Abit BM6 doet alles behalve CPU Fan laten draaien.

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Vanmiddag komt een vriend van mij hier met zijn Abit BM6. Hij heeft namelijk een probleem. Zijn CPU fan doet het niet. Iedereen zal meteen schreeuwen koop een andere CPU fan of probeer een andere FAN connector op het moederbord. Maar dat heeft ie al geprobeert. Hij heeft een andere connector geprobeert en daarna maar een nwe koeler gekocht. (beetje stom dat ie de fan niet ff had doorgemeten...) Maar oke de nwe koeler doet het dus ook niet op de connectors. Hij heeft er een 466 MHz Celeron op zitten. Weet iemand wat het probleem is?

Verwijderd

Als je eens een voedingssplitterkabel koopt, daar één connector (die je normaal in je hdd stopt)eraf knipt en datzelfde doet bij de oude koeler. Vervolgens strip je van de koeler het rode en het zwarte kabeltje en van de draadje van de voedingssplitter alléén de gele en een zwarte naar keuze. Vervolgens pak je een kroonsteenje en verbind geel met rood en zwart met zwart. Die sluit je vervolgens op een andere voedingsconnector aan, dus op de voeding en dan doet je koeler het wel.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Dat is inderdaad een optie, maar ik vind het zo vaag dat allerbei z'n fanconnectors in een keer het niet meer doen.

Verwijderd

mmm, misschien kabeltje omdraaien ofsof, of nog een keer extra goed aandrukken. Ik weet het anders ook niet.