Een link moet je altijd met underline weergeven als niet uit andere eigenschappen (kleur, vetgedrukt, positie) blijkt dat iets een link is. In navigatieknoppen hoeft het dus niet altijd. Als je zwarte tekst hebt, kun je ook links prima knalrood maken en geen underline meegeven. Als het contrast dan ook maar hoog genoeg is voor kleurenblinden! Vergeet niet dat 1 op de 16 mensen op een of ander manier kleurenblind is.
Het omgekeerde zou ik afraden. Gebruik liever geen underline als iets geen link is. En als iets een link is, zorg dan ook dat er verschillende states zijn, zodat het duidelijk is dat iets een link is. Bij een rode link in zwarte tekst, zou ik in de :hover state alsnog die underline laten zien.
Dit alles is persoonlijke mening natuurlijk, maar wel gebaseerd op accessibility guidelines, gecombineerd met common sense.
frickY schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:25:
Naar inzicht van de ontwerper.
Veel ontwerpers vinden onderstreepje links lelijk, en geven hyperlinks alleen een andere kleur.
Voor anderen is het juist weer andersom, en houden de kleur hetzelfde en zetten er een streep onder.
Wat mij betreft hebben ontwerpers niet altijd het laatste woord. Er moet absoluut worden gekeken naar accessibility. "Niet mooi" is niet altijd een geldige reden om iets weg te laten.
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 18-07-2007 12:28
]