Ik ben bezig met een maandrapportage in Excel. Hiervoor haal ik waardes uit een zgn 'data historian' (voor Proces automatisering) met behulp van een SDK. De waardes ophalen gaat op zich goed.
Ik heb mbv van een form 2 invoervelden voor maand en jaar. Deze sla ik op in 2 globale variablen. Nadat dit gewijzigd is, wil ik dat alle velden opnieuw berekend worden. Ik doe dit nu:
(is volgens mij dubbel op, maar dat doet er even niet toe)
Ik heb een veldje met een formule '=now()'. Deze update wel goed. Maar, een ander veld, waarbij ik gewoon het maand/jaar uit de globale variablen haal, wil niet updaten. Als ik deze handmatig in Excel update gaat het wel goed (maar ik wil het automatiseren).
Waar kan dit aan liggen?
Ik heb mbv van een form 2 invoervelden voor maand en jaar. Deze sla ik op in 2 globale variablen. Nadat dit gewijzigd is, wil ik dat alle velden opnieuw berekend worden. Ik doe dit nu:
code:
1
2
3
4
| For Each mySheet In ActiveWorkbook.Sheets
mySheet.Cells.Calculate
mySheet.Calculate
Next |
(is volgens mij dubbel op, maar dat doet er even niet toe)
Ik heb een veldje met een formule '=now()'. Deze update wel goed. Maar, een ander veld, waarbij ik gewoon het maand/jaar uit de globale variablen haal, wil niet updaten. Als ik deze handmatig in Excel update gaat het wel goed (maar ik wil het automatiseren).
Waar kan dit aan liggen?