Toon posts:

[XP] downloads "pauzeren" zonder aanwijzing*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 5024 met daarop Windows XP HE.

Ik ondervind problemen bij het downloaden van bestanden via HTTP/FTP etc. zowel lokaal als via het internet. Ik ondervind echter geen problemen bij het uploaden van bestanden naar zowel het internet of mijn server. Met mijn PC ondervind ik geen problemen, dus het kan niet aan het netwerk of mijn server liggen.

Bij het downloaden van bestanden van mijn server (maar ook elk ander server) komt het zeer frequent voor dat het downloaden wordt "gepauzeerd". De snelheid dropt dan naar 0KB/sec, maar er vindt geen disconnectie plaats. Er is geen vaste tijdsfrequentie waarop dit plaatsvind, m.a.w. het is zeer willekeurig wanneer dit gebeurd.

###

Ik heb diverse bestandgroottes geprobeerd te downloaden. Het maakt echter niet uit of ik een bestand van 1MB, 10MB of 100MB download.

Ik heb de harddisk gescand, maar het gebruikte programma kon geen fouten vinden. Ik heb geprobeerd mijn geheugen te scannen met memtest86 v3.3, helaas gaat mijn laptop na een minuut dan automatisch uit. Ik vermoed dat dit echter iets te maken heeft met de gebruikte versie.

Er is geen firewall geinstalleerd op de laptop (WF is uitgeschakeld). NOD32 is geinstalleerd als virusscanner, maar ook zonder NOD32 blijft het probleem zich voordoen.

###

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet je zeker dat er niks anders over je lijn wordt gedownload? Welke browser gebruik je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07

_Apache_

For life.

Als het die laptop uitschakelt kan het misschien een temperatuurprobleem zijn.. Word hij warmer dan normaal? Blijft de fan onrustig/hevig blazen maar weinig luchtafvoer geven.?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:07:Weet je zeker dat er niks anders over je lijn wordt gedownload? Welke browser gebruik je?
Dat weet ik zeker, het gebeurt dan ook zelfs op mijn lokale netwerk. Het gebeurd zowel via IE, Firefox, FlashFXP als DC++. Het heeft dus weinig met een protocol te maken of een specifiek programma.
_Apache_ schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:09:
Als het die laptop uitschakelt kan het misschien een temperatuurprobleem zijn.. Word hij warmer dan normaal? Blijft de fan onrustig/hevig blazen maar weinig luchtafvoer geven.?
Ik heb van een vriend vernomen dat niet alle memtest versies werken met een acer, maar dat heeft dan ook vrij weinig te maken met dit probleem. Het kan echter nog wel aan het geheugen liggen.

De laptop kan inderdaad warm worden, daarom heb ik er ook een koeler onder. Misschien dat het te warm blijft, maar ik kan de link niet leggen tussen de temperatuur en het falen van downloaden. Dan zou het dus ook bij het uploaden moeten gebeuren.