Toon posts:

Wat voor Netwerkmogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik werk in een bedrijf met een netwerk. We werken met zelfontworpen, niet al te efficiente applicaties, gebaseerd op Acces en Excel. De programma's laten we lokaal werken en voor de data wordt met het netwerk gecommuniceerd. 3 linked tables met 2,000 / 4,500 / 25 queries. Op kantoor gaat dit perfect.
Nu wil 1 van onze wedewerkers thuis gaan werken en dat moet kunnen. We willen zijn werkplek zo inrichten dat hij net zo probleemloos op het netwerk kan toegrijpen als op kantoor om alle applicaties moeiteloos te laten werken.
Wat zijn hiervoor onze mogelijkheden?
Alvast hartelijk dank, Casper

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
RDP, VPN?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48
Als de applicaties/database op een Windows Server draaien kun je gewoon Terminal Services gebruiken :)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
via een VPN idd :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• juiced
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

juiced

het beste onder de zon

Ik zou zijn werkplek in ieder geval zo inrichten dat hij fatsoenlijk kan gaan zitten. Zorg ook voor een computer met toetsenbord, muis en beeldscherm.

i post, therefore i am

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38
Als (enigzins 'groot') bedrijf wil je ook wel eens kijken naar citrix.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, er worden al wat mogelijkheden geroepen. Indien de applicatie lokaal op de laptop draait, dan zal je moeten kijken naar een VPN. Zijn tal van mogelijkheden voor, die ik nu niet allemaal op ga noemen.
Je kan ook kijken naar een server-based computing oplossing met RDP (Remote Desktop Protocol) of Citrix.

Hoe dan ook is dit vrij basic spul, en is er meer dan genoeg over te vinden. Google en de search zijn hierin je beste vrienden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.