[FYI] Stroom verbruik apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.000 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
Hoewel ik heilig geloof in "the great global warming swindle"-theorie kun je ook energie besparen voor "the fun of it". Ik heb een voltcraft 3000 besteld en het gebruik van apparatuur eens gemeten;
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/1000_1999/1200/1250/1253/125319_LB_02_FB.EPS.jpg

Stroom Verbruik PC - idle 101 Watt
485W Enermax voeding
Asus A8N-SLI
AMD 3700+
2GB geugen
1x7800GT vid kaart
3xHD

Verbruik ADSL modem
Speechtouch 716 v5 WL 16 Watt

Verbruik Monitor
Samsung Syncmaster 226BW
Brightness 0% 17 Watt
Brigntness 38% 26 Watt
Brightness 100% 41 Watt
Iiyama Visionmaster Pro 450 75Watt
2.4Watt (standby)

Versterker (idle)
Pioneer VSX-511 40 Watt (zonder boxen)
Denon 2800AVR 75 Watt

TV
Sony Wega 32"CRT 140 Watt

Opladers (idle)
Nokia 6600 0 Watt
Qtek 9100 0 Watt
Canon CB-2LVE 0 Watt

Wat een hetze op TV over het vermeende hoge verbruik van idle telefoonladers, of zou die Volcraft moeite hebben met apparatuur die maar een klein beetje vermogen vraagt?
eens opzoek naar dingen die bijna niks gebruiken;

Sony Wekker radio 0 Watt
Idle magnetron 2,1 Watt

Minimaal gemeten 2.1 Watt.

Aangezien in een huis een ventilatie systeem (vaak 100% van de tijd in bedrijf) 80 Watt (er staat 100 Watt op het motortje) vermogen vraagt.
Bespaar je met een timer op het ventilatie systeem die alleen zomers om het uur, een uur draait (= 25% jaarlijks)) 9 van die idle laders uit.

Overgins zeggen de specs van die monitor 55Watt daar zit ik met max 41watt ruimschoots onder. Misschien is die voltcraft toch niet zo nauwekeurig als in de specs vermeld. Evengoed, wel bruikbaar om de grootverbruikers binnenshuis te identificeren.

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Lijkt me niet zo handig om je ventilatie enkel 's zomers om het uur te laten draaien! Het hoofddoel van ventilatie is immers niet het koelen van je huis, maar er vooral voor zorgen dat er schone lucht in huis blijft!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik denk dat het vooral interessant is om te vertellen waar je dat ding hebt gekocht en hoeveel ie gekost heeft, want daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar :)

The devil is in the details.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gooi al die 0-watt gebruikers eens bij elkaar in een stekkerbak, en kijk of je zo binnen het meetbereik van de meter kunt komen, of dat het dan nog niets uitmaakt.

Mijn PCtje doet 97 watt idle en 96 als de monitor op standby springt. (spec's op m'n site).
Monitor zelf doet 30 watt.
6 Watt voor oud Labtec 2.1 setje.

Heb zelf een Ectron van bij de Gamma, omdat bovenstaande meter het bij mij heeft begeven (nooit verwacht dat zo'n ding stuk kon, maarja :( )
Die Ectron van 9,99 Euro heeft als enige nadeel dat hij een batterijtje nodig heeft. Maar voordeel dat hij ook Hz, Power Factor, Amperage en voltage weergeeft, naast natuurlijk Watt en KW/h tijdsduur, datum en tijd.

[ Voor 61% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-07-2007 19:51 ]

• Semt-x
conrad.nl, zoek op "energy check 3000" ding kost 24 eur.

dat van dat ventilatiesysteem is ter illustratie hoe weinig zon telefoon lader gebruikt :]
En in de zomer zetten mensen vaak ramen open omdat het anders veel te heet is binnen dus frisse lucht komt er wel.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
Hahn schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:37:
Ik denk dat het vooral interessant is om te vertellen waar je dat ding hebt gekocht en hoeveel ie gekost heeft, want daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar :)
Hij is bij de Conrad regelmatig in de aanbieding, voor rond de € 25 kun je 'm wel te pakken krijgen. :)

* SysRq heeft ook zo'n ding, wat mij redelijk verbaast was het opgenomen vermogen van m'n printer (Dell Photo 964): zo'n 16,5 watt in slaapstand / idle.

-

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
merijnen schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:35:
Lijkt me niet zo handig om je ventilatie enkel 's zomers om het uur te laten draaien! Het hoofddoel van ventilatie is immers niet het koelen van je huis, maar er vooral voor zorgen dat er schone lucht in huis blijft!
volgens mij is het ventileren van je huis het hoofddoel van een ventilatiesysteem. Koelen doe je met een airco of een ijsje.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Semt-x
_XipHiaS_ schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:40:
Gooi al die 0-watt gebruikers eens bij elkaar in een stekkerbak, en kijk of je zo binnen het meetbereik van de meter kunt komen, of dat het dan nog niets uitmaakt.
goed plan!

Ik heb die 2 telefoonladers en mijn canon fototoestel batterijladertje (allen idle) op 1 stekkerblok geprikt. Nogsteeds laat die meter 0 Watt zien.
Ik ga het ding nu belasten met een lamp waarvan ik het verbruik los heb gemeten ( 22.0)
met die extra idle laders eraan, verbruikt het 22.3. Dus 0.1 Watt gemiddeld.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:33

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hier een directe link naar het apparaat bij Conrad. Denk er zelf ook aan om er 1 aan te schaffen.

Verwijderd

Ben ook al jaren tevreden gebruiker van deze meter, ook bij Conrad gehaald.

Voor een tweaker verplicht in de gereedschapskoffer ;)
Pagina: 1