Een vriend van me begint binnenkort een huiswerkklas. Omdat het toch vakantie is
heb ik aangeboden een website voor hem te maken. Ik ben eerst ga rondneuzen om inspiratie op te doen. Onder andere
Omdat de website gericht is op scholieren van de middelbare school, leek het me wel aansprekend om een lijntjesschrift als achtergrond te nemen (klik op thumb voor ware grootte):

Door het gebruik van de lijntjes wordt je eigenlijk gedwongen met je ontwerp een bepaalde kant op te gaan. En de kant die het opgegaan is, is verre van de voorbeeldsites hierboven genoemd! Persoonlijk vind ik de site er niet echt "web 2.0" uit zien, maar eerder als een standaard Frontpage template.
Ik zit er nu al een uur naar te staren, maar zou niet weten hoe ik dit ontwerp kan tweaken zodat het er meer professioneel uit ziet. Wat door mijn hoofd schoot:
- http://www.thewellspringf...m/work/empoweringteachers
- http://www.fearlessliving.org/about_us/about_us
Omdat de website gericht is op scholieren van de middelbare school, leek het me wel aansprekend om een lijntjesschrift als achtergrond te nemen (klik op thumb voor ware grootte):
Door het gebruik van de lijntjes wordt je eigenlijk gedwongen met je ontwerp een bepaalde kant op te gaan. En de kant die het opgegaan is, is verre van de voorbeeldsites hierboven genoemd! Persoonlijk vind ik de site er niet echt "web 2.0" uit zien, maar eerder als een standaard Frontpage template.
Ik zit er nu al een uur naar te staren, maar zou niet weten hoe ik dit ontwerp kan tweaken zodat het er meer professioneel uit ziet. Wat door mijn hoofd schoot:
- de groene navigatiebalk bij de hoeken afronden
- het content gedeelte (tussen de twee rode lijnen) of de navigatiebalk laten "zweven" door er een shadow achter te plakken
- de subnavigatie niet in de linkerbalk maar als tabjes bovenin het content gedeelte
[ Voor 5% gewijzigd door Reveller op 18-07-2007 11:48 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."