Invloed bandbreedte op Google ranking

Pagina: 1
Acties:

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een vraag waar ik al een paar maanden mee loop is of de hoeveelheid beschikbare bandbreedte invloed heeft op de ranking en hoeveelheid verkeer die je van bronnen als Google kan verwachten? Ik kan me voorstellen dat het indexeren sneller gaat, omdat de bot meer requests per dag zou kunnen doen, maar ik kan geen informatie vinden over de uiteindelijke ranking.

Een zoektocht op (een combinatie van) Google, ranking en bandwidth leverde geen bevredigende antwoorden op, vandaar dat ik hier mijn vraag stel.

De vraag komt voort uit het feit dat ik aantal websites host achter een 3072/512 ADSL verbinding. De servermachine heeft ruim voldoende verwerkingskracht om alle requests af te handelen, maar bij piekgebruik wordt de verbinding voor een paar seconden dichtgetrokken.

Qua getallen zit ik over de miljoen pageviews per maand en daarbij wordt ongeveer 20 Gb aan outbound verkeer gegenereerd. Een groot deel van mijn verkeer, zo'n zestig tot zeventig procent, is afkomstig van zoekmachines als Google.

Ik overweeg te investeren in nieuwe serverhardware en colocated hosting om te kijken of (en welke) gevolgen een 100mbit verbinding in een datacenter heeft voor de hoeveelheid verkeer naar mijn websites.

Heeft iemand hier ervaring mee, of misschien anekdotische informatie over de kwestie?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Even een kleine bump, omdat er nog geen reacties zijn gekomen in de afgelopen dagen. Is het misschien verstandig dit topic te verplaatsen naar een ander (sub)forum?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De kans dat je ranking of je verkeer stijgt door een betere verbinding lijkt me niet zo groot.
Alleen als je verbinding echt ruk is zullen bezoekers wel afhaken dus dan merk je wel iets meer dataverkeer.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.