MP3 wil niet goed connecten

Pagina: 1
Acties:

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:03
Ik heb al een jaar de HDD085 van Philips in mijn bezit. Maar nu heb ik een probleem met deze mp3-speler.

Als ik hem aansluit op de pc krijg ik zo'n geluidje dat hij aangesloten is. Er komt dan zo'n ballonetje naar boven met welke hardware het is, en dan wordt hij geïnstalleerd als een MTP-device, zoals het hoort.
Maar dan komt er een schermpje van nieuwe hardware gevonden, wat normaal nooit gebeurd. Nou ja, ik installeer het toch maar via dat schermpje maar terwijl hij aan het installeren is hoor ik opeens een geluidje alsof ik mijn mp3-speler weer loskoppel, terwijl ik hem nog gewoon aan de pc heb zitten. 2 seconden later hoor ik dan weer een geluidje dat hij weer aangesloten is en dan begint het weer vanaf het begin. Zo blijft het de hele tijd doorgaan, ook als ik niet probeer hem te installeren.
Overigens doet hij het wel gewoon op de pc van mijn broertje.

Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op?
Ik heb Philips zelf ook al een mail gestuurd maar heb nog steeds niks terug dus ik vraag het hier maar, aangezien ik de mp3 vrijdag nodig heb. Dan zal het wel zo fijn zijn als er muziek op staat :)

p.s. de vorige keer (een paar weken geleden) deed alles het nog gewoon goed. Heb ondertussen ook niks speciaals uitgehaald wat hier invloed op kan hebben, hoogstens een windows update, maar dat lijkt me raar want bij mijn broertje doet hij het wel.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Vandaag ongeveer hetzelfde probleem met mijn pc onder linux gehad ik las wat op het internet over residu stroom en ben op onderzoek gegaan. Wat ik heb gedaan is bak uitzetten, stroom er geheel af en daarna power button 5 x inrammen dan is alle reststroom zo goed als weg. Daarna sloot ik in dit geval mijn n73 weer aan en hij werkt als een tiet.

[ Voor 59% gewijzigd door Alternativ op 18-07-2007 20:35 ]

alternativ

• Tower410
Alternativ schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:35:
[...]

Vandaag ongeveer hetzelfde probleem met mijn pc onder linux gehad ik las wat op het internet over residu stroom en ben op onderzoek gegaan. Wat ik heb gedaan is bak uitzetten, stroom er geheel af en daarna power button 5 x inrammen dan is alle reststroom zo goed als weg. Daarna sloot ik in dit geval mijn n73 weer aan en hij werkt als een tiet.
noop werkt niet hier... :/

EDIT - ik heb inmiddels een mail van Philips terug gehad, maar wat zij zeiden helpt niet :(
Ik begrijp uit uw e-mail dat u problemen ondervindt met de verbinding tussen uw HDD085 en uw PC.

Gelieve onderstaande stappen uii te voeren om te kunnen achterhalen waar het probleem zich bevindt.

- Verbreek de verbinding met alle USB-apparaat (behalve muis en toetsenbord).
- Open het register (Start --> Uitvoeren --> type "regedit" en klik OK).
- Voor het verwijderen van de verwijzingen eerst een backup maken:
- Klik op Bestand.
- Klik op Exporteren.
- Kies als locatie voor het opslaan een logische plaats (bijv. C:\RegisterBackup) en kies een bestandsnaam (bijv. regbackup01-01-2007).
- Klik op Opslaan.
- Ga naar het juiste deel van het register:
- Klik op de + voor HKEY_LOCAL_MACHINE.
- Klik op de + voor SYSTEM.
- Klik op de + voor CurrentControlSet.
- Klik op de + voor Enum.
- Klik op de + voor USB.

- Zet de juiste rechten voor de map USB:
- Klik met de rechtermuisknop op de map USB en klik op Permissies.
- In het scherm dat zich opent selecteert u dat elke gebruiker volledige rechten heeft.
- Verwijder alle VID``s en de bijbehorende mappen.
- Herstart uw computer zonder de USB-apparaten verbonden te hebben (behalve toetsenbord en muis).
- Klik met de rechtermuisknop op Deze Computer en ga naar Eigenschappen.
- Open Hardware en vervolgens Apparaatbeheer.
- Verwijder alle USB Host Controllers. Zorg ervoor dat aan het eind alle Universal Serial Bus Controllers weg zijn.
- Herstart uw computer zonder de USB-apparaten verbonden te hebben (behalve toetsenbord en muis).

[ Voor 64% gewijzigd door Tower410 op 19-07-2007 17:06 ]

• Tower410
Ik heb ondertussen dit ook al geprobeerd:

- andere kabel ertussen => helpt niet
- alle usb-apparaten loshalen => helpt niet
- Mp3 formatteren op de pc van mijn broertje => helpt niet
- In de logboeken gekeken: alleen een minuut nadat ik de mp3 erin stop deze meldingen:
19:42:34 - De Verwisselbare opslag-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
19:42:34 - De Verwisselbare opslag-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
En dan 5 minuten later, terwijl de mp3 er nog in zit:
19:47:30 - RSM is gestopt. (RSM is dus Removable Storage Manager, denk ik)
19:47:30 - De Verwisselbare opslag-service heeft nu de status Beëindigd.
In het schermpje van de mp3 veranderd niks, de mp3 blijft ook gewoon aan staan.

En voor de duidelijkheid, dit is mijn systeem:
Gigabyte K8NF-9
AMD Athlon 64 3000+
1GB DDR Ram
80 GB Western Digital

En als USB apparaten:
Freecom 160GB externe harde schijf
Lego USB Tower (Een IR-zender voor lego Mindstorms)
Mijn muis

EDIT: Ik heb het al opgelost. Toen ik probeerde mijn muziek erop te zetten via de pc van mijn ouders moest ik van Media Player 11 Media Player 10 maken. Toen dat was gelukt had ik daar dezelfde problemen dus ik dacht laat ik WMP maar eens opnieuw installeren en hij werkt nu weer! :D
Zal wel weer door zo'n stiekeme update van Windows zijn gekomen... :(

[ Voor 18% gewijzigd door Tower410 op 19-07-2007 21:06 ]