HP 6710b HP Mobile Data Protection IRQ Error

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We hebben sinds kort de HP 6710b laptops op het werk, geleverd met Vista.

Aangezien wij nog XP gebruiken heb ik er een image op gezet en zat ik met een onbekend apparaat opgescheept in computerbeheer. Goed dat blijkt dus het HP Mobile Data Protection System te zijn en heb ik de daarbij horende software geinstalleerd en de laptop netjes een reboot gegeven.

Nu zie ik idd onder systeemapparaten HP Mobile Data Protection System staan, alleen staat er zo'n irritant geel uitroepteken bij. Onder bronnen staat er dat IRQ 23 een conflict geeft met de volgende melding:

Interrupt Request (IRQ) 23 is niet beschikbaar.

In EventViewer staat een gebeurtenis met id "7" met als bron "ACPI". Hierbij staat de volgende omschrijving:

IRQARB: ACPI-BIOS geeft aan dat apparaat IRQ 23 zal genereren. Het ACPI-BIOS heeft ook aangegeven dat de computer geen IRQ 23 heeft.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

HP Forums afgezocht, Google gebruikt, BIOS update (eigenlijk downgrade) gedaan, laptop opnieuw voorzien van image, andere versie van HP Mobile Data Protection System software geinstalleerd (van HP NC8430, geeft zelfde melding). BIOS settings gecontroleerd, valt geen IRQ in te stellen of dat protection system uit te zetten.

Kan iemand mij hiermee helpen? Weet het even niet meer... :|

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 18-07-2007 13:25 ]

Verwijderd

Schok/val -beveiliging voor je harddrive dus. Heet misschien anders in je bios? Kan je in device manager van het apparaat zelf niets in de resources veranderen, ander irq instellen?

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:11:
Schok/val -beveiliging voor je harddrive dus. Heet misschien anders in je bios? Kan je in device manager van het apparaat zelf niets in de resources veranderen, ander irq instellen?
Dat klopt ja, en nee niets in het BIOS en de IRQ is gelocked in Windows :/

Verwijderd

Skillz schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 06:14:
[...]

Dat klopt ja, en nee niets in het BIOS en de IRQ is gelocked in Windows :/
Raar, in bios gelocked. Misschien het "apparaat" in windows deinstalleren, andere zaken daar die je niet nodig hebt deinstalleren (seriele poorten ed), computer herstarten, in bios vindbare net gedeinstalleerde items ook uitschakelen, misschien dat er met het vrijkomen van irq's een andere verdeling plaatsvind. Zelf zou ik niet aarzelen het probleem bij HP neer te leggen, wie weet is er al een workaround bekend?

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb via de HP forums de oplossing gevonden.
Mijn XP image installeerde niet de goede HAL (via sysprep en TA tooltje van MS)

Nu de goede multiprocessor HAL is geinstalleerd heb ik wel IRQ 23 tot mijn beschikking :)