[Wii aan beamer] component YPbPr vs RGB

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48
Beste tweakers,

Onlangs een Wii gewonnen en kabels gekocht om deze aan mijn oude TV en beamer te hangen. Mijn beamer is type Panasonic AE500, deze heeft een YPbPr component ingang die middels een component switchbox aanstuur (zit o.a. mijn xbox op, werkt perfect).
Eerst had ik een foute kabel gekocht, stond wat vaag op de website, maar iig, was een component kabel die RGB door de kabel stuurde. Jammer.

Nu vandaag de volgende kabel gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.gt-4game.com/products/JM-920.jpg
PRODUCTS INTRO:

1.High resolution graphics.
2.Ideal for standard or HD TV.
3.Stereo sound through left and right RCA cables.
4.Supports screen resolutions up to 480p.
5.L=1.8M.
Info van deze site.

Helemaal geen beeld!? Hoor wel het wii geluidje , maar verder helemaal niks. Ik switch naar kanaal 2 (xbox) en het werkt. Heeft iemand ervaring met deze kabel, of heb ik nu weer een RGB component aangeschaft?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26
Ken het type niet, maar ik heb de originele van nintendo en daar komt prima ypbpr uit op zowel mijn dell monitor als philips tv en philips beamer.

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:17
Heb je de Wii ingesteld op de juiste beeldinstellingen? Daadwerkelijk aangeven dat ie component gaat gebruiken? Weet niet meer precies welke setting ie op moet staan.. iets met p erachter :P

• DukeBox
Dat zou idd kunnen, je moet hem op hdtv instellen, anders zou er een incompattible signaal voor je beamer uit kunnen komen.

Verwijderd

Heb je al eens getest direct op je beamer aan te sluiten?

Daarnaast moet je inderdaad even klooien met de kabels, je kan dan het beste even een voor een de kabels in je composite ingang doen, als je namelijk de Y aan de composite doet krijg je een zwart/grijs beeld. Je kunt dan bij de settings kiezen voor de juiste uitvoer, dan zou de boel zwart moeten worden, plug de boel dan in de component ingang en alles zou moeten werken.

Geluid staat er los van en is gewoon stereo, dus dat werkt altijd wel, zegt verder niets over de functionaliteit van het beeld.

• Red devil
DukeBox schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:42:
Ken het type niet, maar ik heb de originele van nintendo en daar komt prima ypbpr uit op zowel mijn dell monitor als philips tv en philips beamer.
Tja goedkoop = duurkoop :) Erg irritant.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:56:
Heb je al eens getest direct op je beamer aan te sluiten?

Daarnaast moet je inderdaad even klooien met de kabels, je kan dan het beste even een voor een de kabels in je composite ingang doen, als je namelijk de Y aan de composite doet krijg je een zwart/grijs beeld. Je kunt dan bij de settings kiezen voor de juiste uitvoer, dan zou de boel zwart moeten worden, plug de boel dan in de component ingang en alles zou moeten werken.

Geluid staat er los van en is gewoon stereo, dus dat werkt altijd wel, zegt verder niets over de functionaliteit van het beeld.
Ja rechtstreeks aansluiten is de volgende stap (heb ik alleen geen geluid , maar goed, om te testen)
En het aangeven dat je HD signaal wil, dat kan toch niet vantevoren? Mmmm misschien maar even testen, volgens mij stond die optie grayed out. Yep gechecked, wii via tv, 3e optie van beeld is grijs.

• DukeBox
Zodra ik de component kabel aangesloten heb kan ik die meteen kiezen. Onafhankelijk wat voor scherm er aan hangt.

• Boel-Shit
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:56:

Wel als je even de uitleg van TRRoads gebruikt.

En beetje offtopic: Wat heb je nou bespaard op die kabel als ik vragen mag?

• Red devil
Boel-Shit schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:12:
[...]

Wel als je even de uitleg van TRRoads gebruikt.

En beetje offtopic: Wat heb je nou bespaard op die kabel als ik vragen mag?
THanks, sorry niet goed gelezen. Euh ik denk 20 tientjes ofzo dat het scheelde.

Verwijderd

Je kan die optie inderdaad pas kiezen als de juiste kabel eraan hangt, de kabel verbind 2 pinnen met elkaar die aangeeft aan de Wii dat het een hi-def kabel is.

Ik heb mijn eigen Wii gemod zodat ik met 1 kabel kan switchen met een kleine schakelaar.

Zie mijn topic: [Wii] One cable to rule them all

• Red devil
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:27:
Je kan die optie inderdaad pas kiezen als de juiste kabel eraan hangt, de kabel verbind 2 pinnen met elkaar die aangeeft aan de Wii dat het een hi-def kabel is.

Ik heb mijn eigen Wii gemod zodat ik met 1 kabel kan switchen met een kleine schakelaar.

Zie mijn topic: [Wii] One cable to rule them all
Gave kabel TRwegen!
Ja je truukte werkte bijna, de groene kabel in de line4 input van mijn TV en idd had ik daar z/w beeld. Kon toen idd kiezen voor hdtv. Aangeklikt, beeld ging als een gek draaien, groene kabel eruit en met zijn broertjes in de switch... Helaas geen beeld, wel zag ik heeel even een WII plaatje als ik heen en weer switchte tussen WII en XBOX. Misschien is het signaal (zit 10 meter goedkope kabel tussen) te zwak, dus zal het de boel eens morgen rechtstreeks aansluiten. Bedankt voor de input.

Verwijderd

Jup erg triest van Nintendo dat het op die manier moet, met een compontent kabel moet je dus eerst klooien om een zwart wit beeld te krijgen en dan pas kun je kiezen dat je ook echt component signaal over je component kabel wilt hebben |:(

Ik heb zelf zo ook al eens een half uur zitten prutsen en dacht dat mijn component kabel kapot zou zijn totdat ik erachter kwam dat het op die manier moest.

• Red devil
Yeah rechtstreeks op de beamer werkt goed :) zwak signaal kennelijk. Misschien zonder kastje werken? iig bedankt iedereen.

• Red devil
Red devil schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:00:
Yeah rechtstreeks op de beamer werkt goed :) zwak signaal kennelijk. Misschien zonder kastje werken? iig bedankt iedereen.
En idd een zwak signaal. Vandaag helemaal naar de mediamarkt gefietst voor een lullig component koppelstukje. Deze tussen de 10 meter component kabel en de wii component. --> Geen beeld.
Xbox heeft hier geen last van.
Nu kan ie dus wel aan de beamer, maar dan meot ik ook een draadloze sensor erbij kopen + kabels trekken voor het geluid van de wii (dat signaal moet dan weer terug naar de versterker).
Of een apparaatje dat het signaal versterkt? Damn wat een pruts apparaat :p, gelukkig geen cent voor de wii betaald :)

Verwijderd

Tjah lijkt me toch niet dat dat signaal zo zwak is hoor, imho komt er best een fatsoenlijk signaal uit.

Ik denk dat er eerder iets in de setup niet goed gaat waardoor het niet werkt. Dat de XBox wel werkt zegt waarschijnlijk niet zoveel over de XBox maar meer over de setup.

Er kunnen niet heel veel verschillen in de signaalsterkte zitten van een component signaal anders zouden TV's namelijk moeilijk kunnen gaan doen bij een te sterk of zwak signaal.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Snap het probleem niet echt, normaalgesproken selecteer je dan 480p (progressive scan) en voila het werkt.

Heb wel een originele nintendo component kabel dan.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Red devil
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 02:04:
Tjah lijkt me toch niet dat dat signaal zo zwak is hoor, imho komt er best een fatsoenlijk signaal uit.

Ik denk dat er eerder iets in de setup niet goed gaat waardoor het niet werkt. Dat de XBox wel werkt zegt waarschijnlijk niet zoveel over de XBox maar meer over de setup.

Er kunnen niet heel veel verschillen in de signaalsterkte zitten van een component signaal anders zouden TV's namelijk moeilijk kunnen gaan doen bij een te sterk of zwak signaal.
Hoe lang is jouw kabel dan? Er zitten 2 verloopstukken tussen bij mij zag ik laatst.
Dus bijv xbox -- HD kabel a 2 m -- switch -- 10 meter component - tussenstukje 2 meter component -- beamer. Dus al met al 14 meter kabel.
Als ik de wii aansluit zonder switch, dus Wii-- HD kabel a 2 m -- tussenstukje voor component-- 10 meter component - tussenstukje 2 meter component -- beamer. dan werkt het dus niet.
Lijkt me niet een setup probleem, of je zou al de extra tussenstukjes als probleem moeten regelen.

2 opties:

1) signaal van xbox is normaal en van de wii is zwak
2) signaal van xbox is dermate sterk dat het geen last heeft van die tussenstukjes + switch en signaal van wii is normaal.

• Boel-Shit
Heb je de Wii al op de ingang van de switch waarop je je Xbox hebt aangesloten geprobeerd? Lijkt me dat in de switch het probleem zit.
Pagina: 1