Beste Tweakers.
Ik zit met een probleem met mijn nieuwe computer. Ik heb de onderdelen los gehaald en zelf in elkaar gezet, waarbij het gaat om de volgende onderdelen:
Asus P5RD2-VM
Kingston DDR2 533Mhz 1GB
Samsung 160GB Sata
Intel Core 2(??) Duo 4400 1.80Ghz
Aopen 400W Voeding
Asus 6600GT PCI-e 128Mb
Mijn probleem is dat als ik de computer aanzet, de fans 1 seconden aanslaan, maar vervolgens weer 'uitlopen'. Hij springt dus aan, maar na letterlijk 1 tel vliegt die weer uit, ook als ik de powerbutton langer inhoudt.
Wat heb ik gedaan:
Processor getest in andere PC --> werkt
Voeding getest in andere PC --> werkt
Opgestart met enkel VGA + Voeding kabels aangesloten --> probleem bestaat nog
Videokaart eruit en VGA op onboard-vga aangesloten --> probleem bestaat nog
HDD eruit gehaald ---> probleem bestaat nog
Geheugen eruit gehaald ---> probleem bestaat nog
Ik ben van de volgende dingen zeker dat ze naar behoren werken:
- Moederbord
- Processor
- Voeding
- Videokaart
- Geheugen
- HDD
Van alles ben ik dus eigenlijk zeker dat het hoort te werken, processor en geheugen heb ik vandaag nog zien werken in andere PC, net als de voeding. HDD heeft een poos niks gedaan (in de kast gelegen) maar de laatste keer dat ik hem gebruikte werkte hij nog. Moederbord heeft het voorheen ook gedaan.
Gister moest ik een Celeron testen want die jongen waarvan die was kreeg geen beeld. Het zelfde gold op mijn PC (tot gister had ik enkel nog een processor nodig en ik kon mijn hele PC afbouwen). Het moederbord hoort dus wel gewoon door te lopen.
Kortom: ik zit er helemaal doorheen, en hoop dat iemand mij kan helpen
Ik kom er echt niet meer uit. Als ik onvoldoende informatie heb gegeven, dan hoor ik het wel 
Alvast bedankt!
Ik zit met een probleem met mijn nieuwe computer. Ik heb de onderdelen los gehaald en zelf in elkaar gezet, waarbij het gaat om de volgende onderdelen:
Asus P5RD2-VM
Kingston DDR2 533Mhz 1GB
Samsung 160GB Sata
Intel Core 2(??) Duo 4400 1.80Ghz
Aopen 400W Voeding
Asus 6600GT PCI-e 128Mb
Mijn probleem is dat als ik de computer aanzet, de fans 1 seconden aanslaan, maar vervolgens weer 'uitlopen'. Hij springt dus aan, maar na letterlijk 1 tel vliegt die weer uit, ook als ik de powerbutton langer inhoudt.
Wat heb ik gedaan:
Processor getest in andere PC --> werkt
Voeding getest in andere PC --> werkt
Opgestart met enkel VGA + Voeding kabels aangesloten --> probleem bestaat nog
Videokaart eruit en VGA op onboard-vga aangesloten --> probleem bestaat nog
HDD eruit gehaald ---> probleem bestaat nog
Geheugen eruit gehaald ---> probleem bestaat nog
Ik ben van de volgende dingen zeker dat ze naar behoren werken:
- Moederbord
- Processor
- Voeding
- Videokaart
- Geheugen
- HDD
Van alles ben ik dus eigenlijk zeker dat het hoort te werken, processor en geheugen heb ik vandaag nog zien werken in andere PC, net als de voeding. HDD heeft een poos niks gedaan (in de kast gelegen) maar de laatste keer dat ik hem gebruikte werkte hij nog. Moederbord heeft het voorheen ook gedaan.
Gister moest ik een Celeron testen want die jongen waarvan die was kreeg geen beeld. Het zelfde gold op mijn PC (tot gister had ik enkel nog een processor nodig en ik kon mijn hele PC afbouwen). Het moederbord hoort dus wel gewoon door te lopen.
Kortom: ik zit er helemaal doorheen, en hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt!