Bij het bedrijf waar ik momenteel werk, maakt men gebruik van een ERP pakket. In dat pakket zit een Product Configurator, die we zelf kunnen programmeren.
Nu heb ik een class geschreven waarin de volgende functie staat.
In de code van de Product Configurator vind er een aanroep naar deze functie plaats. Dit gaat allemaal goed. Als het opgegeven werkblad niet bestaat, geeft ie netjes 1x voor het opstarten de foutmelding "ExcelSheet bestaat niet". Echter als ExcelBook niet bestaat, verschijnt de "ExcelBook" bestaat niet 3x (2x voor opstarten van de Product Configurator en 1x bij afsluiten ervan) in plaats van maar 1x voor het opstarten.
Ik vermoed dat er in de code van de functie iets fout zit, maar aangezien ik pas sinds deze week bezig ben met VBScript, heb ik geen idee waar het nu daadwerkelijk fout gaat.
Hopelijk ziet iemand van jullie het.
Nu heb ik een class geschreven waarin de volgende functie staat.
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Public Function Openen(varExcelDocumentIn, varWerkbladIn) Set ExcelApp = Nothing Set ExcelBook = Nothing Set ExcelSheet = Nothing Openen = True ' De Applicatie starten On Error Resume Next Set ExcelApp = CreateObject("Excel.Application") If Err = 0 Then ExcelApp.Visible = False Set ExcelBook = ExcelApp.Workbooks.open(varExcelDocumentIn) If Err = 0 Then Set ExcelSheet = ExcelBook.Worksheets(varWerkBladIn) If Err = 0 Then ExcelSheet.Activate Else MsgBox "ExcelSheet bestaat niet" Openen = False Err.Clear End If Else MsgBox "ExcelBook bestaat niet" Openen = False Err.Clear End If Else MsgBox "ExcelApp bestaat niet" Openen = False Err.Clear End If End Function |
In de code van de Product Configurator vind er een aanroep naar deze functie plaats. Dit gaat allemaal goed. Als het opgegeven werkblad niet bestaat, geeft ie netjes 1x voor het opstarten de foutmelding "ExcelSheet bestaat niet". Echter als ExcelBook niet bestaat, verschijnt de "ExcelBook" bestaat niet 3x (2x voor opstarten van de Product Configurator en 1x bij afsluiten ervan) in plaats van maar 1x voor het opstarten.
Ik vermoed dat er in de code van de functie iets fout zit, maar aangezien ik pas sinds deze week bezig ben met VBScript, heb ik geen idee waar het nu daadwerkelijk fout gaat.
Hopelijk ziet iemand van jullie het.