Toon posts:

[Radeon 2400 & M2A-VM]Beeld geeft af en toe gele vlekken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag de nieuwe computer binnen gekregen:
MSI RX2400PRO-TD256EH,DDR2, PCI Express x16, 256MB
Acer AL1916WAs,Zilver / Zwart, 19inch
AMD Athlon 64 X2,3800+ (65w), Socket AM2, OEM

Met veel plezier gooi ik de Windows XP CD erin en installeer Windows.. Niks aan de hand tot zover, windows installeerd zonder problemen maar ik merk toch al snel dat het allemaal erg langzaam gaat (scrollen over een webpagina), natuurlijk omdat ik nog drivers moet installeren voor mijn videokaart..

Bijgeleverde CD erin en installeren maar: het gevolg zijn een behoorlijk aantal blue Screens met "ati2dvag".

Na het zoeken op internet wordt aangeraden om alles te verwijderen met behulp van de ATI tool en de Radeon 2400 ook onder beeldschermadapters installatie ongedaan te doen. Dit alles gedaan waarna ik Windows weer opstart en windows hem zelf herkend..

Vervolgens krijg ik een aantal keer de ""Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma etc" bericht. Ik de Hyperion drivers downloaden maar deze kunnen niet installeren. Uiteindelijk met behulp van de CD-ROM de Radeon drivers geinstalleerd en ook de drivers van internet gedownload (van de ATI website).

In apparaatbeheer worden geen foutmeldingen en/of uitroeptekens gegeven. Ik krijg beelden zoals:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/denniswerf/beeld.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/denniswerf/beeld2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/denniswerf/geel.JPG

Nu kan ik Windows wel opnieuw installeren (staat verder toch nog weinig op de PC) maar verwacht ik tegen hetzelfde probleem aan te lopen.. Iemand nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen? |:(

Verwijderd

probeer eens de ati omega drivers. als dit nit zou lukken gok ik op een DOA kaartje :s

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:51:
probeer eens de ati omega drivers. als dit nit zou lukken gok ik op een DOA kaartje :s
Downloading Radeon Omega Driver 3.8.360, please stand by...

Ik zal het eens proberen..
Werkt niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:15:
Ik de Hyperion drivers downloaden maar deze kunnen niet installeren
Tzal nog niet zijn. Je moederbord heeft een ATi chipset, geen VIA ;)

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
mieJas schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:48:
[...]

Tzal nog niet zijn. Je moederbord heeft een ATi chipset, geen VIA ;)
T was te proberen :P Enig idee wat ik aan dit probleem kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Wel denk ik belangrijk; als het bijvoorbeeld geel wordt en ik scroll verder naar beneden, dan verdwijnt de gele kleur en krijg ik normaal beeld...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Even een update. Inmiddels heb ik Windows XP er weer opnieuw opgezet en heb deze keer de grafische kaart uit de systeemkast gehaald. Geinstalleerd via VGA via het motherboard. Nu wordt ook het geluid geinstalleerd en draait Windows op de controller van het moederbord. Dit lijkt allemaal goed te werken. Ga zo de grafische kaart erin zetten en proberen te installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zijn we bijna een week verder en ook na de laatste installatie werkte de kaart nog niet. Heb hem maar naar Azerty toegestuurd onder DOA en kreeg vandaag volgende bericht:
Beste DCJ van der Werf

We hebben uw geretourneerde product(en) getest. Uit onze test blijkt uw product inderdaad defect te
zijn.
We zullen deze zo spoedig mogelijk de vervolgstap nemen en u daarvan op de hoogte houden.
Wanneer u na 3 werkdagen nog niets gehoord heeft van ons, kunt u contact opnemen met
retouren@azerty.nl .

De status van uw RMA en van uw order kunt u ook terug vinden op de website bij 'Uw gegevens'.

Met vriendelijke groet,

RMA Afdeling Azerty
Ik krijg dus een nieuwe :)
Pagina: 1