Hoe moet ik mijn geluidskaart aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219179

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe Creative Xtreem Music kaart binnen, maar heb geen idee hoe ik hem aan moet sluiten (welke kabels enzo)...

Overige hardware (die van belang KAN zijn):

- ASUS P5B Deluxe Wifi/AP mobo
- Geforce 8800 GTX

Ik heb dat iemand mij (het liefst dmv een tekening ofzo) een gedetaileerde beschrijving kan geven van hoe ik mijn nieuwe geluidskaart preceis moet aansluiten.

Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Geen manual bijgekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 15:21

rCk

Wat voor kabels, aangezien die kaart volgens mij niet zon front panel heeft. Dus gewoon erin pluggen, en dan de groene speaker kabel in de groene roze van de microfoon in de roze, zo werkt het bij mijn audigy ook, geen idee of alle aansluitingen die hieropzitten ook daar op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat wil je er aan sluiten?

PC luidsprekers of een versterker met daaraan luidsprekers?
Je moet er aan denken dat het gedeelte van de kabel wat naar de geluidskaart gaat een 3.5 mm mini jack plug heeft.

Verder even de handleiding lezen in welke gat je de plug moet stoppen. ;)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alleen wat hulp nodig bij het inbouwen van mijn geluidskaart (hoe ik in mijn kast alle kabels aan moet sluiten)...
Er zat geen manual bij, omdat het een bulk-versie is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 219179 op 18-07-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
staat er niet op de site van creative een (pdf) manual ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:27

Haan

dotnetter

Je moet helemaal geen kabels in de kast aansluiten, alleen die kaart in een PCI slot prikken.. Vroegah in de tijd van Windows '98 kon je nog een kabeltje van de cd-speler naar de geluidskaart laten lopen, maar die is al lang achterhaald.

[ Voor 41% gewijzigd door Haan op 18-07-2007 20:24 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 10:03
Haan schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:23:
Je moet helemaal geen kabels in de kast aansluiten, alleen die kaart in een PCI slot prikken.. Vroegah in de tijd van Windows '98 kon je nog een kabeltje van de cd-speler naar de geluidskaart laten lopen, maar die is al lang achterhaald.
En je had de vraag ook hier kunnen vragen. + alle handleidingen staan gewoon op de site van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bij mijn oude Creative Audigy werd er nog aangeraden om een audio kabeltje van de geluidskaart naar mijn toenmalige Radeon 9800 XT te laten lopen.

Is dit nu niet meer het geval?
(en voeding ofzo)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 219179 op 18-07-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Anoniem: 219179 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:32:
bij mijn oude Creative Audigy werd er nog aangeraden om een audio kabeltje van de geluidskaart naar mijn toenmalige Radeon 9800 XT te laten lopen.

Is dit nu niet meer het geval?
(en voeding ofzo)
uuuuhhh een audio kabel van graka naar geluidskaart...heb ik wat gemist door de jaren heen ??? maar de voeding pakt hij via het pci slot. Dit is trouwens wel heel basic allemaal wat je hier vraagt. Als je echt zo weinig ervaring heb betwijfel ik of het wel verstandig is het zelf te doen. Het stelt weliswaar niets voor maar je moet wel even de basic dingen in de gaten houden zoals ontladen, ding RECHT in het slot duwen, goed doorduwen tot hij klikt etc etc. Anders krijgen we zo een topic 'geluidskaart veroorzaakt kortsluiting in pc' of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Wat is er nu zo moeilijk aan dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d0871eb0daff13685278506518d7d399/full.jpg

:S

En dan drivers installen en klaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 18-07-2007 20:52 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 15:21

rCk

Kon niet duidelijker rakker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Waarschijnlijk loopt er nog een (4 polig) kabeltje vanaf een CD-rom speler.
Net zoals hierboven: Zie handleiding die bijgeleverd is of op de site van de fabrikant.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Onbekend schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:32:
Waarschijnlijk loopt er nog een (4 polig) kabeltje vanaf een CD-rom speler.
Net zoals hierboven: Zie handleiding die bijgeleverd is of op de site van de fabrikant.
dat was vroega, dat gaat tegenwoordig digitaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, voor dit soort dingen heb je gewoon een handleiding gekregen. Daar staat alles netjes in. Deze vraag is ook wel heel erg basic en kun je daarom beter stellen fora als http://www.beginnersweb.nl/ vrees ik.

Verder verwachten we echte inzet van je voordat je een topic opent. Lees aub Het algemeen beleid en Audio en HiFi forum policy - Het regime hierover.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.