Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen, met wat specifieke specs.
Hier wil ik de laptop gebruiken voor gebruiken:
1. studie: MS office 2007, Visual studio, SQL server, Dreamweaver moeten er soepel op draaien. Ook virtuele machines moeten er op draaien.
2. thuisgebruik: internet, emailen enz.
3. gamen: Call of juarez, Far cry, Fifa en Colin McRae DiRT. Ik speel het liefst niet alles op het laagst.
Hieronder de specs.
Processor: het liefst een core 2 duo, AMD mag wel.
Geheugen: 2 GB
Videokaart: ik zat te denken aan een 8600GT of iets in die richting.
Harde schijf: maakt niet zo veel uit als het maar over de 100GB is.
Besturings systeem: minimaal vista HP, ik weet niet wat voor mij beter is 32 of 64 bit OS?
WLAN: met ondersteuning voor de N standaard.
Beeldscherm: dit is belangererijk! dit moet WUXGA zijn omdat ik met visual studio moet werken en daar veel ruimte heel handig is.
Het mag geen dell 1720 zijn(terwijl die eigenlijk perfect zijn hiervoor) omdat die een veel te lange levertijd hebben.
Ik merk dat dit moeilijk is te vinden, ik heb goed gezocht op google en vergelijkings sites maar daar was vaak niet zo veel te vinden.
De laptop is bedoelt als destop vervanger dus zal het een 17'' scherm moeten zijn.
Welk modelen zijn hiervoor aan te raden, en waarom. (budget is max. +- €1500)
Hier wil ik de laptop gebruiken voor gebruiken:
1. studie: MS office 2007, Visual studio, SQL server, Dreamweaver moeten er soepel op draaien. Ook virtuele machines moeten er op draaien.
2. thuisgebruik: internet, emailen enz.
3. gamen: Call of juarez, Far cry, Fifa en Colin McRae DiRT. Ik speel het liefst niet alles op het laagst.
Hieronder de specs.
Processor: het liefst een core 2 duo, AMD mag wel.
Geheugen: 2 GB
Videokaart: ik zat te denken aan een 8600GT of iets in die richting.
Harde schijf: maakt niet zo veel uit als het maar over de 100GB is.
Besturings systeem: minimaal vista HP, ik weet niet wat voor mij beter is 32 of 64 bit OS?
WLAN: met ondersteuning voor de N standaard.
Beeldscherm: dit is belangererijk! dit moet WUXGA zijn omdat ik met visual studio moet werken en daar veel ruimte heel handig is.
Het mag geen dell 1720 zijn(terwijl die eigenlijk perfect zijn hiervoor) omdat die een veel te lange levertijd hebben.
Ik merk dat dit moeilijk is te vinden, ik heb goed gezocht op google en vergelijkings sites maar daar was vaak niet zo veel te vinden.
De laptop is bedoelt als destop vervanger dus zal het een 17'' scherm moeten zijn.
Welk modelen zijn hiervoor aan te raden, en waarom. (budget is max. +- €1500)
[ Voor 10% gewijzigd door martijn00 op 18-07-2007 15:24 ]