Toon posts:

[Vista] HDD vol met tmp mappen, andere files gelockt

Pagina: 1
Acties:
  • 917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Vista (vLite) opnieuw geïnstalleerd en nu doet zich het volgende verschijnsel voor;

De D schijf, bij mij in gebruik als data schijf staat vol met mapjes zoals op onderstaande afbeelding. Het lijkt erop dat ze door Windows Update gemaakt worden, ik kan ze niet makkelijk verwijderen.
Om ze toch weg te kunnen gooien moet ik bij Beveiliging mezelf als user toevoegen en volledige rechten geven. Dit moet per mapje dus dat is geen doen + het feit dat ze terug komen.

Dan lijken de rest van alle bestanden op de schijf op een of andere manier gelockt, ik kan sommige niet openen, anderen weer niet verplaatsen..

Deze schijf met deze indeling heb ik altijd gebruikt, onder XP en de vorige installatie van Vista en dat ging altijd goed.

Het begint behoorlijk vervelend te worden en ik vind met google niets op de mapnamen. Wie helpt me alles weer in oude glorie te herstellen..

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/5480/raarmx9.jpg

EDIT

Ik heb nog meer rariteiten, ik kan de invoertaal van mn tobo niet meer op VS krijgen. Ik heb gescand op spyware met Spyware Doctor maar daar komt niets uit en op virussen met NOD32, ook niets.

Het lijkt iets met rechten te zijn maar ik heb UAC al uit staan en ik heb een admin account.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 19:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet teveel met VLite gedaan toevallig? :)

Dit zijn eigenlijk folders die in je %TMP% terechtkomen.
Als er verder niks instaat zou je ook op de Driveroot ownership kunnen nemen, en anders moet je maar eens kijken naar icacls.exe :)
Met die commandline tool kan je d.m.v. een batchscript alle .tmp folders van eigenaar veranderen.

http://www.microsoft.com/.../2007/06/ACL/default.aspx en http://www.microsoft.com/...ecurityWatch/default.aspx zijn dan wel leerzaam :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:00:
Niet teveel met VLite gedaan toevallig? :)

Dit zijn eigenlijk folders die in je %TMP% terechtkomen.
Als er verder niks instaat zou je ook op de Driveroot ownership kunnen nemen, en anders moet je maar eens kijken naar icacls.exe :)
Met die commandline tool kan je d.m.v. een batchscript alle .tmp folders van eigenaar veranderen.

http://www.microsoft.com/.../2007/06/ACL/default.aspx en http://www.microsoft.com/...ecurityWatch/default.aspx zijn dan wel leerzaam :)
Juist niet veel met vLite, alleen de extra talen, spelletjes, troep. Geen services etc.

´´Driveroot ownership nemen´´´, bedoel je voor de gehele schijf mezelf toevoegen en Volledig Beheer selecteren. Dan gaat hij dat apart voor alle bestanden doen en bij vele krijg ik de melding dat het niet kan ivm rechten. Die mapjes zijn trouwens allemaal leeg.

Commandline tool om die mapjes weg te gooien, ok zou ik me in kunnen verdiepen, maar ze blijven terugkomen dus dat schiet ook niet erg op.

Verwijderd

Geen services :X

Niet alle services zijn nutteloos hoor, dacht je dat Microsoft die voor de gein toevoegt? Goh laten we nog eens het systeem wat trager maken met wat nutteloze services, dat geeft ons vast een goede naam... :X

Hoe vaak je wel niet ziet dat als mensen problemen hebben met Vista ze gewoon zelf de helft om zeep hebben geholpen...

Waarom heb je gekozen voor vLite?

Vista neemt sowieso al een paar GB in, waarom dan die paar MB besparen? Heb je een extreem kleine schijf?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen services verwijderd, zoals hierboven staat..

Vlite omdat ik het onzin vind om sommige dingen te installeren, zoals 2 GB aan talen die ik nooit zal gebruiken, spelletjes en wat al niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 20:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe eens een
set
en kijk eens goed wat de waarden zijn voor de %tmp% en %temp% bij user en system?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:36:
Doe eens een
set
en kijk eens goed wat de waarden zijn voor de %tmp% en %temp% bij user en system?
Een ''set'', wat is dat :+

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-03 18:09

krvabo

MATERIALISE!

start > run > cmd:
'set' (zonder quotes)

of winvlagje+r > cmd > set

Komop, beetje niveau mag wel hoor.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
TEMP=C:\Users\NiZNO\AppData\Local\Temp
TMP=C:\Users\NiZNO\AppData\Local\Temp

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing, vaag maar het heeft wel gewerkt;

Ik heb alle bestanden naar een externe HDD gekopieerd, bij de bestanden die niet wilden per stuk rechten aangepast. Daarna de partitie op de vaste HDD verwijderd (dit was tevens een dynamische partitie, al meer gedonder mee gehad maar het viel nu pas op). Nieuwe normale partitie gemaakt, geformatteerd en de bestanden terug gekopieerd.

• martindiepeveen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb hetzelfde probleem (met de tmp folders). Het is me nog niet helemaal duidelijk of die nu ook niet meer worden aangemaakt. Is dat probleem nu ook opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe wel.
Pagina: 1