Toon posts:

Vista + NVIDIA GeForce FX 5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé!

Even een vraag, ik heb een ontzettend groot probleem met mijn Vista en beeldscherm.
Namelijk, ik kreeg bij mijn laptop een OEM-versie van Vista. De laptop was niet snel genoeg voor Vista hoewel deze wel capable was en dus besloot ik Vista op mijn PC te zetten.

Eerst draaide deze perfect, echter hij loopt nu (zonder iets extra's te installeren) continu vast qua monitor (lijkt het). Soms tijdens het opstarten krijg ik na het Vista laadbalkje een zwart scherm waarna mijn monitor uitvalt (no signal). Verder tijdens het werken aan de PC krijg ik soms gekke lijnen op het scherm en loopt deze ook vast.

Het enige dat nog helpt is de computer resetten, tamelijk lastig.

Om dit op te lossen heb ik ipv de basis Vista drivers de NVIDIA Drivers voor Vista 32bit geinstalleerd (ik heb 32 bit), deze had ik gedownload vanaf de NVIDIA site. Dit heeft niet geholpen.

Weten jullie misschien iets om dit op te lossen?

Groeten!

Verwijderd

Topicstarter
* Kick

Werkelijk niemand?

Verwijderd

kun je wel in veilige modus komen,anders even aero uitzetten,meschien helpt dat

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Of je scherm van de D-Sub naar de DVI-poort verplaatsen, eventueel met een verloopstukje.

Yes, but no.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07 08:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Klinkt eerder alsof je videokaart kuren heeft ? Lijkt me niet fijn dat er rare lijnen in het beeld komen. Misschien evene je videokaart in een andere pc testen :)

Xbox Live ID:Notna8310

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-07 17:34
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:02:
Hé!

Even een vraag, ik heb een ontzettend groot probleem met mijn Vista en beeldscherm.
Namelijk, ik kreeg bij mijn laptop een OEM-versie van Vista. De laptop was niet snel genoeg voor Vista hoewel deze wel capable was en dus besloot ik Vista op mijn PC te zetten.

Eerst draaide deze perfect, echter hij loopt nu (zonder iets extra's te installeren) continu vast qua monitor (lijkt het). Soms tijdens het opstarten krijg ik na het Vista laadbalkje een zwart scherm waarna mijn monitor uitvalt (no signal). Verder tijdens het werken aan de PC krijg ik soms gekke lijnen op het scherm en loopt deze ook vast.

Het enige dat nog helpt is de computer resetten, tamelijk lastig.

Om dit op te lossen heb ik ipv de basis Vista drivers de NVIDIA Drivers voor Vista 32bit geinstalleerd (ik heb 32 bit), deze had ik gedownload vanaf de NVIDIA site. Dit heeft niet geholpen.

Weten jullie misschien iets om dit op te lossen?

Groeten!
1. even duidelijk maken op tweakers.net groeten we niet.
2. gaat het nou om een laptop of over een pc.
3. wil je ook de overige specificaties even melden over de pc/laptop
4. ik zou even de faq doorlezen mischien haal je daarzo wat uit.
5. en ik mis inzet: bv wat je zelf al gedaan hebt om het optelossen en waar je al naar gezocht hebt.

veel succes|

edit: sorry iets tesnel gelezen:P het gaat dus om een vista versie van een laptop die op een pc draait.

[ Voor 3% gewijzigd door harmz op 22-07-2007 20:32 . Reden: stom stom stom ]

Verwijderd

@ Hierboven: rustig aan joh en niet zo flamen :P

@ Ts: probeer anders eens met deze videokaart in een andere computer, doet ie daar hetzelfde dan moet je jouw videokaart vervangen, succes! :)

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
eerst testen of hij het doet in andere computers, of met een andere graka kijken of je hetzelfde probleem krijgt (dus dat je andere dingen van je systeem uit kan sluiten)...

Maar ik denk dat het helemaal geen kwaad kan als je sowieso 100 euro ofzo neerlegt voor een nieuw videokaartje...;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan de videokaart kapot gaan door een vista-installatie?
Apart, want XP heeft altijd perfect gedraaid! Sinds de upgrade naar vista krijgt het scherm kuren.
Software die hardware kapot maakt? Apart?
Maar het komt dus waarschijnlijk niet voor de OEM-versie? Bij het activeren zei de klantenservice van Microsoft dat hardware kuren kon gaan geven (zoals gewoonlijk bij Vista) omdat het een OEM versie is... Maar die zou niet kunnen draaien op andere PC's?

Soms meteen eerst heel traag (schokkerige muis) daarna gaat 'ie piepen en dan reset ik 'm altijd maar omdat hij niet te handlen is. Andere keren loopt 'ie meteen vast.

Het is simpelste versie van Vista, dus geen Aero.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 15:10 ]

Pagina: 1