OS op dell poweredge 2500?

Pagina: 1
Acties:

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11-2025
Hey,

Ik heb van iemand een afgedankte Dell Poweredge 2500 server gekregen, nu probeer ik er een OS op te instaleren. Maar welk OS ik ook probeer ze blijven allemaal op een gegeven punt hangen tijdens de instalatie.

Windows XP was de enige die het deed, maar die wil ik nou net niet.
Suse zegt dat de CD beschadigt is, terwijl ik hem zo net gebrand heb en er geen krassen inzitten.
CentOs ook net gebrand maar blijft hangen bij het laden van de bestanden van de CD en zegt dan ook dat de cd beschadigt is.
Windows 98SE blijft hangen vlak nadat ik heb geselecteerd windows 98 setup van cd rom starten.
Ubuntu blijft ook hangen bij het kopieeren van de bestanden naar de computer.

Netwerk instalatie heb ik bij CentOs geprobeert en dat doet ie wel gewoon, maar ik wil gewoon van de CD kunnen instaleren.

Mischien is mijn cd-drive stuk, maar dat lijkt me zomaar niet want als ik windows xp (de enige die het dus wel doet) instaleer en opstart kan ik alle cd's gewoon afspelen/data vanaf kopieeren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Lennart

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32

lier

MikroTik nerd

Misschien iets meer info ?

Op welk punt blijft de installatie hangen ?
Heb je al een andere CDRom drive geprobeerd ?
Wat is mis met een netinstall ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 14:53
Inderdaad, probeer een netinstall.

Denk toch dat het in de cd drive zit. Misschien een soort cd-r waar de drive het niet mee eens is? Of iets mis met je brander?

Ook is het niet onmogelijk dat de cd-rom speler alleen bij de buitenste rand van je cd mis gaat. Bij XP zit de data binnenin. (Rest van de cd is extra zooi). Zo ook bij Windows 98, maar...

• lennartbee
Het blijft niet echt op een vast punt hangen, maar meestal tijdens het bestanden kopieeren van de CD naar de Harde schijf.

Er zit geen IDE Controller in, alleen scsi en ik heb even geen scsi drives liggen hier.

Via netinstall kan ik windows niet instaleren (of wel?) en ik zag wel wat in windows 2003, die al blijft hangen in het beginscherm.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

alleen scsi en ik heb even geen scsi drives liggen hier.
Je wilt van alle onderdelen de drivers downloaden. Staan vast nog ergens op de Dell site.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32

lier

MikroTik nerd

Kind kan de was doen: drivertjes

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Het is een oude server, misschien is de lens van de CD-drive wel vuil.

Het probleem ook ooit gehad met een aantal servers in een serverruimte waar de luchtfiltering het op een gegeven moment begeven had bij een brand in een naburig pand. Enige tijd later bij herinstallaties en applicatie-installaties ( waarbij de cd-drive nodig was ) kwam het probleem aan het licht...

Had ooit een lens-cleaning kitje hiervoor, maar dat werkte niet overal. Bij een viertal servers moest de drive vervangen worden ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 15:08 ]

• lennartbee
Ik heb net ondervonden dat de cd drive inderdaad z'n werk niet goed doet, zal eens wat proberen met een lens cleaning setje en anders ergens een andere drive scoren

• lennartbee
Cleaning setje werkt niet echt, is er een manier om een windows versie via ftp of http te instaleren? en dus niet via shared folders

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is het geheugen niet brak?

Vaak als een installatie blijft hangen ligt het of aan de drive/cd of aan het geheugen. De ene keer kom je wat verder met de installatie en de andere keer hangt ie meteen in het begin al.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1