[2003] NetBios probleem

Pagina: 1
Acties:

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
Ik heb een domain controller geinstaleerd, had voordat ik heb in een domain gehangen heb een naam, bijv dcoo1, na dat ik alle updates had gedraaid, service packs ect, heb ik gerestart en via my computer de naam veranderd zoals ie zou moeten zijn, toen opnieuw opgestart en alles leek ok, ingelogt met het juist domain admin account en dc gemaakt, alles leek goed te gaan, daarna dns, wins en dhcp geinstaleerd, ook niks aan de hand, laat de rest repliceren s`nachts.

kom ik vandaag weer op kantoor, zie ik dat de dc ineens de zelfde naam heb zoals ie voordat ik de computernaam veranderd heb, dus ik ff zoeken, zie ik dat de netbios naam het zelfde is gebleven op een 1 of andere vreemde manier, probleem is nu, waneer ik exchange server 2003 op een andere server wil instaleren krijg ik een foutmelding, met iets van de dns :

Multiple components cannot be assigned the requested action(s) because: Setup encountered an error while trying to contact the Windows Active Directory. The error was:
- Failed to look up the Windows site to which this computer belongs. Please verify that your computer and the domain controller designated as the schema master use the same preferred DNS server; that your computer is configured with correct site information and is in a Windows domain where the domain controller is reachable

als ik nu bij de dc ping, kan ik het pingen op de oude naam, de naam die windows gewoon aan de server heeft gegeven en die nu nog steeds om een rare reden in de netbios staat en op de nieuwe naam.

is daar een manier dat ik de domain controller kan renamen of de netbios naam kan veranderen,?

alle beetjes hulp is welkom..:-)

thanks in advance