Toon posts:

Iets is opgeblazen - ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik heb hier een ati x800 pro liggen, toen de kaart verhuisde wegens een upgrade kreeg ik problemen.
Het zat namelijk zo, de voeding was niet sterk genoeg. Ik dus een 2e voeding gepakt, en dom genoeg alleen op de molex gedaan. Dit ging naartuurlijk niet werken maar toch gedaan, dom.
Er is dus waarschijnlijk iets doorgebrand, nu krijg ik telkens de melding, insert additional power recource, de gpu is dus niet dood, alleen iets dat zichzelf heeft opgegeven voor de kaart. Na een inspectie op de kaart viel mij niets op, totdat ik dit zag: Zie onderaan.

Nu weet ik niet of dit hoort, maar de 3 dingetjes lijken wel doorgebroken, een beetje zwart, verbrand.

Zijn deze kapot, hoort dat zo, Moet ik verder zoeken??

alle hulp is welkom, weten jullie misschien een zaak die dit doormeet, repareert of tips?

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/7229/x800tb3.jpg

bedankt,

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Krijg je die melding alleen in Windows? Wat voor voeding gebruik je dan? Foto is onwijs onscherp btw, maar dat heb je zelf ook al gezien denk ik.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:08
Die zaak die dit dit doormeet heet een multi-meter en aangezien het weerstandjes zijn zou je op internet de originele waarden van deze weerstandjes op kunnen zoeken (lastig maar allicht mogelijk) om deze vervolgens met een multi-meter te controleren.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

bokkow schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:51:
Die zaak die dit dit doormeet heet een multi-meter en aangezien het weerstandjes zijn zou je op internet de originele waarden van deze weerstandjes op kunnen zoeken (lastig maar allicht mogelijk) om deze vervolgens met een multi-meter te controleren.
Dat opzoeken is niet eens persé nodig. :)

Zodra de waarde 0 is (oneindige weerstand) weet je al dat hij defect is.

Zorg er alleen wel voor dat je niet aan het meten bent terwijl de kaart in gebruik is, want weerstand meten in een live-circuit is nutteloos.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad met mijn GF6800 kaart, een klein wolk rookje was het gevolg...

ondertussen al een nieuwe kaart besteld,

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 17:56

JW1

Hoe heb je die 2e voeding aangesloten dan?
Ik neem aan dat het een ATX-voeding is. ATX-voedingen geven alleen maar voeding als bepaalde draden even kortgesloten worden (dit gebeurd normaal met een druk op de AAN/UIT knop via het moederbord).
Als je die 2e voeding alleen hebt aangesloten op je VGA kaart en verder geen draden hebt kortgesloten (even) dan zal deze voeding niet zijn ingeschakeld.
Dus als je een voeding met een hoger vermogen probeert en de VGA kaart hierop ook aansluit zal het probleem opgelost zijn.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:08
JW1 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:03:
Hoe heb je die 2e voeding aangesloten dan?
Ik neem aan dat het een ATX-voeding is. ATX-voedingen geven alleen maar voeding als bepaalde draden even kortgesloten worden (dit gebeurd normaal met een druk op de AAN/UIT knop via het moederbord).
Als je die 2e voeding alleen hebt aangesloten op je VGA kaart en verder geen draden hebt kortgesloten (even) dan zal deze voeding niet zijn ingeschakeld.
Dus als je een voeding met een hoger vermogen probeert en de VGA kaart hierop ook aansluit zal het probleem opgelost zijn.
Hahaha idd ik lees nu pas zijn post goed de tweede voeding staat gewoon niet aan dat is het hele eieren eten. Niks weerstand kapot...

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

die dingen is niks mis mee zo te zien

Verwijderd

Topicstarter
En wat nou als ik zeg dat ik wel de 2 punten heb kortgesloten? Zou het dan kunnen dat deze weestanden kapot zijn? Of moet er dan meer fysieke schade zijn?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:42:
En wat nou als ik zeg dat ik wel de 2 punten heb kortgesloten? Zou het dan kunnen dat deze weestanden kapot zijn? Of moet er dan meer fysieke schade zijn?
Nee. Wat je namelijk kortsluit is niet meer dan een interne aan uit schakelaar van de voeding en dat moet dus gewoon om de voeding uberhaupt aan te laten springen.
LET OP dat sommige voedingen ook niets doen als er geen belasting aan hangt.
(Kijk dus ff of de ventilator van deze voeding wel gaat draaien).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
DJ_The_SP schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:55:
[...]

Dat opzoeken is niet eens persé nodig. :)

Zodra de waarde 0 is (oneindige weerstand) weet je al dat hij defect is.

Zorg er alleen wel voor dat je niet aan het meten bent terwijl de kaart in gebruik is, want weerstand meten in een live-circuit is nutteloos.
he ?

0 ohm is geen weerstand..

:?

Audi S3

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 17:56

JW1

Nee. Wat je namelijk kortsluit is niet meer dan een interne aan uit schakelaar van de voeding en dat moet dus gewoon om de voeding uberhaupt aan te laten springen.
LET OP dat sommige voedingen ook niets doen als er geen belasting aan hangt.
(Kijk dus ff of de ventilator van deze voeding wel gaat draaien).
Hang ook even een fan (of iets anders dat je ziet werken) aan een molex, sommige voedingen die temperatuurgeregeld zijn laten mogelijk de fan uit als de voeding niet te warm is (bij opstarten en lage belasting).

• Da_maniaC

Da_maniaC

MexxT schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:16:
[...]

he ?

0 ohm is geen weerstand..

:?
Dat ligt aan je multimeter. De ene geeft bij 0 ohm een 1 aan omdat het oneindig logo niet op het display kan.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
wat geeft zo'n multi dan aan als de weerstand echt 0 ohm is?
(ik ken er enkel die 1 geven)

werkt de kaart nog? zoja is er waarschijnlijk niets gebeurd en moet je gewoon een zwaardere voeding hebben :)
als je het even snel wil testen: alles loskoppelen behalve het noodzakelijke om windows op te starten (enkel mobo, ram, cpu, videokaart en harddisk)
als het op het randje is, zal het dan net werken :)

• Da_maniaC

Da_maniaC

catfish schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:52:
wat geeft zo'n multi dan aan als de weerstand echt 0 ohm is?
(ik ken er enkel die 1 geven)
Daar heb je analoge meters voor, of ontzettend dure meetbruggen.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

DJ_The_SP schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:45:
[...]
Dat ligt aan je multimeter. De ene geeft bij 0 ohm een 1 aan omdat het oneindig logo niet op het display kan.
0 ohm betekent geen weerstand, dus perfecte verbinding. Die 1 staat inderdaad voor oneindig en geeft aan: geen verbinding, oneindige weerstand. Geen enkele multimeter geeft bij 0 ohm een 1 aan dus, dat is precies verkeerd om :P

Anyway, dit lijkt me geen handige methode; ook al is de kaart uit de pc, je meet niet alleen de weerstand door maar ook alles wat er om heen zit (condensatoren lopen vol door de meetstroom, etc.) Beste is gewoon de kaart ergens laten repareren, daar ga je zelf niet uitkomen. Mits je het natuurlijk in een betrouwbaar systeem met één goede voeding heb getest zodat je zeker weet dat de kaart kapot is.

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
De kaart heb ik vandaag weer getest op een 500 watt voeding degelijk merk, komt er te staan put in de additional power resource molex.

Waar kan ik de kaart laten maken, doormeten? Weten jullie winkels oid?

Verwijderd

ik denk dat ze zeggen koop maar een nieuwe,als je die kaart laat maken ALS die te maken is dan ben je meschien meer kwijt dan de kaart nieuw kost

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
Ik gebruik vaak een 2e voeding als ik mn waterkoeling ga vullen. Dan sluit ik de pomp aan op een molex van een externe voeding die ik aanzet door zwart en groen te verbinden. Nooit problemen mee gehad.
De voeding gaat gewoon werken ookal hangt er niets aan.

Hoe oud is die kaart? misschien zou je hem kunnen RMA'n

[ Voor 10% gewijzigd door Bulls op 20-07-2007 14:27 ]

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 16:34
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:11:
De kaart heb ik vandaag weer getest op een 500 watt voeding degelijk merk, komt er te staan put in de additional power resource molex.

Waar kan ik de kaart laten maken, doormeten? Weten jullie winkels oid?
en weet je zeker dat die voeding aan stond. Ging de fan van de voeding aan?

Verwijderd

Topicstarter
De voeding ging aan, het lampje en de fan gingen draaien en ik kreeg dus het beeld plug in the molex.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

Bulls-NL schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:26:
Ik gebruik vaak een 2e voeding als ik mn waterkoeling ga vullen. Dan sluit ik de pomp aan op een molex van een externe voeding die ik aanzet door zwart en groen te verbinden. Nooit problemen mee gehad.
Je pomp staat dan ook compleet los van de rest van je pc. De videokaart krijgt via het PCI/AGP slot echter ook spanning! En de nul van de voeding 1 moet natuurlijk verbonden zijn met de nul van voeding 2 (zwarte draden) zodat er geen onderlinge spanningsverschillen kunnen ontstaan. Dit is duidelijk niet gebeurd, waardoor er een stroom is gaan lopen door de kaart van voeding naar voeding. Deze stroom kan enorm oplopen en heeft ongetwijfeld schade aangericht.

Of vervangen goedkoper/beter is dan repareren zal je zelf moeten uitzoeken. Hopelijk heb je er iets van geleerd...

Nederlander in België

Pagina: 1