Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Batum International

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 21:31

cariba

while(alive) {breathe();}

Topicstarter
Ik heb gezien dat er een ander topic was over dit bedrijf maar dat zit om een voor mij onduidelijke reden op slot; ik zou in dit topic toch graag op een serieuze manier de werkwijze van dit bedrijf willen bespreken.

Ik heb een aantal vragen over dit bedrijf:
  1. Wat is de reden dat ze uit de shopreviews zijn verdwenen?
  2. Heeft iemand recentelijk, na 28 juni, nog enig teken van leven gehad (via e-mail danwel via telefoon danwel in persoon) ?
  3. Hoe kunnen we onze krachten het bundelen om ons geld terug te krijgen? (Ik heb namelijk nog een order van +/- 700 euro openstaan (2 maanden geleden betaald, nooit gekregen)).

life would be much easier if we had the source code.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dit topic is bestemd voor de kopers bij Batum International en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen, om allerlei koop perikelen met Batum te bespreken, dit naar aanleiding van een aantal mails en topics op GoT over deze shop. Batum International is niet failliet verklaard en verkeerd zover wij weten niet in financiële problemen. Wel is de overeenkomst tussen Batum International en Tweakers.net ontbonden en worden de prijzen van Batum niet langer in de Pricewatch getoond en is de Shop Review van Batum eveneens verwijderd. Over de precieze toedracht kunnen we echter geen uitspraken doen.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Batum.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

[ Voor 100% gewijzigd door Longbeard op 19-07-2007 15:49 ]

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-11 07:24

Sen

<-->

Batum International heeft besloten dat ze liever distri zijn dan webshop. Het geld zal dus wel terugbetaald worden.

• uflex
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb van een Batum ongeveer hetzelfde verhaal gehoord; zij stoppen ermee zich actief op eindgebruikers te richten, vanwege het vele werk en de problemen die dat kennelijk met zich meebrengt. Ze gaven mij ook volmondig dat ze niet tegen al het werk opgewassen te zijn en niet alles even soepel liep. Dat was ook mijn ervaring. Verkeerde of vertraagde leveringen, een creditering die alsmaar uitblijft, mailtjes die ontbeantwoord blijven, een telefoon die nooit en te nimmer opgenomen wordt: Ik heb het allemaal meegemaakt. Als zo'n zaak dan ook nog van het één op het andere moment bij Tweakers uit de overzichten verdwijnt en je er nog wat centjes of spulletjes hebt uitstaan, maak je je toch wel wat zorgen over de integriteit en continuïteit van de tent. Het nare gevoel verdwijnt maar moeilijk als je eenmaal op het niveau van rechtsbijstandverzekeringen bent beland en er aangetekende brieven nodig zijn de ze wakker te schudden. En al helemaal als na veel 'excuses en beterschap' de zaak eindelijk geregeld lijkt, maar het gedoe weer van voren af aan begint en er een nieuwe periode van volledige radiostilte aanbreekt. Dan word je er hoorndol van. Ze moeten het me maar niet kwalijk nemen; even geen Batum meer

Als je alle extra portokosten en ergenis even buiten beschouwing laat is uiteindelijk toch alles op z’n pootjes terecht gekomen; de goede spulletjes voor een redelijke prijs. Ik zou het alleen niet graag nog eens overdoen. De bedrijfsvoering rammelt en de bereikbaarheid is een drama. Maar zoals ik er acheraf nu tegenaan kijk zijn ze er zeker niet op uit om de kluit te belazeren.

Dus als je nog op geld of spulletjes wacht, houdt moed en wanhoop niet. (Mijn creditering vond enkele dagen geleden plaats: dus ruim na de 28e van de vragensteller)

Het lijkt me een heel terechte beslissing van Batum dat ze even uit het gewoel stappen om orde op zaken te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door uflex op 20-07-2007 20:42 ]

Verwijderd

Volgens mij gaat het redelijk met Batum computers. Ik kreeg vandaag een verkoopster aan de telefoon (ben zelf inkoper bij een computerbedrijfje). Ze zijn dus nog gewoon in leven en duidelijk bezig met een nieuwe klantenkring aan te boren. Ik ga er dus ook vnauit dat ze geen negatieve publiciteit willen rondom hun bedrijf dus zullen ze er alles aaan doen dat te voorkomen.

Verwijderd

begrijp ik het goed dat Batum weer is teruggekeerd in de grootste prijsdalers van tweakers?

mijn hele tweakers.net nieuwsbrief staat in het kopje grootste prijsdalers vol met batum 'aanbiedingen'

vervolgens zie ik batum op de site niet meer staan, dus gezien de eerdere batum berichten zal het wel een foutje zijn?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

In de prijsdalingen tabel gaat de laatste tijd wel meer fout, dus dat kan kloppen.

-Andere hobby- -

Verwijderd

helaas moet ik melden dat ik ook ben afgedaald naar de spelonken van rechtsbijstandsverzekeringen en aangetekende brieven.
helaas is het zo dat ik zo'n 2 weken geleden een aangetekende brief heb verzonden(tevens per mail gedaan) maar tot op heden daar helemaal geen reactie op gehad.
ik persoonlijk geef ze nog tot as vrijdag de tijd om te reageren, dit omdat dan de termijn is verstreken van 2 weken die in de brief gesteld is. hierna draag ik alles over aan mijn rechtsbijstandsverzekering, en ik zal in overleg met mijn verzekering ook besluiten of ik al dan niet aangifte ga doen tegen deze tent.

mijn gevoel bij Batum is niet erg positief, en dan druk ik mijzelf voorzichtig uit. net als ieder ander die iets uit heeft staan bij deze toko beloftes die niet worden waargemaakt, bestellingen die niet worden geleverd, of incompleet(ik heb een moederbord besteld, kreeg daarop een doos met alle toebehoren van dat moederbord erin, behalve het moederbord) etc etc.

ook moet ik melden dat ikzelf een cpu verkeerd heb besteld, en Batum zich daarop wel coulant opstelde om deze terug te nemen, het is dus niet allemaal slecht.

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met Batum.

Ik heb een maandje geleden er de Asus 8800 GTS, 2x1024 DDR2 PC2 6400 gekocht.
Ik heb er alleereerst al een 2 weken op moeten wachten voordat ik na het bestellen op hun website reactie van hun kreeg.

En nu zit ik met nog een probleem:
beide RAM latjes zijn defect, ik heb al 10 emails gestuurt, als ik probeer te bellen krijg ik geen aansluiting op dit nummer.

Iemand een suggestie wat te doen ?

Verwijderd

Er staan in Stuffis Generalis een hoop topics over de mogelijkheden die je hebt als consument in het algemeen (even de search gebruiken). Hou er rekening mee dat als je daar ingaat op geboden informatie, dat de discussie daar algemeen van aard is.

Wat daar niet is toegestaan is discussie over specifieke winkels, die topics staan hier. Wat hier tevens niet is toegestaan is persoonsinformatie verzamelen over eigenaren / medewerkers, omdat daarmee de persoonlijke levenssfeer kan worden aangetast (om het zacht uit te drukken; helaas blijken er altijd mensen die het nodig vinden dergelijke informatie te gebruiken voor zaken als bedreiging. Vandaar dat het niet is toegestaan).

Bijvoorbeeld algemene feitelijke informatie over bijvoorbeeld een afhandelingstraject wat iemand met een winkel is overeengekomen kan natuurlijk wel, net als verifieerbare feiten over een winkel zolang er geen persoonsinformatie wordt genoemd.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:39
Het topic is hier "Batum", niet (garantie)afhandelingen in het algemeen. Zie ook hierboven.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 23:37 ]

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Ik heb op 22 mei een 8800GTX Aquatank gekocht. Na een maand nog geen reactie gehad. Dus ik eiste mijn geld terug. Ik kreeg hierop geen reacties meer, in Juli kreeg ik meeltje dat ik mijn geld terug zou krijgen en dat ik mijn banknummer moest geven. Dat is nu weer 3 maanden terug, nog steeds geen reactie op mijn mailtjes, het telefoonnummer werkt wel maar er neemt niemand op!

Ik heb per bank vooruit betaald: € 604.18. Deze heb ik dus nog niet terug en mijn bestelde product heb ik ook niet....

Ik vindt het meer triest gesteld. Ik heb zelf nu een incasso bureau in de hand genomen die het voor mij gaat regelen eind deze maand. Ik heb ze namelijk een paar weken de tijd gegeven om te reageren op mijn email maar als ik dan toch geen antwoord krijg dan kunnen ze er van langs krijgen ook.

• eyeman
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-06 22:00
Er is een goede thread over Batum op het InternetOplichting forum. Dankzij de bemoeienissen van de moderatoren daar is het een aantal mensen gelukt om hun geld terug gekregen.
Pagina: 1

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Batum.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:
* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.