Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Alg] Twee files combineren tot 1 ouput file

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Tweede poging om mijn probleem duidelijk te maken

Ik heb 2 bestanden waarin gegevens staan die ik moet combineren tot unieke output bestanden.
In 1 .csv bestand staan de gegevens van onze monteurs (naam,nr,enz..) en deze moeten in een .xml bestand op vaste plaatsen worden ingevuld.

Per regel in het .csv bestand zou ik graag een nieuwe output file krijgen.

Ik heb zelf al geprobeerd om dit met een combinatie van sed/awk aan de praat te krijgen maar dat wil niet echt lukken.

Heeft iemand een suggestie van waar ik dit het beste mee zou kunnen doen. Ik ben namelijk zelf echt een newbie op dit gebied en heb van programmeren weinig tot geen kennis

Voorbeeld gedeelte van .XML file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<RegistrySet valuetype="REG_SZ" condition="cleanreset">
    <MainKey>HKEY_CURRENT_USER</MainKey>
    <Key>\Software\Axias\FieldAssist</Key>
    <ValueName>TechnicianCode</ValueName>
    <Value>MonteurNr</Value>
</RegistrySet>

<RegistrySet valuetype="REG_SZ" condition="cleanreset">
    <MainKey>HKEY_CURRENT_USER</MainKey>
    <Key>\Software\Axias\FieldAssist</Key>
    <ValueName>TechnicianName</ValueName>
    <Value>MonteurNaam</Value>
</RegistrySet>

Nu staat in mijn .csv bestand dus het MonteurNr en MonteurNaam en deze wil ik graag in de het gedeelte tussen <Value></Value> ingevuld hebben.

En dan dat de bestanden bijvoorbeeld MonteurNr_MonteurNaam.xml gaat heten.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Misschien handig om te vermelden met welke talen (if any) je ervaring hebt c.q. welke je tot je beschikking hebt ?
Het kan ook handig zijn de relevante awk/sed code te posten, misschien denk je in een verkeerde richting ;)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 13:49
Hoe vaak ga je dit nodig hebben, en om hoeveel gegevens gaat dit? (als het eenmalig is en het gaat om 10 monteurs kan je het net zo makkelijk met de hand doen)

wat bedoel je met sed/awk? komt het soms uit Unix? op welk platform moet het draaien?

hoeveel wil je zelf inzetten? of verwacht je dat iemand hier een kant en klaar programma voor je maakt?

Wanneer je bijv visual studio 2005 express editie bij Microsoft download en je een beetje verdiept in bijv C# is zoiets makkelijk te maken. Als je een newbie bent zal het wel wat langer duren, maar je kan overal op internet vinden hoe je een XML moet maken, en hoe je een bestandje uitleest. Dit combineren en je hebt een werkend iets.

[ Voor 4% gewijzigd door elhopo op 18-07-2007 14:04 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Probleem is dat ik van weinig talen kennis heb. Van Visual Basic heb ik een klein beetje kennis.

Van awk/sed heb ik ook wel wat meer kennis maar ik kon geen start maken de goeie richting in.

Dit komt voornamelijk denk ik ook omdat ik met arrays niet bekend ben

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"dat wil niet echt lukken". Wat lukt er dan precies niet? Wat lukt er al wel? Zie RobIII in "Newbie vraagje". Lees aub het beleid en de quickstart nu eens goed door zodat je weet wat we van een topicstart verwachten.

Tip: open geen derde topic voordat je de quickstart eens goed hebt doorgekeken. De kans is anders vrij groot dat ook je derde topic dan vrij snel dichtgaat en daar heeft niemand hier wat aan. dat je ergens geen of weinig kennis van hebt is niet zo'n probleem. Dat je erg weinig eigen inzet lijkt te tonen is dat wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Creepy op 18-07-2007 14:09 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.