[laptop keuze] €1500

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-01 15:22
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen, met wat specifieke specs.

Hier wil ik de laptop gebruiken voor gebruiken:
1. studie: MS office 2007, Visual studio, SQL server, Dreamweaver moeten er soepel op draaien. Ook virtuele machines moeten er op draaien.

2. thuisgebruik: internet, emailen enz.

3. gamen: Call of juarez, Far cry, Fifa en Colin McRae DiRT. Ik speel het liefst niet alles op het laagst.

Hieronder de specs.

Processor: het liefst een core 2 duo, AMD mag wel.
Geheugen: 2 GB
Videokaart: ik zat te denken aan een 8600GT of iets in die richting.
Harde schijf: maakt niet zo veel uit als het maar over de 100GB is.
Besturings systeem: minimaal vista HP, ik weet niet wat voor mij beter is 32 of 64 bit OS?
WLAN: met ondersteuning voor de N standaard.
Beeldscherm: dit is belangererijk! dit moet WUXGA zijn omdat ik met visual studio moet werken en daar veel ruimte heel handig is.

Het mag geen dell 1720 zijn(terwijl die eigenlijk perfect zijn hiervoor) omdat die een veel te lange levertijd hebben.

Ik merk dat dit moeilijk is te vinden, ik heb goed gezocht op google en vergelijkings sites maar daar was vaak niet zo veel te vinden.

De laptop is bedoelt als destop vervanger dus zal het een 17'' scherm moeten zijn.

Welk modelen zijn hiervoor aan te raden, en waarom. (budget is max. +- €1500)

[ Voor 10% gewijzigd door martijn00 op 18-07-2007 15:24 ]

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:46
www.zepto.nl. Geen Wireless N, maar goede laptops.

• martijn00
Ook geen WUXGA terwijl dit een must is. Dus zepto en BTO waar je wel dingen kan kiezen vallen af omdat die dit niet aanbieden.

Lijstje met aanbieders:

Zepto: geen WUXGA Max. 15,4''
BTO: geen WUXGA
Dell: te lange levertijd
Acer: geen WUXGA
Sony: alleen de VGN-AR570 CTO valt binnen de prijsklasse alleen die is voor zover ik zie alleen bij sonystyle USA te koop.
Xxodd: buiten het budget
MSI: buiten het budget
HP: geen WUXGA
Informatique: geen WUXGA
Asus: valt buiten de prijsklasse + ik heb ze nog niet ergens in nederland te koop gezien.
IBM: ?
Compal: ?

Als er iets niet klopt verbeter mij dan maar dan pas ik het aan.

[ Voor 125% gewijzigd door martijn00 op 18-07-2007 14:54 . Reden: Lijstje met aanbieders er bij gezet ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Het mag geen dell 1720 zijn omdat die een veel te lange levertijd hebben.
Ik had dezelfde eis qua scherm. En ik heb zelf de "gok" genomen met de Vostro 1700. Die is net uit en niet veel mensen hebben die al besteld volgens mij dus wellicht valt de levertijd mee. Er zit weliswaar Vista Business op i.p.v. Premium maar dat is voor mij geen bezwaar.

Ander alternatief is het alternatief wat ik zelf ook op mijn lijstje had staan: de Ahtec X812LAW. Die kun je ook zelf nog wat configuren. Daar zit een ATI X1600 kaart in met 256/512MB Hypermem maar je moet zelf maar bepalen of je daar genoeg aan hebt. Het was voor mijn gebruik (Autocad e.d.) voldoende geweest.

Ik heb zelf genoeg gezoch naar grotere schermen maar voor de prijs zo rond de 1500 euro zijn dit volgens mij de enige twee opties. Als je iets duurder nog acceptabel vindt kun je nog voor een XXodd gaan die wel degelijk een configuratie heeft met een resolutie van 1900x1200. En bij Laptopwarenhuis.nl zijn er nog wat zelf configureerbare modellen met zo'n groot scherm. Maar ook die zijn duurder dan bijvoorbeeld die Ahtec en dus duurder dan 1500 euro.

Edit: die Ahtec heeft bij mijn weten overigens geen Wireless N-kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 18-07-2007 13:50 ]

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Niet?
Als ik op de site kijk zie ik als opties:
- Intel Pro/Wireless 4965AGN (260029)
- Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN) (260027) [ + 15,00 € ]
Correct me if I'm wrong...

• marqis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05-2024
Bekijk eens HP/compaq NC8430. Ik ben er erg tevreden mee. Maar geen Wireless N.
Zie http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=80829

• martijn00
D-e-n schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:43:
[...]

Ik had dezelfde eis qua scherm. En ik heb zelf de "gok" genomen met de Vostro 1700. Die is net uit en niet veel mensen hebben die al besteld volgens mij dus wellicht valt de levertijd mee. Er zit weliswaar Vista Business op i.p.v. Premium maar dat is voor mij geen bezwaar.

Ander alternatief is het alternatief wat ik zelf ook op mijn lijstje had staan: de Ahtec X812LAW. Die kun je ook zelf nog wat configuren. Daar zit een ATI X1600 kaart in met 256/512MB Hypermem maar je moet zelf maar bepalen of je daar genoeg aan hebt. Het was voor mijn gebruik (Autocad e.d.) voldoende geweest.

Ik heb zelf genoeg gezoch naar grotere schermen maar voor de prijs zo rond de 1500 euro zijn dit volgens mij de enige twee opties. Als je iets duurder nog acceptabel vindt kun je nog voor een XXodd gaan die wel degelijk een configuratie heeft met een resolutie van 1900x1200. En bij Laptopwarenhuis.nl zijn er nog wat zelf configureerbare modellen met zo'n groot scherm. Maar ook die zijn duurder dan bijvoorbeeld die Ahtec en dus duurder dan 1500 euro.

Edit: die Ahtec heeft bij mijn weten overigens geen Wireless N-kaart.
De Ahtec heeft geen Wireless N-kaart en er zit een ATI X1600 kaart in.

Ik wil graag W-N en zoiets als een 8600 om op de toekomst te zijn voorbereid, de laptop moet toch zo'n 3-4 jaar mee.

De HP/compaq NC8430 is 15,4'' dus dat valt af.

Verwijderd

informatique heeft ook zoiets. :)

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Lekker veel eigen input geef je wel... en kennelijk heb je het nieuwe CSL beleid nog niet doorgenomen, want dit is dus niet meer de bedoeling.

Wat ik je wel kan vertellen is dat bijna elke laptop met een 17" scherm, een 8600GT (Call of Juarez op non-laagste settings = a no go), en WUXGA resolutie voor dat bedrag je niet gaat lukken.

Beste keuze is dan een BTO of Zepto laptop, met veel bang for buck, en een iets lagere resolutie dan je dus aangeeft. 1680x1050 op 17" is echt scherp genoeg, en je kan altijd nog via de DVI een 1920x1200 scherm er aan toevoegen mocht je die echt nodig hebben.

Succes!

• M2M
  • Laatst online: 27-01 19:47

M2M

medicijnman

tja het wordt echt moeilijk met zo'n wuxga scherm. Die resolutie is gewoon netehoog, en vaak niet verkrijgbaar óf met een fatsoenlijke videokaart, óf een geschikte netwerkkaart. Voor de netwerkkaart zou een externe ook nog een oplossing kunnen zijn, maar de videokaart valt (bijna) niet te vervangen. Evt kijken naar MXM modules, maar die zijn niet / nauwelijks verkrijgbaar, en houden volgens mij ook op bij GF 7xxx.

als je een stapje lager zou gaan met je resolutie, zijn er al stukken meer mogelijkheden in jouw prijsklasse.

iig good luck, Maarten.

edit: misschien dat als je de mensen van AHtec ff mailt, dat ze je scherm op een ander chassis kunnen plaatsen (oid). Voor dit soort vreemde dingen, zijn vreemde oplossingen misschien wel mogelijk.

edit 2: mxm videokaart upgrade modules: link

[ Voor 21% gewijzigd door M2M op 18-07-2007 16:10 ]

-_-

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
en je kan altijd nog via de DVI een 1920x1200 scherm er aan toevoegen mocht je die echt nodig hebben.
Zoals gezegd had ik dus dezelfde wens qua resolutie (ik game er alleen niet mee dus die ATI X1600-kaart is/was voor mij wel een alternatief). Ik heb die scherm-optie ook wel overwogen maar een scherm met zo'n resolutie is toch ook al weer groter dan 20 inch en het kost je toch al snel 600 euro schat ik in. Dan kun je dat bedrag wellicht net zo goed (deels) in je laptop steken.

• martijn00
osc4r schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:49:
Lekker veel eigen input geef je wel... en kennelijk heb je het nieuwe CSL beleid nog niet doorgenomen, want dit is dus niet meer de bedoeling.

Wat ik je wel kan vertellen is dat bijna elke laptop met een 17" scherm, een 8600GT (Call of Juarez op non-laagste settings = a no go), en WUXGA resolutie voor dat bedrag je niet gaat lukken.

Beste keuze is dan een BTO of Zepto laptop, met veel bang for buck, en een iets lagere resolutie dan je dus aangeeft. 1680x1050 op 17" is echt scherp genoeg, en je kan altijd nog via de DVI een 1920x1200 scherm er aan toevoegen mocht je die echt nodig hebben.

Succes!
Ik heb het nieuwe CSL beleid wel doorgenomen en ik dacht dat ik dit topic toch naar de regels had gemaakt.

Ik ben ook niet van plan om te gaan gamen op 1920x1200 want dat haalt de kaart toch nooit maar ik wil wel op een normale res. op gemmidelde settings spelen.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dan zou ik als ik jou was een echte budget aanbieding laptop kopen, lekker simpel 15.4" 1280x800 met een Intel GMA 950 ofzo. Kan je prima alles op doen behalve gamen.

Stop de rest van de circa 1000 euro die je overhoudt in een über game PC (geloof me, voor dat geld lukt dat makkelijk) en dan ben je klaar.

Weet niet hoe vaak je met VS bezig bent op je studie (waarschijnlijk vaak en dan is dit geen goed systeem idee, sorry) maar anders zie ik dit als enigste fatsoenlijke optie.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie Wat is er nu anders in CSL?
Ik ga er geen uitgebreide sluitmessage meer op maken en gooi deze meteen dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.