Computer springt gelijk uit na aanzetten.

Pagina: 1
Acties:

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 21:19
Beste Tweakers.

Ik zit met een probleem met mijn nieuwe computer. Ik heb de onderdelen los gehaald en zelf in elkaar gezet, waarbij het gaat om de volgende onderdelen:

Asus P5RD2-VM
Kingston DDR2 533Mhz 1GB
Samsung 160GB Sata
Intel Core 2(??) Duo 4400 1.80Ghz
Aopen 400W Voeding
Asus 6600GT PCI-e 128Mb

Mijn probleem is dat als ik de computer aanzet, de fans 1 seconden aanslaan, maar vervolgens weer 'uitlopen'. Hij springt dus aan, maar na letterlijk 1 tel vliegt die weer uit, ook als ik de powerbutton langer inhoudt.

Wat heb ik gedaan:
Processor getest in andere PC --> werkt
Voeding getest in andere PC --> werkt
Opgestart met enkel VGA + Voeding kabels aangesloten --> probleem bestaat nog
Videokaart eruit en VGA op onboard-vga aangesloten --> probleem bestaat nog
HDD eruit gehaald ---> probleem bestaat nog
Geheugen eruit gehaald ---> probleem bestaat nog

Ik ben van de volgende dingen zeker dat ze naar behoren werken:
- Moederbord
- Processor
- Voeding
- Videokaart
- Geheugen
- HDD

Van alles ben ik dus eigenlijk zeker dat het hoort te werken, processor en geheugen heb ik vandaag nog zien werken in andere PC, net als de voeding. HDD heeft een poos niks gedaan (in de kast gelegen) maar de laatste keer dat ik hem gebruikte werkte hij nog. Moederbord heeft het voorheen ook gedaan.

Gister moest ik een Celeron testen want die jongen waarvan die was kreeg geen beeld. Het zelfde gold op mijn PC (tot gister had ik enkel nog een processor nodig en ik kon mijn hele PC afbouwen). Het moederbord hoort dus wel gewoon door te lopen.

Kortom: ik zit er helemaal doorheen, en hoop dat iemand mij kan helpen :) Ik kom er echt niet meer uit. Als ik onvoldoende informatie heb gegeven, dan hoor ik het wel :)

Alvast bedankt!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 11:05

we_are_borg

You will Comply

Zo uit me hoofd zou ik toch even het moederbord bekijken, check de jumpers en ook of the fan van de processor op de juiste plek aangesloten zit (dus op de fan 1 positie en niet op fan 2),
.

[ Voor 13% gewijzigd door we_are_borg op 18-07-2007 19:28 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dé 12v stekker wel aangesloten? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 18:02
moederbord uitkast..

dan moederbord + cpu + koeler + vid kaart + 1 latje geheugen testen, in 1ste slot van je moederbord..

misschien is moederbord reset..

en dan stuk voor stuk terug aansluiten en testen..

[ Voor 14% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-07-2007 19:30 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 5090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1600

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:32

Onbekend

...

Misschien dat je voeding de piekstroom niet trekt.
Probeer eens zoveel mogelijk los te koppelen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Net t zelfde meegemaakt!
Ik Gok (nog geen 5min geleden hiernaast bij mn buurman gefixt)
Dat t koelblok niet goed op zn plaats zit!
Ik zou zeggen MNImale configuratie (alleen voeding+MB+proc+mem+videoK) aansluiten
en je koelblok opnieuw monteren!, t laatste hielp bij mn buurman ..(en nieuwe pasta erop gedaan)
(btw gelijk de jaarlijkse sgoonmaak erbij gedaan+nieuwe win install loopt NU)
Suc6 ermee (Altijd leuk Raad t probleem! )

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Kijk even na of je moederbord je cpu wel ondersteund. Dit is het typische symptoom van een niet ondersteunde CPU.

Heb het ff voor je uitgezocht. Dit zegt Asus over de CPU voor dat mobo:

LGA775 socket for Intel®Pentium D/Pentium 4/Celeron CPU
Compatible with Intel® 05B/05A and 04B/04A processors
Intel® Hyper-Threading Technology ready
Supports Enhanced Intel® SpeedStep® Technology(EIST)

Staat geen core 2 duo tussen, dus het zal niet gaan werken in deze configuratie.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 21:19
@ A4:

Je hebt gelijk. Ik heb een P4 3.0Ghz erin gedaan, en hij startte nu wel door :D Helaas heb ik geen beeld, maar ik vermoedt dat dat aan het moederbord ligt. Nu dat nog even vervangen, en mijn computer is af :)

Voor de rest: Iedereen hartstikke bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:39:
Net t zelfde meegemaakt!
Ik Gok (nog geen 5min geleden hiernaast bij mn buurman gefixt)
Dat t koelblok niet goed op zn plaats zit!
Ik zou zeggen MNImale configuratie (alleen voeding+MB+proc+mem+videoK) aansluiten
en je koelblok opnieuw monteren!, t laatste hielp bij mn buurman ..(en nieuwe pasta erop gedaan)
(btw gelijk de jaarlijkse sgoonmaak erbij gedaan+nieuwe win install loopt NU)
Suc6 ermee (Altijd leuk Raad t probleem! )
Dat had ik dus ook bij een vriend van mij.
Het koelblok zat verkeerd om, bij een AMD XP2400+, hij wou gewoon niet starten, nu doet ie het wel.. echt raar :)
Pagina: 1