Toon posts:

[win2k3] Openen .tif gaat niet met ingestelde editor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een PC staan waarop gebruikers via Thin Clients op ingelogd zijn via remote desktop. Nou moeten een aantal gebruikers .tif files bewerken die elders op het netwerk staan. Nou heb ik Sharpdesk Imaging geinstalleerd op deze PC en wil ik dat .tif files standaard daarmee openen.

Nu doet ie dat met Windows Picture en Fax viewer. Ik heb eerst geprobeerd om het via 'openen met' vast te zetten. Het vinkje 'Always use the selected program to open this kind of file' aangevinkt. Deze instelling onthoud die. Maar toch blijft ie openen via Win viewer. Ook heb ik gekeken bij Folder options, File types. Hier staat ook netjes ingesteld dat .TIF en .TIFF met Sharpdesk Imaging moeten worden geopend.

Nou zou het kunnen dat een simpele restart het probleem misschien verhelpt. Maar zoals ik al zei zitten er gebruikers remote op deze PC te werken, dus dat doe ik liever niet. Is er een manier om na te gaan of een restart de uitkomst hier. Of heeft iemand een ander idee?

ps,hoop dat topic hier goed staat, wist niet precies waar deze het best te plaatsen was.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als de TS zijn vraag beantwoord is heb ik een vraag die denk ik op dezelfde manier opgelost zou kunnen worden ... dvd film in de drive - wat wilt u doen? Ik klik op powerdvd, toch opent hij wmp.

Ook bij mij onthoudt hij die setting niet op een WinXP machine.

offtopic:
Niet als topickaping bedoeld, ik kijk alleen even mee of de oplossing misschien ook voor dit probleempje ingezet kan worden

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Kijk eens in het register bij de filetypes welke programma's er mee geassocieerd zijn. Daar kun je waarschijnlijk wel dingen editten.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:08
Heb dit probleem ook wel eens gehad, het simpel weg omzetten naar een ander programma en hierna nogmaals op het nieuwe programma zetten verhielp het probleem.
Stel in dat ie opent in paint ofzo, stel hierna weer Sharpdesk Imaging in.

Verwijderd

Topicstarter
Het tijdelijk instellen van Paint als standaard instelling biedt niet de oplossing. Wel zie je dat ie met paint wel gewoon standaard opent, maar dan weer terug naar Imaging gaat ie gelijk weer naar Windows Viewer.

In het register staat de entry ois.exe, wat niet de Windows Picture and Fax Viewer is, maar Microsoft Office Image Viewer. Het lijkt er dus op dat de folder instellingen deze register instellingen overrulen.

Ik keek hier btw in
HKEY_CLASSES_ROOT, .tif, OpenWithList, ois.exe

Verwijderd

En als je 'm daar in die sleutel eens keihard naar de Sharpdesk executable edit? Evt met een %1 paramater. Of maar net wat die app nodig heeft. Kijk op een machine waar het wel goed gaat wat de exacte string is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier even een ander PC'tje neergezet, Sharpdesk Imaging opgezet. Opnieuw opgestart en geprobeerd in te stellen. Hetzelfde probleem. Alleen nu onder XP.

Ook heb ik een andere PC gecontrolleerd met XP waar het standaard gebruiken van imaging wel werkt. Register settings staat daar ook ois.exe ingesteld. Nou is het nadeel dat ik deze PC's niet zelf heb geconfigureerd. Zou het kunnen dat Windows Fax en Picture Viewer ergens een optie gedeelte heeft waar in te stellen wat op te starten?

Verwijderd

Ik zeg: PDFCreator

Verwijderd

Topicstarter
Totaal geen optie. Ten eerste geen oplossing van het probleem. Ten tweede is het geen vervanging die geaccepteerd wordt. Mensen zijn gewend aan Imaging, kan niet zomaar een ander programma gaan installeren.
Pagina: 1