[feats] Direct Messaging

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Beste devvers,

Ik DM niet zo vaak, maar zojuist deed ik het even en het volgende viel mij op:

1: Waarom verschil tussen 'quick reply' (forum) en 'reageer' (DM) ?

2: ik kan niet een bericht quoten zoals op het forum zelf. Dit vind ik wel handig om deel voor deel te reageren op een bericht.

3: Misschien een idee om te maken dat ik mijn DM nog kan editen als de ontvanger hem nog niet gelezen heeft?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13
BasieP schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:56:
3: Misschien een idee om te maken dat ik mijn DM nog kan editen als de ontvanger hem nog niet gelezen heeft?
Terwijl jij aan het editten bent kan de ontvanger hem wel lezen. Hangt er maar net vanaf wie de pagina als eerste opent ;)

Dat zou betekenen dat als jij aan het editten bent de PM uit de inbox van de ontvanger gehaald zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

Een email kan je toch ook niet meer veranderen als je 'm verstuurd hebt?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
In sommige omgevingen kan je hem wel terughalen als de ontvanger hem nog niet gelezen heeft. Het is maar net of je de mogelijkheid wil bieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zou je dat willen doen? Ik kan twee redenen bedenken: tikfoutjes en spijt. In het eerste geval: geen ramp, dat kan gebeuren, laat maar gaan. In het tweede geval: beter nadenken voor je op "reageer" klikt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het lijkt mij juist goed dat de mogelijkheid bestaat om een DM terug te halen in het geval een user spijt krijgt. Als daarmee frustratie bij beide partijen voorkomen kan worden lijkt me dat iets wat moet worden toegejuicht. In beide door -NMe- geschetste situaties lijkt het aanpassen of terughalen van een DM me dus gerechtvaardigd.

De vergelijking van een DM met e-mail gaat dan ook mijns inziens niet op. E-mail is een ongecontroleerde omgeving, waarbij de ontvanger en de zender in veel gevallen niet op hetzelfde systeem zitten. Technisch is het terughalen dan dus niet mogelijk; al was het maar omdat de rfc's er voor zover ik weet geen mogelijkheid toe bieden. DM's verlaten de GoT-database niet en zitten dus in hetzelfde systeem. Door dit mijns inziens grote verschil lijkt een vergelijking met e-mail me dus niet opportuun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt me eerlijk gezegd niet aan te bevelen om gebruikers reden te geven om nog minder na te denken voor ze op "post" klikken. Verder is het IMO onhandig om die DM's te gaan editen, om de reden die Civil in zijn eerste post hier noemt; er komt meer bij kijken dan je denkt, en dat is het IMO niet waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Grappig deze discussie, alleen is het al toegezegd dat het in de volgende versie van React zit. Of wij dat dan ook gaan implementeren weet ik uiteraard niet, dat is iets waar de devvertjes over beslissen.
Verder vind ik punt 1 en 2 nou niet vreselijk. Ik kan ook niet rechtstreeks van got quoten in een email, en ook daar kom ik toch wel overeen :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
Harm schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:37:
E-mail is een ongecontroleerde omgeving, waarbij de ontvanger en de zender in veel gevallen niet op hetzelfde systeem zitten. Technisch is het terughalen dan dus niet mogelijk; al was het maar omdat de rfc's er voor zover ik weet geen mogelijkheid toe bieden.
Groupwise dat bij veel bedrijven en overheden gebruikt wordt als mailprogramma bied de mogelijkheid wel. Je kunt daar een mail verwijderen uit de inbox van de ontvanger(s) zolang die hem nog niet gelezen hebben. Vandaar mijn opmerking in mijn tweede post dat het in sommige omgevingen wel kan. Intern binnen hetzelfde systeem is het vaak wel mogelijk en aangezien DM een gesloten systeem is kan het dus gerealiseerd worden.

En zoals moto-moi al aangeeft, het gaat dus blijkbaar al in React geimplementeerd worden. Het lijkt me wel een handige feature alleen moet je wel nadenken over wat ik in mijn eerste post aangaf. Het terughalen uit de inbox van de ontvanger tijdens het editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Civil schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:08:
[...]

Groupwise dat bij veel bedrijven en overheden gebruikt wordt als mailprogramma bied de mogelijkheid wel. Je kunt daar een mail verwijderen uit de inbox van de ontvanger(s) zolang die hem nog niet gelezen hebben. Vandaar mijn opmerking in mijn tweede post dat het in sommige omgevingen wel kan. Intern binnen hetzelfde systeem is het vaak wel mogelijk en aangezien DM een gesloten systeem is kan het dus gerealiseerd worden.
Dat is precies wat ik bedoelde met 'in veel gevallen' ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
het punt wat civil in zijn eerste post aankaart is een non-argument.
Dit omdat je technisch gewoon een foutmelding kunt geven bij het versturen van je wijziging op het moment dat de ontvanger hem dan al geopent heeft.

De vergelijking met mail vind ik ook wat krom, omdat mail (over internet althans) ECHT verstuurd wordt.
DM's blijven gewoon in een lokale database, en kunnen dus gewijzigd worden.

Verder ging het in mijn geval om een typo, maar dan eentje in een quote tag. Hierdoor was het hele verhaal erg onoverzichtelijk geworden en lastig te lezen.
Voor de mensen die nu roepen 'moet je je post maar previewen!'
ja, dit had ik al gedaan, maar daarna nog een halve zin bijgetypt (waarbij er dus iets mis ging)
Voor een halve zin ga ik (en met mij denk ik veel anderen) niet hun post opnieuw previewen. Vandaar dat ik hem verstuurd heb.

Spijt is iets waar ik nog niet over nagedacht had, maar kan inderdaad ook een goed argument zijn. Dit kan 'ruzies' voorkomen, en waarom zouden we dat niet willen.

@moto-moi over puntje 2:
nee maar mail != got.
DM == got ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BasieP op 20-07-2007 11:05 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BasieP schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:05:
Spijt is iets waar ik nog niet over nagedacht had, maar kan inderdaad ook een goed argument zijn. Dit kan 'ruzies' voorkomen, en waarom zouden we dat niet willen.
Ruzies voorkomen doe je door na te denken vóór je post. :)

Nouja, lekker boeiend, als dit toch doorgevoerd gaat worden is deze hele discussie niet nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Enige is dat quote functionaliteit misschien nog wel toegevoegd kan gaan worden? (dat zie ik nl. niet in de feature lijst voorbijkomen)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dan maar een antieke omhoog kicken :+ Afgezien van de quote functie, zou het wenselijk zijn de berichten te kunnen sorteren / beheren en of terug zoeken.

Ik kom er nu gewoon weg niet meer uit wanneer ik me inbox raadpleeg;

Deze folder bevat 857 discussies, met totaal 14803 berichten waarvan 1 ongelezen.
De laatste reactie was op dinsdag 22 december 2009 12:04.

Ben een eeuwigheid bezig met berichten individueel te openen om tot een bepaalde conversatie te komen, of terug komen op een oud bericht. ik vind het werkelijk een ramp nu

Heb het gedeeltelijk opgevangen door in het onderwerp de ontvangende partij te vermelden, maar is ook niet ideaal voor inkomende conversaties :+

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 22-12-2009 12:16 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ehm...dan maak je mapjes? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

En dan heb je een enkele DM van 6k berichten in 1 map staan maar kan je nog niet in die thread zoeken als je je iets daaruit herinnerde maar even verified wilt hebben....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mapjes maakt het leven iets aangenamer, maar dan nog blijft zoeken een puinhoop :+
kun je zeggen maak je logischere mapstructuur enzo; maar dan nog moet ik zoeken naar conversaties.
Je kunt niet snel zien van wie het bericht is (of voor wie), huidige info is wat beknopt.
///limit=999 enzo helpt bij groote draadjes, maar dat is geen oplossing voor het euvel

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 22-12-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mja, je zal het er voorlopig toch mee moeten doen want ik voorzie niet dat we hier op korte termijn iets mee kunnen doen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof die DM's daarvoor bedoeld zijn. Laat de devvers lekker hun tijd steken in nuttigere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:02:
Alsof die DM's daarvoor bedoeld zijn. Laat de devvers lekker hun tijd steken in nuttigere dingen.
waarvoor bedoeld zijn?
contact leggen met crew / mods / users? dingen bespreken? aankaarten en reageren op elkaar?
sommige reacties of vraagstukken kun je neit op 't forum bespreken, daar is DM ideaal voor.
crisp schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:01:
mja, je zal het er voorlopig toch mee moeten doen want ik voorzie niet dat we hier op korte termijn iets mee kunnen doen...
jammer :(

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 22-12-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

himlims_ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:05:
[...]

waarvoor bedoeld zijn?
contact leggen met crew / mods / users? dingen bespreken? aankaarten en reageren op elkaar?
sommige reacties of vraagstukken kun je neit op 't forum bespreken, daar is DM ideaal voor.
Ik denk dat Cheatah doelt op die überlange groeps-DM's waar honderden mensen tegelijk in zitten. Dáár zijn DM's niet voor bedoeld. DM's zijn korte discussies over zijdelings/niet-gerelateerde dingen en zijn doorgaans na een pagina of 2 (hooguit!) wel afgehandeld. Als jij steevast langere DM's krijgt dan gebruik je een forumfeature voor iets waar hij überhaupt niet voor bedoeld is en kan ik inderdaad ook wel nuttigere dingen gebruiken voor de devvers om tijd in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heeft totaal geen betrekking op zo'n grootte draad. check me inbox maar, zie je dat ik 'm gebruik waar deze voor bedoeld is.

Deze folder bevat 857 discussies, laat er daarvan 5 een groote zijn. De overige 850 zijn gewone DM sessies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

himlims_ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:30:
De overige 850 zijn gewone DM sessies
Voor zover ik kan zien zijn heel veel daarvan notificaties ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:25:

Ik denk dat Cheatah doelt op die überlange groeps-DM's waar honderden mensen tegelijk in zitten...
Correct. Sorry voor de onduidelijkheid.

Als het puur om het aantal gaat, is het inderdaad alleen met workarounds op te lossen. De genoemde optie om mapjes te gebruiken vind ik nog niet zo verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

himlims_ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:30:
heeft totaal geen betrekking op zo'n grootte draad. check me inbox maar, zie je dat ik 'm gebruik waar deze voor bedoeld is.

Deze folder bevat 857 discussies, laat er daarvan 5 een groote zijn. De overige 850 zijn gewone DM sessies
Dan moet je dus mapjes maken. Als jij 850 DM-draadjes hebt in je inbox die je ook nog eens doorzoekbaar wil hebben, dan moet je gewoon mappen maken waarin je belangrijk spul onderbrengt en/of onbelangrijk spul trashen. Easy as that. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Civil schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:53:
[...]

Terwijl jij aan het editten bent kan de ontvanger hem wel lezen. Hangt er maar net vanaf wie de pagina als eerste opent ;)

Dat zou betekenen dat als jij aan het editten bent de PM uit de inbox van de ontvanger gehaald zou moeten worden.
Hoeft niet per se, wat ook kan is als de user op de 'bewerk' knop zou drukken, nogmaals controleren of de ontvanger hem al gelezen heeft.

Vervelend voor de editor als hij dan een foutmelding krijgt :P Maar dat staat er dan even los van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

okay beheren van berichten > mappen is dan misschien nog wel te doen, maar dat moet per bericht.
misschien gebruiksvriendelijk(er) indien je berichten dmv een checkbox kunt selecteren, en zo meerdere tegelijk in een folder kunt plaatsen (vergelijkbaar met de fotogallery). Nu moet je iedere bericht individueel openen, en daarna folder selecteren, weer wachten op pagina, terug na inbox [..] omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:00
Als je het gewoon bijhoudt is dat geen probleem, nu je eenmaal 850 conversaties in je inbox hebt staan is dat wat ingewikkelder ja :P
Pagina: 1