Toon posts:

[OSX] Nieuwe bestanden op de desktop zijn onzichtbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen! Ik heb sinds maandag mijn allereerste mac (witte Macbook) en ik vind het een geweldig ding, de hardware is heel mooi en OSX werkt over het algemeen ook heel lekker, op 1 probleempje na... Soms als ik nieuwe bestanden op de desktop wil maken dan laat hij ze niet zien totdat ik reboot of opnieuw inlog... Hij laat ze verder in de finder ook niet zien, maar spotlight kon ze wel vinden volgensmij...

Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik iets download met Firefox, of als ik een screengrab wil maken met command+shift+3, het gebeurt niet altijd maar wel tot nu toe wel elke dag dat ik hem heb gehad ongeveer 2 keer (dat is dus 6 keer in 3 dagen..) en ik ben bang dat hij dit gewoon zal blijven doen. Het is gewoon heel erg irritant en onhandig.

Ik had al gegoogled en daar vond ik dat ik bepaalde preferance files moest deleten (1 van de finder en 1 van de desktop) en dat heb ik gedaan maar dat hielp niet.... Hopelijk weet iemand hier hoe ik het moet fixen, en hoef ik niet meteen na 3 dagen al OSX opnieuw te installeren....

Alvast bedankt! ;)

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem met mijn MBP en eigenlijk nooit naar een oplossing gezocht. Zou graag willen weten of iemand een oplossing heeft voor dit probleem

I intend to live forever - so far, so good.

Verwijderd

Ik heb er alleen zo nu en dan last van. Je kan Finder gewoon herstarten door ALT+rechtsklikken op Finder in je dock, en dan relaunchen.

Probeer ook na te gaan of je iets geïnstalleerd hebt in de tussentijd. Sommige programma's kunnen Finder instabiel maken.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

Je kan in Finder de desktop aanklikken en refresh klikken. Je desktop is een Finder entity dacht ik.

Of je gebruikt deze apple scriptje: Finder Refresh of Refresh

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:14:
Je kan in Finder de desktop aanklikken en refresh klikken. Je desktop is een Finder entity dacht ik.

Of je gebruikt deze apple scriptje: Finder Refresh of Refresh
Bedankt! Ik zal het proberen volgende keer dat het gebeurd! Wel beetje jammer... Hoop dat het gefixd woord in Leopard....

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Weer iets geleerd!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:32

fjs

PSN: ftltc

Bij mij gebeurt het altijd als ik eerst Windows start via bootcamp. En dan weer opnieuw opstart in OsX.

Geheid dat de het bureaublad geen files laat zien bij het downloaden, terwijl ze er wel zijn (ga maar eens zoeken in Spolight).

En laat je OsX een tijdje aanstaan dan verdwijnt het probleem vanzelf.

Hmmm inderdaad vreemd nu ik erover nadenk.

To boldly go where no man has gone before...

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Ik heb dan nog een probleem dat als ik windows heb gebruikt de klok in Mac OS X 2 uur verplaatst. Zal wel ergens een instelling niet kloppen maar ik moet er wel altijd op letten. Denk ik dat ik al naar huis mag, moet ik nog 2 uur!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57

Kluus

Gang is alles

Buzzin Hornet schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:10:
Ik heb dan nog een probleem dat als ik windows heb gebruikt de klok in Mac OS X 2 uur verplaatst. Zal wel ergens een instelling niet kloppen maar ik moet er wel altijd op letten. Denk ik dat ik al naar huis mag, moet ik nog 2 uur!
Dat komt denk ik omdat unix-en (en ik neem hier dus aan, MacOS ook) standaard de hardware klok op GMT houden en softwarematig de time-zone specifieke wijzigingen naar de rest van het OS zichtbaar maken. Op zich is dit een mooiere manier dan wat Windows doet: Domweg de hardware klok wijzigen. Dat je 2 uur verschil hebt ipv 1 uur zou misschien verband hebben met zomertijd.

Ik gebruik zelf geen bootcamp, dus ik weet niet of dit gedrag (of de manier waarop MacOS met tijd omgaat) aan te passen valt. Het zou eigenlijk mooi zijn als bootcamp een virtueel klokje aan Windows geeft of, die ie Windows naar hartelust mag aanpassen. Weet iemand of dit niet al zo is?
Pagina: 1