Toon posts:

Command Line Parameters uit een executable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Na lang zoeken op Got en google en geen resultaat... toch maar een new topic hier op GoT.

Ik ben op zoek naar een tool die alle mogelijke command line parameters uit een executable kan vissen. Ik heb geen idee waar de executable ingeschreven is. Dus als het ff kan een tool die taal onafhankelijk werkt.

Het mag ook best een stuk code (Delphi, C#) zijn die jullie eens hebben gebruikt.

Graag hoor ik van jullie!

Thanks!

BarieS

Verwijderd

Ida Pro lijkt me hier heel geschikt voor, al is het waarschijnlijk niet wat jij zoekt.

Het is namelijk onmogelijk dit even met een tool te doen, je zou het hele programma moeten debuggen om te bekijken waar en hoe de command line wordt geparsed en adhv daarvan gaan bepalen wat de mogelijke opties zijn.

Hier is niet echt een standaard manier voor en is al helemaal niet taal onafhankelijk te doen.

Helaas lijkt me dit dus onhaalbaar, maar als je genoeg kennis hebt van assembler, debuggen, programmeren etc is Ida Pro erg handig daarvoor.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:31

YellowCube

Wait...what?

misschien dat ik het helemaal verkeerd begrijp, maar heeft die executable niet de optie
naam.exe /?

waarna je alle mogelijke commandline parameters krijgt?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-06 15:21
YellowCube schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:32:
misschien dat ik het helemaal verkeerd begrijp, maar heeft die executable niet de optie
naam.exe /?

waarna je alle mogelijke commandline parameters krijgt?
Niet elk tooltje met command lines opties heeft dat.
Dat is waarschijnlijk het probleem van de TS.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks, ik ga Ida Pro eens proberen.

Ik heb zelf zat tools gemaakt die reageren op command line parameters.
In sommige heb ik een /? gemaakt.

Maar anyway, bedankt voor de hulp.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 12:53
Probeer de Universal Silent Switch Finder 0.1 van MSFN.org eens

Ik zie dat er een nieuwe versie is in het topic, direct link: http://peid.has.it/

[ Voor 24% gewijzigd door mhoogendam op 19-07-2007 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
USSF werkt alleen met Installers....
Toch bedankt m

Verwijderd

Topicstarter
Ida Pro heeft niet echt geholpen...... Erg jammer. Wel een mooie tool.

Iemand nog een suggestie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:53:
Ida Pro heeft niet echt geholpen...... Erg jammer. Wel een mooie tool.

Iemand nog een suggestie?
Met Ida Pro is het zeker mogelijk hoor, maar zoals gezegd het voldoet waarschijnlijk niet echt aan wat jij wilt hebben namelijk een kant en klaar progje wat zo een lading switches met omschrijving uitpoept.

Ik garandeer je, met Ida Pro kun je met 100% zekerheid uitvinden welke switches een programma accepteert en precies wat die switches doen, het kost je alleen even wat moeite (understatement). Het is er wel de beste tool voor...
Pagina: 1