Tweede poging om mijn probleem duidelijk te maken
Ik heb 2 bestanden waarin gegevens staan die ik moet combineren tot unieke output bestanden.
In 1 .csv bestand staan de gegevens van onze monteurs (naam,nr,enz..) en deze moeten in een .xml bestand op vaste plaatsen worden ingevuld.
Per regel in het .csv bestand zou ik graag een nieuwe output file krijgen.
Ik heb zelf al geprobeerd om dit met een combinatie van sed/awk aan de praat te krijgen maar dat wil niet echt lukken.
Heeft iemand een suggestie van waar ik dit het beste mee zou kunnen doen. Ik ben namelijk zelf echt een newbie op dit gebied en heb van programmeren weinig tot geen kennis
Voorbeeld gedeelte van .XML file:
Nu staat in mijn .csv bestand dus het MonteurNr en MonteurNaam en deze wil ik graag in de het gedeelte tussen <Value></Value> ingevuld hebben.
En dan dat de bestanden bijvoorbeeld MonteurNr_MonteurNaam.xml gaat heten.
Ik heb 2 bestanden waarin gegevens staan die ik moet combineren tot unieke output bestanden.
In 1 .csv bestand staan de gegevens van onze monteurs (naam,nr,enz..) en deze moeten in een .xml bestand op vaste plaatsen worden ingevuld.
Per regel in het .csv bestand zou ik graag een nieuwe output file krijgen.
Ik heb zelf al geprobeerd om dit met een combinatie van sed/awk aan de praat te krijgen maar dat wil niet echt lukken.
Heeft iemand een suggestie van waar ik dit het beste mee zou kunnen doen. Ik ben namelijk zelf echt een newbie op dit gebied en heb van programmeren weinig tot geen kennis
Voorbeeld gedeelte van .XML file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <RegistrySet valuetype="REG_SZ" condition="cleanreset">
<MainKey>HKEY_CURRENT_USER</MainKey>
<Key>\Software\Axias\FieldAssist</Key>
<ValueName>TechnicianCode</ValueName>
<Value>MonteurNr</Value>
</RegistrySet>
<RegistrySet valuetype="REG_SZ" condition="cleanreset">
<MainKey>HKEY_CURRENT_USER</MainKey>
<Key>\Software\Axias\FieldAssist</Key>
<ValueName>TechnicianName</ValueName>
<Value>MonteurNaam</Value>
</RegistrySet> |
Nu staat in mijn .csv bestand dus het MonteurNr en MonteurNaam en deze wil ik graag in de het gedeelte tussen <Value></Value> ingevuld hebben.
En dan dat de bestanden bijvoorbeeld MonteurNr_MonteurNaam.xml gaat heten.