Toon posts:

Schandalige levertijden 17" Dell Inspiron & Vostro

Pagina: 1
Acties:
  • 2.087 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen hier al hebben gemerkt beweegt er momenteel niets bij DELL.
De huidige 1720 & 1700 worden niet geproduceerd door een tekort aan bepaalde onderdelen.

Alle orders staan in preproductie en DELL doet niets.
Sommige mensen wachten al van 27/6 en het zit er aan te komen dat ze tot eind Augustus zullen mogen wachten.

Tijd voor actie...

Jullie bevindingen?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
Vostro's heeft nog niemand ervaring mee. Die zijn pas sinds maandag officieel leverbaar volgens mij

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-12 15:47
Om mezelf maar ff te quoten.
martijn00 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:21:
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen, met wat specifieke specs.

Het mag geen dell 1720 zijn omdat die een veel te lange levertijd hebben.

Ik merk dat dit moeilijk is te vinden, ik heb goed gezocht op google en vergelijkings sites maar daar was vaak niet zo veel te vinden.

Welk modelen zijn hiervoor aan te raden, en waarom. (budget is max. +- €1500)
Ik heb ook een dell 1720 bestelt op de 02-07 en die staat vanaf toen tot nu in pre-productie. Ik heb gebeld met dell op de 3e en ze zeiden toen dat ik hem binnen 1 a 1,5 week had. Na die 1,5 week wachten heb ik weer gebeld, en zeiden ze dat ie in productie was en er elk moment uit kon komen. Ik zou hem dus uiterlijk de 16e ontvangen. Toen had ik hem nog niet heb ik weer gebeld, kreeg ik s'avonds een email waarin stond dat mijn order was bevestigt!!! De verwachte leverdatum was 22-08!!!
Heb ik alweer gebeld toen zeiden ze dat dit nootzakelijk was omdat de processors tijdelijk niet leverbaar waren geweest. Zeg ik tegen hun dat ik de eerste orderdatum wou hebben omdat ik de laptop toen gekocht en betaal heb, kon dat niet "sorry meneer dat kan echt niet'' zeg ik dat ik hem in ieder geval voor de 30e wil hebben omdat ik anders met vakantie ga zeggen ze dat ze die garatie niet kunnen geven. dan blijft er haast nog maar een mogelijkheid over: ANNULEREN !!!

Daarom zoek ik nu een andere.

Verwijderd

Topicstarter
Klacht indienen, ik vind het er in ieder geval serieus over!

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:12:
Zoals velen hier al hebben gemerkt beweegt er momenteel niets bij DELL.
De huidige 1720 & 1700 worden niet geproduceerd door een tekort aan bepaalde onderdelen.
Waar heb je die info vandaan overigens?. Het is duidelijk dat veel bestellers van de Inspiron 1720 nu zitten te wachten en te wachten maar over het hoe en waarom en hoe het met de andere lijnen zit (Vostro) hoor je weinig concreets

• martijn00
D-e-n schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:06:
[...]

Waar heb je die info vandaan overigens?. Het is duidelijk dat veel bestellers van de Inspiron 1720 nu zitten te wachten en te wachten maar over het hoe en waarom en hoe het met de andere lijnen zit (Vostro) hoor je weinig concreets
Ik heb met dell gebelt en die zeiden tegen mij dat het kwam doordat de processor T7300 niet op vooraad was, en omdat de GeForce Go 8600 GT 256 MB DDR3 niet beschikbaar was en ze daarom de GeForce Go 8600 GT 256 MB DDR2 er nu in zetten. Dus als je er een hebt bestelt hou het maar goed in de gaten want ze prikken er zomaar allerlei troep in!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 03:30
Ik heb vorige week een inspiron 1520 met 8600GT besteld en zelfs nog geen orderbevestiging gekregen.
martijn00 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:51:
[...]

Ik heb met dell gebelD en die zeiden tegen mij dat het kwam doordat de processor T7300 niet op vooRraad was, en omdat de GeForce Go 8600 GT 256 MB DDR3 niet beschikbaar was en ze daarom de GeForce Go 8600 GT 256 MB DDR2 er nu inzetten. Dus als je er een hebt bestelD hou het maar goed in de gaten want ze prikken er zomaar allerlei troep in!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tekorten aan onderdelen? Dan moet je niet bij Dell zijn maar bij de producent van die producten. Ik stel voor dat je een Ferrari koop, iets langere levertijd en wél voldoende onderdelen. :)

6 weken wachten terwijl je weet dat het zo lang gaat duren is heel wat anders als besteld hebben met het idee het ding binnen enkele dagen in huis te hebben en 6 weken moeten wachten..

Niks schandalig aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 18-07-2007 17:32 ]

ARME AOW’er

• martijn00
Ik heb met dell gebelD en die zeiden tegen mij dat het kwam doordat de processor T7300 niet op vooRraad was, en omdat de GeForce Go 8600 GT 256 MB DDR3 niet beschikbaar was en ze daarom de GeForce Go 8600 GT 256 MB DDR2 er nu inzetten. Dus als je er een hebt bestelD hou het maar goed in de gaten want ze prikken er zomaar allerlei troep in!

Sorry ik ben dislecties :9

• D-e-n
aval0ne schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:18:
Ik heb vorige week een inspiron 1520 met 8600GT besteld en zelfs nog geen orderbevestiging gekregen.

[...]
En al wel betaald? Heb je niet gebeld?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

martijn00 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:33:

Sorry ik ben dislecties :9
Voor dat laatste is spellingcontrole erg handig.

Allerlei troep valt mee toch? Of is DDR2 nu ineens troep?

ARME AOW’er

• D-e-n
Guardian Angel schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:38:
[...]

Voor dat laatste is spellingcontrole erg handig.

Allerlei troep valt mee toch? Of is DDR2 nu ineens troep?
Nee, maar het is wel minder dan datgene iemand heeft besteld?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Je kunt:
-wachten
-je order cancelen (kan altijd)
-of compensatie vragen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-12 11:30

Nik

Kerel, gedraag je eens normaal. Als het niet kan, dan kan het niet. Ook Dell is afhankelijk van leveranciers, en balen net zo hard als jij (zoniet harder, omdat zij een naam hebben).

Annuleer die order, zoek wat anders. Dell kan niet één of ander onderdeel zelf in elkaar zetten ofzo, ze kunnen daar niet toveren. En nu wil ik niets goed praten over Dell, maar het is OVERAL zo.

Wat wil je eigenlijk met dit topic? Even met de GoT knokploeg langs? Ook daarmee krijg jij je bestelde ding niet hoor!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Mijn god, als het nou over je waterleiding die het niet doet ging ofzo...

[ Voor 14% gewijzigd door Brakkie op 18-07-2007 18:33 ]

Systeem | Strava

• D-e-n
proller schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:31:
Kerel, gedraag je eens normaal. Als het niet kan, dan kan het niet. Ook Dell is afhankelijk van leveranciers, en balen net zo hard als jij (zoniet harder, omdat zij een naam hebben).

Annuleer die order, zoek wat anders. Dell kan niet één of ander onderdeel zelf in elkaar zetten ofzo, ze kunnen daar niet toveren. En nu wil ik niets goed praten over Dell, maar het is OVERAL zo.

Wat wil je eigenlijk met dit topic? Even met de GoT knokploeg langs? Ook daarmee krijg jij je bestelde ding niet hoor!
Ik vind deze reactie niet helemaal eerlijk. Het gaat niet om de vraag of Dell er niks aan kan doen. Het gaat erom dat ze levertijden beloven die ze niet na kunnen komen. Als ik ergens wat koop en men zegt mij eerlijk dat de levertijd een maand is heb IK de keuze. Dan kan ik wachten, gelijk bestellen of ergens anders mijn neus opsteken. Probleem is waarschijnlijk dat Dell dat laatste natuurlijk niet wil. Men blijft die Inspirons gewoon doorverkopen

Ik heb gisteren een Vostro besteld. Ik heb daarbij gemeld dat ik gehoord heb van de leveringsproblemen met de Inspirons. Mij is verzekerd dat dat bij de Vostro's nog niet zo'n probleem was en dat 10 dagen levertijd gehaald kon worden. Mócht dat dan ineens anders uitpakken dan zou men mij hebben voorgelogen.

Ik weet niet wat men anderen heeft verteld, ik weet niet of het in mijn geval zo uit de hand gaat lopen als in de andere gevallen. Ik weet wel dat als een bedrijf mij voorliegt dat ik dan alle reden heb om te klagen en dan hebben ze aan mij een kwaaie ;)
Mijn tip aan Dell zou zijn: wees eerlijk en zorg dat de verkopers elkaar niet tegenspreken. Daar win je op lange termijn altijd de meeste klanten mee.

Verwijderd

Voor Dell gaan was al fout

Veels te duur, slecht upgradebaar, duur upgradebaar, als je problemen hebt kan je naar de hel lopen.

Je moet gewoon voor Paradigit gaan of zelf bouwen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

imho hoeft hier ook geen nieuw topic over worden geopend...
Zo kan ik nog wel 40 topics starten, waarin de levertijd niet precies na is gekomen _O-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-12 17:09
Wat vind jij een snelle levertijd? Ik kan me voorstellen dat als ze een datum zeggen dat ze hem dan ook moeten kunnen leveren en dat je dat dan niet leuk vind als dat niet lukt.

Zelf wacht ik op een acer x222w al een maand, en dat vind ik ook behoorlijk lang.

• D-e-n
rickhansen schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:50:
Wat vind jij een snelle levertijd. Ik kan me voorstellen dat als ze een datum zeggen dat ze hem dan ook moeten kunnen leveren en dat je dat dan niet leuk vind als dat niet lukt.

Zelf wacht ik op een acer x222w al een maand, en dat vind ik ook behoorlijk lang.
Dat ligt eraan wat men heeft beloofd. Als ik een bank bestel dan weet ik dat dat maanden duurt. Dat zegt men ook van te voren. Als er ergens een maand levertijd op zit en het bestelde item wordt binnen vier weken bezorgd is dat snel. Als er tien dagen wordt gezegd en het duurt anderhalve maand is dat lang, te lang.
"Communicatie" is het toverwoord. Lijkt me als bedrijf zijnde toch niet zo moeilijk te begrijpen

• D-e-n
CLB schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:47:
imho hoeft hier ook geen nieuw topic over worden geopend...
Zo kan ik nog wel 40 topics starten, waarin de levertijd niet precies na is gekomen _O-
Als ik de verhalen over die Inspirons lees hier op het forum dan is hier toch wel meer aan de hand dan her en der eens wat daagjes te laat leveren
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:47:

Veels te duur, slecht upgradebaar, duur upgradebaar, als je problemen hebt kan je naar de hel lopen.

Ik vind Dell niet duur. Ik heb zelf de 17 inch besteld en als ik zie wat je bij de Vostro of Inspiron krijgt dan krijg je dat niet zo snel bij andere leveranciers. Zeker als het om de resolutie gaat die ik wil. Bij Paradigit zie ik wat dat betreft ook niet specifiek iets wat ik ergens anders mis.

[ Voor 42% gewijzigd door D-e-n op 18-07-2007 18:56 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja maar dat is ook bij de Dell XPS 1330 en bij de BTO... en bij de Zepto...
Maak ik toch ook geen topics over, omdat de levertijden daarvan belabbert zijn :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• D-e-n
CLB schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:57:
Ja maar dat is ook bij de Dell XPS 1330 en bij de BTO... en bij de Zepto...
Maak ik toch ook geen topics over, omdat de levertijden daarvan belabbert zijn :)
Dat ligt eraan wat men de klant bij BTO of Zepto verteld heeft.

• CLB
  • Niet online

CLB

Bij de Dell XPS 1330 is 't precies 't zelfde!
De ETA's van mensen waren deze week en staan nu allemaal eind Augustus gepland ;)

(Ik wil niet discussieren over Dell en de levertijden, wil gewoon kwijt dat ik dit topic niet zie als nodig ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 18-07-2007 19:05 ]

Verwijderd

Meer dan 6 weken wachten voor een easy as Dell is erg lang.
Ik heb een leuke aanbieding gezien maar zo lang wachten op een bestelling daar heb ik ook geen zin in.

• Philflow

Philflow

Wat niet helemaal klopt is dat ze lange tijd gewoon orders hebben geaccepteerd zonder iets te zeggen over lange levertijden. Terwijl ze het donders goed wisten.

Niet zo netjes van Dell.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Philflow schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:31:
Wat niet helemaal klopt is dat ze lange tijd gewoon orders hebben geaccepteerd zonder iets te zeggen over lange levertijden. Terwijl ze het donders goed wisten.

Niet zo netjes van Dell.
Je kunt een order dan altijd annuleren. Hoe zeker is het dat Dell wist van langere levertijden bij hun leveranciers? Ik verwacht namelijk dat áls zij dit wisten, zij beslist geen kortere leveringstermijn zouden afspreken. Wetende dat iets niet kan en toch toezeggen levert negatieve berichtgeving en geannuleerde orders op.
D-e-n schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:39:
[...]
Nee, maar het is wel minder dan datgene iemand heeft besteld?
Nee dat is niet juist. Je krijgt wel degelijk te horen dat er een andere VGA-chip in zal zitten. Wil je dat niet? Annuleren die handel.

ARME AOW’er

• Philflow

Philflow

Guardian Angel schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:48:
[...]
Ik verwacht namelijk dat áls zij dit wisten, zij beslist geen kortere leveringstermijn zouden afspreken.
Ik heb het zelf gechecked. Ze waren veel te laat met het aangeven van langere levertijden.
Wetende dat iets niet kan en toch toezeggen levert negatieve berichtgeving en geannuleerde orders op.
Levert gewoon veel orders op, en betalingen. Veel mensen weten niet eens dat ze zomaar kunnen annuleren, of durven het niet. Bovendien incassereert Dell het geld meteen, tel uit hun winst.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-12 18:53
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:47:

Paradigit laptops?
Hell no...
Geloof me, ik kan het weten :D

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Philflow schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:17:
[...]
Ik heb het zelf gechecked. Ze waren veel te laat met het aangeven van langere levertijden.
[...]
Levert gewoon veel orders op, en betalingen. Veel mensen weten niet eens dat ze zomaar kunnen annuleren, of durven het niet. Bovendien incassereert Dell het geld meteen, tel uit hun winst.
No offence, maar hoe check jij de levertijden aan alle klanten die zo'n ding hebben besteld? Daarnaast onderschat je mensen. En er is geen winst als ze het geld moeten retourneren wegens annuleren.

Ik heb geen Dell, nooit gehad en de kans dat ik er een koop is vrijwel nihil. Toch vind ik het eerder schandaliger een topic als dit te openen dan mogelijk langere levertijden van Dell of welke leverancier dan ook.

ARME AOW’er

• D-e-n
Guardian Angel schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:33:
[...]

No offence, maar hoe check jij de levertijden aan alle klanten die zo'n ding hebben besteld? Daarnaast onderschat je mensen. En er is geen winst als ze het geld moeten retourneren wegens annuleren.

Ik heb geen Dell, nooit gehad en de kans dat ik er een koop is vrijwel nihil. Toch vind ik het eerder schandaliger een topic als dit te openen dan mogelijk langere levertijden van Dell of welke leverancier dan ook.
In wat voor een land leven we als je niet eens meer mag klagen over het feit dat een bedrijf een maand te laat levert? Je kunt toch niet ontkennen dat er momenteel veel problemen zijn met die Inspirons. Als het hier barst van de Tweakers met vertraging en niemand spreekt dat tegen met een andere ervaring dan zal er toch wel iets van kloppen niet?

En kijk dan eens op de site van Dell. Daar staat NIETS over langere levertijden, enkel aanbiedingen van producten die ze momenteel dus NIET kunnen leveren. Als het dan al niet bewust is dan is het op zijn minst heel slordig. Ik werk zelf bij een ingenieursbureau en ik kan je vertellen dat een klant bij ons never nooit meer terugkomt als we weken na afspraak leveren.

Ik heb zelf de Vostro besteld dus wat dat betreft zal ik het uiteindelijk zelf kunnen checken hoe bewust één en ander is. Mij is eergisteren verteld dat men de Vostro wél kan leveren, ook nadat ik bovengenoemde problemen op tafel heb gegooid. Dus wat dat betreft wachten we af.

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-12 17:00
Ik heb een vostro vandaag telefonische besteld en hij vertelde een levertijd van 1.5 week. Dus ik zie het wel.

• D-e-n
niels_vlaar schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:23:
Ik heb een vostro vandaag telefonische besteld en hij vertelde een levertijd van 1.5 week. Dus ik zie het wel.
Dan is ons in ieder geval hetzelfde verteld................ ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

D-e-n schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:01:
[...]
In wat voor een land leven we als je niet eens meer mag klagen over het feit dat een bedrijf een maand te laat levert?
Ik zie nergens dat je niet mag klagen. Ik vind, maar dat is mijn mening, dat er te vaak en te snel topics zoals dit worden geopend (zonder reactie van de andere partij in dit geval Dell).

Er kan in de schakel altijd wel iets mis gaan en in dit geval lijkt dat de levertijd te zijn. Vervelend maar gelukkig is er dan de mogelijkheid, ik zei het al eerder, tot annuleren. Prima in orde toch?
Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen.

Consumenten zijn tot het moment van levering gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden indien levering niet binnen dertig kalenderdagen na de overeengekomen Leveringsdatum heeft plaatsgevonden. Dell zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen 30 dagen, geheel terugbetalen zoals omschreven in Dell's Refund Policy.¨
Lijkt me duidelijk genoeg.

ARME AOW’er

• D-e-n
Om hier nu een juridisch spelletje van te maken......... met de kleine lettertjes erbij winnen de grote bedrijven het toch wel altijd. Maar een bedrijf runnen zou toch iets meer moeten zijn dan de kleine lettertjes volgen. Je gaat niet echt goed met je klanten om als je een levertijd voorhoudt die niet haalbaar is. That's the point.
Of Dell de boel juridisch goed voor elkaar heeft doet totaal niet terzake. Als het bij mij maanden duurt annuleer ik, da's simpel. Maar dan koop ik er waarschijnlijk ook nooit meer wat. Zou iedereen in zo'n geval moeten doen dan stopt het gedrag vanzelf. Maar goed, in mijn geval is er nog hoop :D

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja zeg, die lettertjes zijn niet klein en duidelijk en gemakkelijk op de website te vinden. Ik vind het knullig Calimero uit te hangen en verontwaardigd te zijn.

Ik ben het met iedereen eens dat het vervelend is maar zoiets kan helaas altijd wel gebeuren. Wat ik wel vind is dat een bedrijf in het geval van terecht annuleren door de koper en bij vooruitbetaling, een vergoeding zou moeten betalen in de vorm van rente dan wel een percentage van het aankoopbedrag. Ik ben tot op heden geen enkel bedrijf tegengekomen die dit doet.

Los hiervan, ik bestel van alles via het internet en, gelukkig, ben ik nog niet tegen dit soort problemen aangelopen. Levertijden werden altijd nagekomen.

ARME AOW’er

• D-e-n
Ik ben het met iedereen eens dat het vervelend is maar zoiets kan helaas altijd wel gebeuren.
En daar zit t punt volgens mij. Ik heb het idee namelijk dat het wat die Inspirons nu geen kwestie is van "kan een keer gebeuren". En dan kun je de leverancier dus wél wat verwijten.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nee, het gaat niet om één exemplaar maar een groter aantal. Misschien is de vraag wel groter dan Dell normaliter kon verwachten en heeft men daardoor zelf ook te maken met levertijden van leveranciers, ik weet het niet en het doet niet ter zake eigenlijk. Herhalen waarom lijkt me niet nodig.

Hoe dan ook, het is zoals het is en wie a la minute een laptop wil hebben koopt hem toch in de winkel? Als het zo´n bijzondere aanbieding is, dan zul je genoegen moeten nemen met een wat langere levertijd.

Maar goed, we worden het toch niet eens dus ik stop deze discussie maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 19-07-2007 00:54 ]

ARME AOW’er

• Philflow

Philflow

Guardian Angel schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:33:
[...]
No offence, maar hoe check jij de levertijden aan alle klanten die zo'n ding hebben besteld? Daarnaast onderschat je mensen.
Heel simpel. De lever problemen waren al lang en breed bekend hier op GoT. Dell ging vrolijk door met het aanbieden van laptops, zonder enige melding van langere levertijden. Die melding kwam pas een week later.
Toch vind ik het eerder schandaliger een topic als dit te openen dan mogelijk langere levertijden van Dell of welke leverancier dan ook.
No offense hoor maar dat is volledige onzin. Dell heeft hier op een foute manier gehandeld en het is logisch dat ze shit krijgen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mag ik aannemen dat als je zo'n ding bestelt, Dell je een bevestiging stuurt met de levertijd?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Wat een belachelijke reacties soms.

Als ze op papier 10 werkdagen zetten moeten ze niet afkomen met 1,5 maand.
Sommige mensen gebruiken dit wel voor hun werk of voor hun bedrijf!

Financiële gevolgen heeft dit soort onvoorziene en niet gecommuniceerde vertraging dus!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Maar waarom koopt iemand dan een Dell als het allemaal snel snel snel moet en er, kennelijk, bekend is dat er leveringsproblemen zijn. Dáár heb ik nog steeds geen antwoord op.

ARME AOW’er

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 12:30
Philflow schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:17:
Ik weet natuurlijk niet hoe het precies hier bij Dell gegaan is, maar toen ik m'n inspiron eind januari bestelde, zouden er leverproblemen geweest zijn met de processor, waardoor de levertijd die mij werd meegedeeld 4 weken was geloof ik.
Ik heb hem uiteindelijk echter na een dikke week al gekregen.
Daaruit besloot ik toen eerder dat Dell in dat soort gevallen liever op veilig speelt en een latere levertijd meedeelt.
Ik zou dus vermoeden dat ze in dit geval gewoon in het begin de leverproblemen niet hebben zien aankomen of kunnen inschatten.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
als je zo nodig je laptop snel wilt, loop je een lokale elektronica zaak binnen waar er laptops worden verkocht, je geeft ze cash, en raad is? je hebt je laptop direct mee!

ja joh er zijn ook nog WINKELS... buiten de webwinkels...

zeur niet zo, als je perze een Dell wilt leer je maar te leven met leveringstijden, het is en blijft een bedrijf dat afhankelijk is en blijft van andere bedrijven (duh! want als ze dat niet waren liepen jullie allemaal te zeiken dat er geen nvidia/ati inzit maar eigen ontwikkelde Dell prut, zelfde geld voor de cpu's).

Tuurlijk er zijn bedrijven die snel leveren, ikzelf heb meerdere Dells in het huis, gaat allemaal redelijk rap hoor als je geen weirde shit besteld. Maar alsnog, als je service wilt... koop je geen Dell, dan doe je een IBM of een Apple... kost wat maar je krijgt er wat voor.

En voor degene die roepen dat service dan de laatst genoemde bedrijven bagger is... is dit eigen ervaring of verhaaltjes die je hebt gelezen op 't internet?

IBM: onderdeel stuk (in geval computer (geen ervaring met laptop)) -> belt, je krijgt keuze: wil je het vandaag? kost geld extra (taxi kosten, wordt gewoon direct aan huis gebracht), anders gewoon binnen 24 uur op de mat.
Apple: onderdeel stuk (maakt geen moer uit) -> belt naar Apple, geven je case id, je krijgt adressen van de lokale Apple centre's waar ze reparaties uit kunnen voeren, legt probleem voor, binnen week was alles geregeld.

Als je Dell stuk is, koop je een nieuwe, want opsturen kost je klauwenvol met geld... en tis toch allemaal verwaarloosbaar.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12 22:38
teh_twisted schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 01:33:
zeur niet zo, als je perze een Dell wilt leer je maar te leven met leveringstijden, het is en blijft een bedrijf dat afhankelijk is en blijft van andere bedrijven (duh! want als ze dat niet waren liepen jullie allemaal te zeiken dat er geen nvidia/ati inzit maar eigen ontwikkelde Dell prut, zelfde geld voor de cpu's).

Als je Dell stuk is, koop je een nieuwe, want opsturen kost je klauwenvol met geld... en tis toch allemaal verwaarloosbaar.
Sorry hoor wat wat een party }:O sh..
Mag ik niet zeuren als dell mij niet verteld bij de bestelling dat de levertijd geen 10 dagen is maar 1,5 maand!! Ze hebben zelfs aangegeven dat hij toch zeker wel in 10 dagen geleverd kon worden!!
Vervolgens lees ik op tweakers dat dell niet kan leveren!. Ik krijg dus niks van dell te horen en sinds gister is de leverdatum verschoven naar 22-8

Ik ga waarschijnlijk mijn order maar cancellen

Is het nu bekend of de vostro ook leverproblemen heeft? want als bij de inspiron wordt aangegeven dat de T7300 processor niet geleverd kan worden neem ik aan dat die ook niet in alle andere types geleverd kan worden? hetzelfde geld voor de videokaart?

Weet iemand btw of je in de vostro 1700 ook 2HD's kan proppen?

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik ben blij dat jij het zegt Ton.
Op een hamburger ga je ook geen 6 uur wachten.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

tja dit topic draagt wat mij betreft niet bij aan CSL an sich. Het bediscussiëren van levertijden is niet echt iets voor CSL namelijk

Dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.