Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verandering functie bij een andere divisie

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 14:16
Het volgende, op dit moment werk ik bij bedrijf x die onderdeel is van bedrijf y maar wel zelfstandig functioneert en een eigen bedrijfsnaam voert. Ik sta wel op de payrol van bedrijf y. Bedrijf x is het zusterbedrijf van bedrijf y.

Bedrijf y heeft mij een aanbod gedaan om bij hun te komen werken in een andere, uitdagendere functie. Aangezien het aanbod voor mij erg aantrekkelijk is heb ik deze geaccepteerd. Na lang wachten heb ik dus eindelijk een nieuwe baan waar ik zeer blij mee ben.

Nu is het wel zo dat ik bij bedrijf x een contract voor onbepaalde tijd heb. Nu is eigenlijk mijn vraag, behoudt ik een dergelijk contract of mag bedrijf y mij een contract voor bepaalde tijd geven. In principe blijf ik bij hetzelfde bedrijf echter, nu ga ik bij het moederbedrijf werken terwijl bedrijf y een zusterbedrijf is.

Klinkt een beetje verwarrend dus als er extra info nodig is dan hoor ik het graag. Wie weet hier een antwoord op?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30
normaalgesproken wordt bij transfer van de ene werkmaatschappij naar een andere het contract overgenomen. Als ze dat niet willen zou ik vragen om een goede motivatie waarom ze dat niet willen.

Maar je hebt een nieuwe baan zonder dat je je contract voorwaarden onder ogen gehad hebt?

• Fonzie27
Er is een modeling akkoord over primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze zijn normaal gesroken vrij standaard. Die van mij zijn alleen wat hoger aangezien ik al enigszins bij hun werk. Nadeel is dat ik met mijn huidige managing director nog om de tafel moet om belangrijke zaken af te handelen ivm de toekomst.

Er is overigens nog niks getekend of opgezegd. Het is een interne sollicitatie geweest welke succesvol is afgerond. Er bestaat een terugkeergarantie mocht je daar gebruik van willen maken. Dit wil dus zeggen dat je na een half jaar terug mag gaan naar je oude afdeling in je oud functie. Persoonlijk zie ik dat niet meer zitten als je ergens aan begint maar het is in ieder geval een vangnet mocht het nodig zijn.

Enkele het papierwerk nog en dan is het definiteif. Ik verwacht daarin geen problemen enkel of het een bepaalde of onbepaald contract is.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:28
Het lijkt mij dat als het 1 bedrijf is je wel een vast contract (voor onbepaalde tijd) krijgt. Immers ze weten hoe je werkt en een proeftijd bij intern switchen lijkt mij onlogisch

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Fonzie27
N3oC schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:14:
Het lijkt mij dat als het 1 bedrijf is je wel een vast contract (voor onbepaalde tijd) krijgt. Immers ze weten hoe je werkt en een proeftijd bij intern switchen lijkt mij onlogisch
Heb je gelijk in voor wat betreft proeftijd, echter is het wel zo dat als je begint aan een nieuwe functie dat er wel een proeftijd voor afgesproken wordt en dat naderhand wordt geevalueerd of je het goed doet ja of nee. Elk bedrijf staat in zijn recht om dat doen en ik denk ook dat dat voor beide partijen prettig is.

Aankomende week krijg ik de contractie en voorwaarden te zien die mondeling zijn besproken. Uiteraard kan alles nog veranderen als het mij of hun niet zint maar ik vertrouw erop dat het goed komt.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

Reptile209

- gers -

Fonzie27 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:54:
[...]
Er bestaat een terugkeergarantie mocht je daar gebruik van willen maken. Dit wil dus zeggen dat je na een half jaar terug mag gaan naar je oude afdeling in je oud functie. Persoonlijk zie ik dat niet meer zitten als je ergens aan begint maar het is in ieder geval een vangnet mocht het nodig zijn.
[...]
De terugkeergarantie zorgt er dan toch voor dat als je je proeftijd niet doorkomt, je terug kunt naar je oude functie? Dan kunnen beide partijen kijken hoe jij bevalt in de nieuwe functie, met de zekerheid dat je er beiden onderuit kunt.

Zo scherp als een voetbal!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even of je onder een CAO valt en zo ja, pluk die CAO van internet. Daar staat alles in beschreven. Zo nee: bel even PZ van beide bedrijven en vraag naar de algemene arbeisvoorwaarden, daar zouden dergelijke dingen ook in moeten staan.
Is er niets geregeld, dan zou ik gewoon alles n.a.v. een goed gesprek op papier laten zetten :)

BTW: Feli met je nieuwe baan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fonzie27
@Reptile209

Klopt, de terugkeergarantie biedt die mogelijkheid echter is dit niet mijn uitgangspunt. Ik ben zelf van mening dat als je ergens weggaat dat ook doet met een reden. Maar het biedt een zekere vangnet en het houd je uit de ww mocht het zover komen maar daar ga ik niet van uit.

@The Eagle

Dank je, ben er ook zeer blij mee en het ging sneller dan verwacht :). Terugkomend op PZ, dat is het mooie. We hebben wel verschillende CAO's maar onze PZ is gemeenschappelijk, als zusterbedrijf maken we gebruik van dezelfde PZ functionarissen. Kan een voordeel zijn maar ook een nadeel. Cao is kleinmetaal en die is nergens te vinden op i-net. Mocht iemand die nog weten dan verneem ik deze graag.

Verwijderd

Bij ons wordt het contract overgenomen en krijg je 5% loon bij voor dergelijke transfers.

• Fonzie27
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:17:
Bij ons wordt het contract overgenomen en krijg je 5% loon bij voor dergelijke transfers.
5% nog es erbij ga ik niet meer rijden, 500 erbij is al iets meer wat dat betreft dus wat mij betreft voldoende voor startfunctie. Begin weer helemaal onderaan dus moet nog wat te groeien over houden ;)

• Fonzie27
Ik heb ondertussen bericht gekregen van PZ. Mijn huidige contract voor onbepaalde tijd blijft gehandhaafd en er wordt een aanvulling op gemaakt voor mijn nieuwe functie en bijbehorende voorwaarden.

Al met al verandert er gelukkig niet veel voor me voor wat betreft duur van het contract. Er zit enkel een proefperiode aanvast gevolgd door een evaluatie maar dat is vrij normaal bij een nieuwe functie.
Pagina: 1