Toon posts:

sweex router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag,

nadat wij gister een probleem hadden met internet, moest ik alle stekkers uit de router halen, en de internetkabel rechtstreeks verbinden met de computer, dat werkte allemaal goed, toen ik alle kabels weer aansloot op de router (3 computers), deed internet het nergens meer, en kan ik niet meer op de andere computers komen, heb de router geresset, kabels in de router verwisseld, en geprobeerd een thuisnetwerk te installeren, alleen hij wil het internet en andere computers nog steeds niet op, als ik de bijgeleverde cd gebruik en het ip adres invul doet die het ook niet.

nadat ik de thuisnetwerk heb geinstalleerd, staat mijn netwerkkaart wel op online, en staat er ook een interneticoontje, alleen die wil niet verbinden, wat ik ook probeer (hij staat dus gewoon uitgeschakeld).

de kabels zitten als volgt: de kabel vanaf de modem zit in de wan aansluiting, en de kabels van en naar de computers in de lan aansluitingen.

internet doet het dus alleen als je de internetkabel rechtstreeks met de computer verbind.

weet iemand hoe dit kan? en hoe ik dit kan oplossen? of is de router gewoon kapot?

alvast bedankt

p.s alle computers hebben xp

Verwijderd

- Heb je ADSL of KABEL ? (kabel moet je vaak computernaam in router plaatsen)
- Kom je wel op je router (e.g. http://192.168.1.1 of iets dergelijks)
- Post een ipconfig output hier:
( Start -> Uitvoeren -> cmd [enter] -> ipconfig /all)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb kabel, en ja, ik kan wel bij het 198.168.0.1 komen

hopelijk heb je hier wat aan.

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Wil & Renee>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Pelkmans
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 8:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-A0-B0-19-AE-89
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 18 juli 2007 13:50:29
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 21 juli 2007 13:50:29

C:\Documents and Settings\Wil & Renee>

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als je bijvoorbeel @home hebt moet je in de router het CP-nummer invoeren. Bij andere kabelproviders zou het misschien ook op een soortgelijke manier moeten.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb casema, heb nog nooit iets moeten invoeren in de router, moest alleen even via de cd wat doen, alleen dit deed die automatisch verder, en ook dat werkt nu niet meer.

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:08
Of het macadres van de ORIGINELE pc clonen. Dat ligt dus een beetje aan welke provider je hebt.

Het instellen van je router voor de verschillende providers staat in de handleiding, welke je kunt downloaden op de site van sweex.

Jan-Willem

• NjedVet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-03 15:46
Als je inlogt op je default gateway (in jouw geval 192.168.0.1) is dan je WAN verbinding online??? En vai welke maatschappij heb je een verbinding???

EDIT: Te laat!

[ Voor 8% gewijzigd door NjedVet op 18-07-2007 14:21 ]

• jee-weetje
casema is op mac-adres. Het Mac-adres van de hoofdpc is aangemeld op je modem. Alleen dit mac-adres krijgt toegang tot internet.
Er is een knop/link in de webinterface van de sweex om het mac-adres te clonen. Doe dit op via de pc met het juiste mac-adres.

Jan-Willem

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

jee-weetje schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:20:
casema is op mac-adres. Het Mac-adres van de hoofdpc is aangemeld op je modem. Alleen dit mac-adres krijgt toegang tot internet.
Er is een knop/link in de webinterface van de sweex om het mac-adres te clonen. Doe dit op via de pc met het juiste mac-adres.
Overtypen gaat meestal ook, mocht het sneller/makkelijker gaan.

☻/
/▌
/ \

• jee-weetje
off-topic: luie tweakers kiezen de knop :)

Soms staat het ook op de doos van de geleverde modem, maar ik gok op " 00-A0-B0-19-AE-89" >:)

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een redelijke beginner hiermee, kan iemand me misschien iets duidelijker uitleggen wat ik moet doen? ik neem aan dat ik alles moet aansluiten op de router (wat nu niet het geval is, aangezien ik de kabel vd modem direct op de computer heb aangesloten (dit was niet het geval bij de ipconfig output))

en dan moet ik 192.168.0.1 intypen in de adresbalk van internet? en dan?

• jee-weetje
kom je op de router !?
klik op wan-settings
easy setup ofzo
kies voor mac-adres invoeren
klik op oke

toegevoegd:
denk dat je dit wel kunt vinden in de handleiding en ZEKER op de sweex site :/ Daar staat een mooi document met een uitleg per provider

service-verlenende edit:
[link] http://www.sweex.com/documents/LW050/2/LW050_man_ned.pdf [/link]

[ Voor 24% gewijzigd door jee-weetje op 18-07-2007 14:41 ]

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de wan instellingen van de computer overgenomen, er is alleen geen verandering..

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:00:
ik heb nu de wan instellingen van de computer overgenomen, er is alleen geen verandering..
Alleen de kabel van deze pc in de router prikken en dan, zoals in de handleiding hierboven beschreven staat, het mac adres clonen.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

jee-weetje schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:20:
onzin. als je een andere netwerkkaart wilt gebruiken of een router hoef je alleen je modem maar te resetten. je kunt bij casema (en ook chello) je router gewoon aan je modem hangen en normaal gesproken werkt het onmiddellijk, alleen wel even het modem resetten, want intern kan het kabelmodem maar twee mac-adressen opslaan. je hoeft bij casema (of chello) dus *geen* mac-adres in te voeren in je routerconfiguratie.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Met stom.
Eerste test: casema modem uit. Router uit. Eérst je casema modem opstarten, en daarna pas je router. Dan in de webconfig van je router kijken of de WAN online is. Zo niet, hier weer posten. Zo wel... uuuh... ook :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-03 15:59
.at heeft het goed, inderdaag allebei resetten

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
het is opgelost, kwam omdat de L2TP niet werkt met casema, en hij gaf aan dat dat de aansluiting is, gewoon chello gekozen in de setup van de router, en nu doet die het!!

in ieder geval bedankt
Pagina: 1