Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opinie gevraagd: Herhalen van Navigatie in de body

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Neen, geen site-check.

Zat mezelf af te vragen: is het nodig om een navigatieonderdeel te herhalen op de geselecteerde pagina?

Vb: ik zit op de pagina "About", en zie dit aangeduid staan in m'n navigatie, maar er staat ook een header in m'n body waar het nog eens groter staat.

Verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.maxvoltar.com/got/navhead.png

Ben nu aant twijfelen of dit overbodig/verwarrend is, of nuttig voor de gebruiker...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 14:00 . Reden: Twijfelen, niet tweifelen ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Het is geen navigatieonderdeel, het is de titel van die pagina. Als je het zo beschouwt is het heel logisch dat het er staat.
Ik vind 't in ieder geval niet overbodig/verwarrend.

(en twijfelen is met ij ;) )

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Bedenk je het volgende:
Is het duidelijk waar je je bevindt als je de pagina zonder stylesheet zou bekijken?

Dat zegt wel genoeg lijkt me.

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
Zeker niet verwarrend. En als je de pagina zonder css bekijkt weet je ook waar je bent. Ook vind ik het persoonlijk altijd wel netjes staan.

Edit: Cheatah was me voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Troetelbiertje op 18-07-2007 12:06 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als de titel boven je tekst weg zou halen, dan zou het menu item semantisch gezien omsloten moeten zijn met h1 of h2.

Gewoon lekker laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het nooit leren...
sopsop schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:47:
Als de titel boven je tekst weg zou halen, dan zou het menu item semantisch gezien omsloten moeten zijn met h1 of h2.

Gewoon lekker laten staan.
Kanjer van een antwoord!

Allen bedankt voor deze korte filosofische intermezzo!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:39

_Apache_

For life.

Laat het zelf ook altijd staan of zet tussen de witte body en 'webstek'-header een crumbtrail..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:04:
Laat het zelf ook altijd staan of zet tussen de witte body en 'webstek'-header een crumbtrail..
Ik ben van mening dat de navigatie duidelijk genoeg moet zijn zodat een breadcrumb overbodig is... Maar denk ook dat dit komt door de aard van projecten waar ik momenteel aan werk!
Pagina: 1