Toon posts:

Voeding stuk? (bij spelen spel strepen en artefacts)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaand systeem nu iets meer dan een jaar

Kast: Antec Sonata II, Zwart
Processor AMD Athlon 64 San Diego, 4000+, Socket 939, Boxed
Moederbord Asus A8N-SLI SE
Processor koeler Arctic Silencer 64 Ultra TC
Geheugen Kingston KVR400X64C3AK2/2G, 2048 MB, DDR, PC3200, 400mhz
2 x
Harde schijven 3 WD schijven, 2 sata 1 ata
Videokaart Nvidia asus 7900 gt/gto
Systeemkoeler Antec PRO 120mm DBB, 79

Windows staat op de C: schijf, op de andere 2 staan games en muziek.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu heb ik een aantal problemen waar ik van denk dat het aan de voeding ligt. De voeding is een

450Watt SmartPower 2.0
ATX 12V V2.0 for AMD™ & Intel® systems

Deze heeft 2 fans waarvan de buitenste alleen gaat draaien bij een bepaalde temperatuur.
Hieronder volgen een aantal dingen waarvan ik mijn voeding verdenk dat die de schuldige is van alles.

1
Nu heb ik bij sommige spellen wat strepen door het beeld heen en soms gaat het hele beeld door elkaar heen. Dit gebeurt NIET na een koude start van de pc. Dit gebeurd meestal als de pc al een tijd heeft aangestaan (paar uur) Dit gebeurt ook NIET bij alle spellen.

2
Naast de strepen hoor ik bij het opstarten van de pc een hoge zoom die als windows volledig is opgestart langzaam wegsterft.

2
Tijdens het spelen van sommige spellen hoor ik weer een ander zoom geluid. Dit stopt bijna meteen als het spel is afgesloten. Al mijn spellen staan op dezelfde schijf. Ik weet niet of een harde schijf ook zo kan zoomen. Als ik iets installeer of wat dan ook hoor ik alleen wat licht gepruttel.

Hier een screen van speedfan

Afbeeldingslocatie: http://img155.imagevenue.com/loc894/th_82322_speedfan2_122_894lo.JPG

De waarden van de temperaturen zijn na een koude start iets lager

3
De fan van mijn videokaart is 2 weken geleden vervangen, dus die kan het volgens mij niet de oorzaak zijn van het probleem. Een andere reden dat het mijn videofan niet kan zijn is het volgende:Toen ik last had van de kapotte videofan had ik ook last van geluid (wat veel harder was) + als ik een spel toen afsloot verdween dat geluid na ongeveer 5 minuten. Als ik daarna weer een spel opstarte of een dvd ging afspelen kwam dat geluid weer terug

Nu vraag ik mij af is mijn voeding stuk aan het gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 12:44 ]

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 00:40
Ik heb hier een hele hoop gare Antec Smartpower voedingen gehad, dus het is heel goed mogelijk dat die van jou ook niet meer helemaal goed is. De condensators in deze voedingen zijn van slechte kwaliteit, deze gaan na 1 tot 2 jaar lekken.

Het vervangen van de videokaart koeler kan ook iets met de videokaart hebben gedaan. Strepen/artefacts door het beeld e.d. komt meestal door beschadigd videogeheugen.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Het zoom effect heb ik ook een keer gehad bleek het in de monitor te zitten. Even alles vastgeschroeft en het probleem is nooit meer teruggekomen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Phenos2 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 01:37:
Ik heb hier een hele hoop gare Antec Smartpower voedingen gehad, dus het is heel goed mogelijk dat die van jou ook niet meer helemaal goed is. De condensators in deze voedingen zijn van slechte kwaliteit, deze gaan na 1 tot 2 jaar lekken.

Het vervangen van de videokaart koeler kan ook iets met de videokaart hebben gedaan. Strepen/artefacts door het beeld e.d. komt meestal door beschadigd videogeheugen.
Die strepen had ik ook met de standaardfan van de videokaart. Dat was ik vergeten te vermelden. Omdat ik geen raar geluid meer hoor als ik een dvd afspeel vlak na het afsluiten van een spel zegt mij dat de videokaart niet stuk is.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmm, ook eens zoiets gehad met een antieke Nvidia TNT2 32 MB kaart, begon ook met af en toe strepen in beeld, maar na een maand of 2 zat het standaard in beeld, en was t niet meer weg te krijgen, was toen toch echt de videokaart die overleden was...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart is niet antiek. Alle spullen zijn vorig jaar gekocht.

Verwijderd

In een eerdere topic is ook al eens aan de orde geweest dat antec ook echt hele slechte voedingen heeft. Bij mij gingen er 2 van de 2 stuk en ben overgestapt naar een ander merk (3e is stof aan het verzamelen). Er zullen vast wel goed voedingen van antec zijn maar er zijn ook zeker een helehoop waardeloze in de omloop (van verschillende revisies/types). Als je twijfelt aan de voeding zou ik die vervangen, is dat het probleem toch niet dan heb je iig een goede voeding. Voor de antec fans... ik heb ook eens een site gevonden waarbij een profi bedrijf een extreem hoge uitval rate had (50% ?) met zo'n beetje alle antec producten maar die kan ik zo vlug niet meer vinden. Antec mag danwel een goede naam hebben maar dat verdienen ze dus nmm niet.

Verwijderd

Topicstarter
volgende week breng ik mn pc weg bij de pc boer. Die moet toch al wat andere dingen aan mn pc doen dus dan neem ik maar meteen mee.
Ik hoop zo dat t mn voeding en niet mijn (dure) videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet mijn voeding, maar mijn videokaart; asus 7900 gt die stuk is. Hij was dus al stuk voordat er een nieuwe fan was opgezet.
Nu maar hopen dat de webwinkel of asus zelf met een vervangende kaart komt....
Pagina: 1