Toon posts:

[upgrade] welke cpu? welk mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik sta even voor een aantal dilemma's nu ik een paar nieuwe onderdelen wil aanschaffen om mijn pc sneller en beter te maken.

CPU:
Dat begint bij de processor. Hierbij twijfel ik tussen een e6600 en een e6750. Ik wil uiteindelijk wel een beetje over gaan clocken, maar dit is geen hoofdzaak, maar meer een backup functie als de cpu het over een paar jaar niet meer bij zou kunnen houden.
Ik zelf denk dat een e6750 dan een goede keuze is, wel overclockbaar, maar er zijn betere oc-ers.
Het enige nadeel van de e6750... wanneer is ie in nederland? Want ik wil de boel voor augustus hebben als dat kan.
Prijs: 180 euro

Mobo:
In het geval dat ik een e6750 cpu neem, dan moet ik een moederbord hebben met 1333 fsb. Hier heb ik dus ook een beetje op gezocht. Ik zie dat heel veel mensen een gigabyte nemen, maar ik kwam zelf na lang zoeken uit op een MSI p35 platinum. Dit mobo ondersteund ook crossfire (waardoor ik later nog een x1950 pro erbij kan hangen) en ziet er mooi uit met een open case.
Maar is dit nu een goed moederbord? Of zijn er echt veel betere in deze prijsklasse?
http://www.hardware.info/...product/MSI_P35_Platinum/
Prijs: 145 euro

Geheugen: (dat ook nog dus :p)
Als geheugen heb ik maar ddr800 gezocht. Omdat dit met eventuele overclockpogingen nog wel eens makkelijk kan zijn. Dit team xtreem geheugen had naar mijn idee strakke timings en ziet er wel goed uit. Ook hier weer, betere tips in deze prijsklasse?
http://www.cdromland.nl/i...2c1f037ea77832a4019f29b80
Prijs: 125 euro

De rest van de pc is nog niet aan een upgrade toe en laat ik dus nog even voor wat het is.

De prijzen staan erbij, dus als je suggesties hebt die beter zijn, maar wel ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen, dan hoor ik die heel graag!

mvg Stef

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie CSL Beleid, we verwachten van je dat je zelf de knoop door kunt hakken. Wat betreft je vraag over de E6750: je kunt het aan een van de verkopers vragen. ;)

Dit topic is gesloten.