Toon posts:

Hard disk performance monitor tool

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tool die op de achtergrond draait en alle data transfer naar de hard disk logt (zoals een network traffic monitor).

De enige tools doe ik kan vinden bieden benchmarks, health status, repair, .. en de performance monitor tool van Windows krijg ik niet onder de knie.
Met deze tool wil ik te weten komen aan welke snelheid data van een berekeingsprogramma wegegeschreven wordt naar de disk (en de hoeveelheid data die aangeboden wordt) om zo te bepalen wat de beste setup is (raid 0 SAS, SATA, of zonder raid).

Eventueel kan ik dit wel simuleren met een tool die 2 duo core cpu's tegelijk op 100% load brengt en dan een hdd benchmark tool draait. De tool zou moeten werken onder XP 64b.

Verwijderd

Je wilt ALLE I/O loggen? Als je echt I/O requests wilt loggen zou dat een shitload aan log geven binnen no-time. Onder BSD kan het wel met geom_nop, onder Windows zou ik het niet weten. Ik denk wel dat je I/O op een wat hoger niveau kunt zien, zoals welke processen hoeveen KB/s schrijven naar disk enzo. Dat kun je trouwens ook al in task manager zien als je de extra tabbladen inschakelt.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FileMon als je de datatransfer van één of meerdere programma's wilt bekijken.
DiskMon als je de datatransfer van de volledige HD wilt bekijken.