[centos 4 + @home + postfix] postfix poort ?

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 20:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
geachte mede tweakers
ik probeer me mail thuis af te laten leveren, nu weet ik dat poort 25 inkomen kei hard dicht staat bij @home.
dit wil ik dus oplossen door rollernet te gebruiken (smtp omleiding naar andere poort)
echter kan ik nergens in de .cf (main danwel master) vinden hoe ik de poort specificeer.
jah ik zie wel dat in de master erover gesproken word maar ik snap er geen hout van, ook op internet kom ik niet echt verder, wie kan mij vertellen hoe ik postfix op een andere poort laat luisteren

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat heb je precies geprobeerd en wat werkte er niet? Als ik 2 seconden google vind ik volgens mij genoeg sites die het triviaal uitleggen, en het staat zelfs letterlijk in de manpage van master.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 20:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
nou sorry hoor, maar ik vind het toch echt niet , ik snap dat als jij het zo snel vind, ik toch echt wat fout heb gedaan dan, want bij de results die ik vind is het allemaal vrij cryptisch, niet echt een manier van hey zo moet het, snap je me ?, maar ik zal nog eens googlen

en de manpage had ik uiteraard zelf al gevonden, maar ik snap toch echt niet wat ze precies bedoelen

http://linux.die.net/man/5/master

bleh nevermind, ik ben gewoon te blind dat het niet meer goed voor me is, nevermind

ok leuk, nu kan ik dus wel de poorten fixen, maar van buiten kan ik er nog niet heen
telnet geeft doodleuk een

telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

terwijl lokaal telnetten dan wel werkt op die poort
nu zul je zeggen , jah duh je firewall, maar die staat dus op accept all from all voor die poort (1001)

[ Voor 54% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-07-2007 21:47 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe heb je die op accept gezet, en komen de pakketjes wel aan volgens tcpdump?