Toon posts:

Adsl valt uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, mijn adsl verbinding lijkt er steeds uit te liggen.
Echter wanneer ik in het adminscherm kijk bij de status van de verbinding is deze gewoon aanwezig.
Gisteren overkwam het volgende: Ik was in mijn mailbox van hotmail bezig, kon via alle links navigeren. Kortom: alles werkte naar behoren.
Wanneer ik probeerde naar google te gaan (of welke andere website dan ook) kreeg ik een errorpagina "controleer uw verbinding met internet".
Via de dosbox kon ik gewoon pingen naar de hotmailserver (en netstat gaf de poorten weer),
maar wanneer ik pingde naar bijvoorbeeld "google.com" kreeg ik een timeout.

Ik gebruik geen p2p programma's dus een overload aan connecties is niet het probleem.
Mijn ip's zijn statisch ingesteld, en ik heb plug 'n play uitgeschakeld.
Wanneer ik het modem opnieuw opstart is het probleem verholpen. Tot een paar uren later.

Ik heb het vermoeden dat de problemen zijn begonnen sinds ik windows vista heb geinstalleerd op 1 van mijn pc's, maar het kan zijn dat dit vermoeden onterecht is.
Een vriend van mij denkt aan een dns probleem, maar ik zou niet weten wat ik hier aan kan doen?

Ps. wanneer het probleem zich voordoet, kan er vanaf geen enkele pc verbinding worden gemaakt met het internet via de browser. Hoewel een actieve msnclient wél actief/beschikbaar blijft?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21

lier

MikroTik nerd

Stel in ieder geval de DNS servers van je ISP in. Hiermee zorg je ervoor dat elke name resolving via deze servers gaat. Nadeel is wel dat je binnen je netwerk niet op naam naar andere machines kan.

Laat daarna weten of je wel google.com kan resolven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:16:
Stel in ieder geval de DNS servers van je ISP in. Hiermee zorg je ervoor dat elke name resolving via deze servers gaat. Nadeel is wel dat je binnen je netwerk niet op naam naar andere machines kan.

Laat daarna weten of je wel google.com kan resolven.
Ik heb nu bij elke pc als static dns de ip van het modem ingesteld, dat is dus niet goed?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:01

3DDude

I void warranty's

Uhh is je modem een DNS ? nee niet echt --> stel die van je isp in. als goed is kan je er 2 instellen ( 1 alternative )

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:38:
Uhh is je modem een DNS ? nee niet echt --> stel die van je isp in. als goed is kan je er 2 instellen ( 1 alternative )
wel raar dan dat het al die tijd goed werkt :P had toch verwacht dat het helemaal niet zou moeten werken dan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:31:
[...]

wel raar dan dat het al die tijd goed werkt :P had toch verwacht dat het helemaal niet zou moeten werken dan.
Je modem werkt ook als DNS server voor de clients, maar mijn ervaring is dat dat niet altijd helemaal optimaal werkt. Vandaar het voorstel voor de DNS servers van je ISP.

Werkt het inmiddels naar wens ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1