Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelf een usb-poort ineen knutselen

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo iedereen, ik zit met het volgende probleem

Ik zou graag een front-usb hebben in men pc. Op men mobo staat er wel een connector maar ik heb niet echt veel zin om er veel geld aan uit te geven. Ik heb nog een kapot mobo liggen met een usb poort op. Kan ik die eraf halen om dan zelf een frontusb in elkaar te knutselen?? Liefst enkele tips en een manual zou ook heel handig zijn :P (+ de haalbaarheid van dit knutselwerkje)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Standaard USB header pinout:
Afbeeldingslocatie: http://www.pugetsystems.com/help/usb.gif

En hier.

Daarmee kom je al een heel eind.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

In mijn vorige PC had ik een Aopen Front Usb ding gemod, simpel op een blokje hout geschroeft tegen een zijpaneel (zo ver dat de kast wel dicht kon, en een paar gaten in dat zijpaneel geboord zodat het ook nog te gebruiken was.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Let er ook op dat je twisted pair draadjes moet gebruiken om de 2 datasignalen te verbinden (D+ en D-), en dat je kabel best afgeschermd is (aan een kant verbonden met de massa).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

@TS:

Je bent miljonair maar je hebt geen zin om een paar euro uit te geven aan een USB-bay ;)

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Je kunt zo'n bracket halen in de winkel voor een euro of 2 waarom dan moeite doen ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Tsjah, als die jongen/man zich verveelt moet ie tog een bezigheid hebben :) als leerling in vakantie heb je daar tijd voor, en is het tof om zoiets te doen :)
Probeer maar of je iets werkends krijgt !

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok iedereen alvast bedankt :-D

Maar nu nog een vraagje, miss idioot maar kom :p

wat voor draad heb ik eigenlijk nodig?? is dat dezelfde draad zoals de power on-knop en de ledjes? of heb ik andere nodig? want met die twisted zit ik in de knoop :s

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
UTP5e kan je d'r best voor gebruiken. (Das de standaard netwerkkabel).
Netjes is het niet, maar op zo'n korte afstand zal de storing niet extreem zijn. (Maar ga d'r niet vervolgens 5 meter USB kabel achter hangen). Beter zou het zijn als je STP gebruikt (shielded netwerk kabel. Of gewoon een shielded 4 of 8 aderige kabel.

Wat betreft die twists. Als je bijvoorbeeld een netwerkkabel pakt, zie je dat daar 8 kabels (aders) in zitten. Die 8 kabels zitten in setjes van 2 om elkaar heen gedraait. Dus 4 groepjes van 2 om elkaar heengedraaide kabels. Bij UTP kabel is het zo dat één groepje bestaat uit een ader met een effen kleur en een ader met dezelfde kleur + wit.

[ Voor 62% gewijzigd door Nijn op 22-07-2007 19:03 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Even dom gedacht: zou je niet gewoon zo'n USB-kabel gebruiken? Connectoren eraf knippen en solderen maar.

[ Voor 25% gewijzigd door sopsop op 23-07-2007 13:24 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Kan, maar dan moet je er wel 2 gebruiken. Tenminste, zo'n header is voor 2 poorten. De connectoren op moederborden, waarvan de TS er eentje wilt gaan gebruiken, zijn doorgaans ook minimaal 2 poorts. Ik ga er dus vanuit dat de TS 2 poorten wilt gaan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok iedereen alvast bedankt :d maar momenteel heb ik andere pc waar front usb op staat dus dit zal iets zijn om later ineen te knutsele :p
Pagina: 1