[SBS 2003] RPC fout: Geen eindpunten meer beschikbaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Wij hebben een SBS R2 server en een WS2003 server die dient als Backup Domein controller en Backup DNS.

Onder de log files staat er dat de er geen verbinding meer kan gemaakt worden met de domein controller. Maar de DNS is goed ingesteld en pingen van de ene server naar de andere lukt perfect. Ook staan de bindings van de netwerkkaarten goed.

Als ik bij Active Sites en Services op nu repliceren klik krijg ik volgende foutmelding:
De eindpunttoewijzer heeft geen eindpunten meer beschikbaar.

Screenshot zijn hier te vinden:
http://users.telenet.be/pietervdb/EIV/SBS/RPC/

Weet er iemand hoe je dit probleem oplost?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
gaat je synchronisatie tussen de Primaire en Secundaire wel goed?

oftwewel: zet iets in de NETLOGON map en kijk of het op de andere server aankomt :)

btw:
When Windows 2000 was released, the NT domain as found in NT 4 and prior versions was replaced by Active Directory. In Active Directory domains running in native mode the concept of the primary and backup domain controllers do not exist. In these domains, all domain controllers are considered to be equal. A side-effect of this change is the loss of ability to create a "read-only" domain controller. Windows Server 2008 reintroduces this capability.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Backup_Domain_Controller"
edit:

als je jou zin invult in google, dan kom je op een site met het errornummer (wat jij waarschijnlijk ook ziet :P) en dát vul je in in google:

How to troubleshoot RPC Endpoint Mapper errors

p.s. misschien is het toch beter om server engels te laten; makkelijker troubleshooten en je hebt alle kritieke updates als eerst

[ Voor 18% gewijzigd door sjongenelen op 18-07-2007 13:36 ]

you had me at EHLO

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laten we het maar op een topic tegelijk houden.
Verder, ga zelf eens op zoek naar achtergrondinformatie over de foutmeldingen die je krijgt. Screenshots dumpen lost het probleem niet op.
Verder in [SBS 2003] SBS UpdateFoutmelding fout. dus.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.