DX8 veel sneller dan DX7 in Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ik heb vanalles uitgeprobeerd om zo goed mogelijke 3D performance te krijgen in Windows 2000, en de grootste snelheidswinst komt door DirectX 8.0a. Ik heb W2K SP1, Via 4-in-1 4.28 en NV Detonator 6.47 geinstalleerd. Met DX7 resulteerde dit in 5400 3D Marks, en met DX8 steeg dit in 1 keer tot 7040 3D Marks zonder verdere wijzigingen in de configuratie. Nieuwere drivers dan 6.47 (6.49 en hoger) geven flikkeringen in het scherm in 2D en 3D, dus 6.47 zijn de beste keuze. Het lijkt er op dat DX8 echt gericht is op het 2K/Whistler platform. Het is weinig nieuws maar misschien heeft iemand er iets aan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Jups had ik ook!
Maar bij mij was de update naar Detonator7.x ook nog een verbetering van performence!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op vrijdag 09 februari 2001 15:28 schreef MaxxMark het volgende:
Jups had ik ook!
Maar bij mij was de update naar Detonator7.x ook nog een verbetering van performence!
Hmm... Ik zal 7.17 zo eens installeren om te kijken hoe die het doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

bij fucked alles boven 6.49 heel m'n graphics op.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ik was er eigenlijk al bang voor, maar die 7.17 zijn niet stabiel. En de framerates die ik voorbij zag komen waren niet hoger dan met 6.47. Midden in de benchmark crasht Windows helemaal, dus ik denk dat 6.47 voorlopig nog het beste is om te gebruiken :)

Verwijderd

heb je trouwens ooit wel eens gehad dat je games gewoon altijd opgehangen worden, ongeacht je dx versie?

ik krijg m'n kt7a met asus v7700 gf2 gts niet stabiel in win2k :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op zaterdag 10 februari 2001 15:48 schreef Scimitar het volgende:
heb je trouwens ooit wel eens gehad dat je games gewoon altijd opgehangen worden, ongeacht je dx versie?

ik krijg m'n kt7a met asus v7700 gf2 gts niet stabiel in win2k :(
Lijkt me typisch een AGP probleem. Je moet de driving value van je AGP in het BIOS ff corrigeren. Staat beschreven in de KT7A FAQ.

Pagina: 1