CPU vraag

Pagina: 1
Acties:

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 01:06
Na geconcludeerd te hebben dat mijn oude moederboord kapot/heel erg instabiel was, heb ik nieuwe onderdelen besteld. (X2 6000+, M2V) Toen deze onderderdelen binnen waren ben ik gelijk aan de slag gegaan. Moederboord in de kast gezet en toen de processor erop. Bij het eropzetten van de koeler merkte ik dat er iets niet goed ging. Dus ik heb de koeler er weer vanaf gehaald en ja hoor een stuk of 50 pins waren verbogen :o

Ik was vergeten om de cpu lock eraf te halen voor ik de processor plaatste |:(
Na heel erg veel gepriegel heb ik alle pins weer redelijk recht weten te zetten zodat mijn CPU weer in de socket past. Ik heb alleen nog niet de mogelijkheid om te kijken of hij het nu doet (koelpasta en voeding nodig)

Dus mijn vraag is nu, heb ik een goede kans dat mijn CPU het nog doet als hij gewoon weer in de socket past? En kan deze actie veel schade aan mijn moederboord geven? Want er gaan dan best wel iets fout bij de socket.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als er geen pinnen zijn afgebroken mag je er vanuit gaan dat hij het gewoon doet.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
Saturnus schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:18:
Als er geen pinnen zijn afgebroken mag je er vanuit gaan dat hij het gewoon doet.
Wat hij zegt, als je hem zonder forceren erin heb kunnen krijgen moet het goed zijn.. Zolang ze er allemaal nog maar opzitten..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als alle pinnen weer recht zijn, doet ie het gewoon.
.
Vaak genoeg meegemaakt bij socket478 cpu's, hierbij bleef de cpu altijd aan het koelblok hangen, klanten drukken vervolgens het blok met cpu gewoon weer terug na het schoonmaken. :X

Toen waren beige computers heel gewoon.

• n0isH
blup schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:20:
[...]

Wat hij zegt, als je hem zonder forceren erin heb kunnen krijgen moet het goed zijn.. Zolang ze er allemaal nog maar opzitten..
Als ik mijn CPU nu in de socket doe moet ik hem een klein beetje aanduwen, maar forceren kan ik het niet echt noemen.

Weet iemand iets over wat er met mijn mobo gebeurd zou kunnen zijn?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

n0isH schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:22:
[...]

Als ik mijn CPU nu in de socket doe moet ik hem een klein beetje aanduwen, maar forceren kan ik het niet echt noemen.
Is niet erg, moet goed gaan als de pinnen gewoon recht blijven.
Zoals je het beschrijft; niets.
Maar we hebben natuurlijk geen glazen bol. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• n0isH
Bedankt voor de snelle reacties, ik weet genoeg _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

n0isH schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:22:
[...]

De binnenkant van een socket duw je niet zomaar kapot, dus daar zou ik niet bang voor zijn als ik jou was. Zoals gezegd, als de pinnetjes weer rechtzitten moet het lukken.
Pagina: 1