Toon posts:

Celly 667@1000 ?!!!!! :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een celly 2 667 stabiel op 1000 mhz te laten draaien wat voorn kooling heb ik dan nodig en hoe weet ik zeker dat ik een cC0 heb i.p.v. cB0

huidige systeem:

Mobo: Aopen AX6BC EZ
Dimm: 2 x 64 Mb SDram pc -100
processor: Celly 433@541

mobo ondersteunt de volgende FBS
66, 68, 75, 83.3, 100, 103, 112, 117, 124, 129, 133.3, tot en met 153

mijn hudige processor draait op de standaard koeler van de BOX ppga celly 433
oja hij staat op 2.2 volt (lager was hij een tikkie te onstabiel)en stressed is hij ongeveer 35 graden

Verwijderd

in principe is dat mogelijk ja, maar het blijft een kwestie van geluk hebben of de celly die 1000 mhz haalt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
maar je hebt nog geen antwoorden op mijn vragen gegeven en dan nog iets ik heb 2 pc's een heeft een aopen mobo
en die andere een gigabytes als ik op mijn aopen 100 mhz instell voor mijn 433 ppga celly boot hij niet eens (zwart scherm) maar bij de gigabyte boot hij wel en zie je ook "intel celeron 650 mhz" maar dan hangt hij ook bij de memory test kan het zijn dat mijn celly 2 667 ook niet boot op 100 mhz fbs?

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

gewoon proberen, er is geen regelboek hiervoor ofzo |:(

...gamen blijft leuk...

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

In theorie is het zeker mogelijk mits je de Cco stepping heb.
Dit zie je aan het voltage, de Cco stepping heeft 1.7 volt als standaard waarde Cbo 1.65 en lager.

Ga als het mogelijk is voor de Cco anders wordt het sowiezo erg moeilijk.

O ja, cooling, Orb achtige of Spire

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat staat toch niet op de doos en hoe ontdek ik het al het een oem proc is?

Verwijderd

Topicstarter
wat is beter een oem of boxed processor en voldoet de standaard intel kooler voor 1000 mhz?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

OEM is tray versie, zonder Intel cooler, als je van plan ben er een beter cooler op te monteren altijd een OEM versie nemen.

BOX is met standaar Intel koeler, is een leuk dingetje maar trekt waarschijnlijk geen 1Ghz.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Dat staat wel op de doos !!
er zit een sticker op waar het opstaat als het goed is, en anders vraag je het toch even in de winkel ? weten ze vast wel en anders vraag je of je ffe mag kijken.

Verwijderd

Uhhum... Ik heb ook een Cellie 667 een cBo nog wel en die doet het tot 1000mhz heel stbiel. Moet er wel 1.95 V doorheen jagen maar hij loopt stabiel. Hij boot zelfs effe op 1100mhz. >:) Cooler zie sig. Waarschijnlijk ga ik nog waterkoelen met een peltier... >:) Kijken of er nog meer uit te persen valt.

Greetz

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Heb je mazzel gehad !

Verwijderd

Volgens mij weet je dat je een Cc0 stepping hebt als op de proc 1.7V staat afgedrukt.
Overigens haal ik met een Golden Orb ook nog een fsb van 103 stabiel,dus 927 Mhz of zo, maar 112 wil niet meer. Mijn bejaarde P2B kan alleen niets daar tussenin leveren.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

als je niet weet welke stepping je hebt moet je 'wcpuid' downloaden, heel handig diagnose progje

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Ik heb wel eens een cB0 700 mHz cellie gezien die op 1,65V 1050 MHz liep met intel cooler. Het kan wel. (die celly bracht dan ook 600 piek op). :)

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Hoe heb jij op dat Aopenbord de voltage getweaked?

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Topicstarter
das een heel handige mobo je kan alles instellen in bios hoeft nooit te klooiten met jumperstjes behalve dan voor de agp 2/3
fbs

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Het schijnt dat je altijd beter een boxed kan nemen omdat die beter gecheckt zijn!

ik heb btw een celly 566 cCo en ik haal ook 'maar' 927 mhz op 2,0 volt nog wel!

Iedereen die ook een celly heeft:
Hij kan best nog wel op 2,2 volt! HEHE bij mij in elk geval wel! maar dan wordt ie wel wat te heet..........
Ik heb er 2 weken mee gepoeterd!
Maar er zijn ook cellys die volgens mij bij 2,0 volt al doorbranden...
Ach, je moet wat lef hebben! (had ik ook:))

systeem specs

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een aopen ax6b en een in de box celeron 2 566 @ 876 mhz met golden orb (de echte) :) Draaid op 103 mhz bus. Maar hoger wil ie dus echt niet he :( Ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen en gokken blijft.

Trouwens... op mijn mobo gaat tot nu toe alle processoren die ik heb gehad tot max 103 fsb en 112 slikken ze niet. Heb 133 mhz ram

Verwijderd

ik heb een celly 633 ik kan de bus op 100 zetten (loopt hij NET NIET) stabiel op 950MhZ! (heb net een nieuwe cooler besteld (Alpha PEP66T) ik hoop dat ik hem dan op 950MhZ kan draaien! :7
Pagina: 1