Toon posts:

[WIN2K3] Replicatie na vervangen DC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie: (Allen Windows 2003)

XDC01 (domaincontroller in datacenter Amsterdam)

Hieraan hangen 11 DC's verspreid over Nederland die repliceren over VPN met XDC01

Nu moet XDC01 vervangen worden (door XDC02, XDC01 functioneerd nog wel volledig, maar is aan het eind van z'n latijn)

Het erbij hangen, omzetten van FSMO roles zal allemaal wel goed verlopen. Ik zit echter met de volgende vraag:

Wat gebeurd er na deze omzetting met de replicatie? Deze staat nu op alle lokaties ingesteld op XDC01. Er is een gedeelte <automatisch gegenereerd> naar XDC01 en er zijn enkele lokaties waarbij het handmatig is toegevoegd. Replicatie werkt op dit moment volledig.

Kortom, die XDC01 gaat eruit dus daar zou de replicatie geen gebruik meer van mogen maken. Gaan al die replicatieregels automatisch over of dien ik het hele schema opnieuw op te bouwen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou automatisch goed moeten gaan als je de machine netjes demote voordat 'ie uit gaat. Geef het wel even de tijd om op alle dc's door te laten komen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed heb worden alle regels met XDC01 automatisch omgezet naar XDC02 ongeacht deze automatisch of handmatig zijn aangemaakt?

Wordt die automatische omzetting van de replicatie geregeld op het moment dat die FSMO roles overgaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 13:58 ]