Toon posts:

SONY HDR-SR 7 of HDR-SR 5 camcorder

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de Sony HDR-SR7 of HDR-SR 5 aan te schaffen maar had nog enkele vragen,

- De camcorder werkt met AVCHD nou schijnt dit nogal een gedoe te zijn met de bewerkingsprogramma's, voldoet de bijgeleverde sony software, en is mijn computer
een pentium 4 met 3 Ghz goed genoeg om beelden te bewerken ?

- Heb je een speciale afspeler nodig voor AVCHD ( PS3 / blu ray ) of kan ik het ook op een gewoon
DVD-tje branden en bekijken met een normale DVD-speler ?

- Zet je de bestanden over via USB of fire wire, die laatste heb ik namelijk niet op mijn comp. zitten ?

- Als er iemand ervaring heeft met een van de camera's en nog advies heeft hoor ik het graag !

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21

YellowCube

Wait...what?

verplaatst vanuit FGA

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Voor AVCHD moet je een flinke computer hebben, ik heb zelf een P4 2.8Ghz en die kan het simpelweg niet aan. Er zijn best wel wat programma's nu: Sony Vegas, Ulead VideoStudio, Pinnacle Studio. Deze kunnen allemaal met het AVCHD formaat overweg. Ulead VideoStudio biedt voor tragere PCs de mogelijkheid om te editten met een MPEG2 weergave van je filmpjes en uiteindelijk met de hoge kwaliteit te renderen. Zelfs dat duurt allemaal nog erggggg lang op mijn PC, een aardige Quad core, moet hier eind dit jaar verbetering in brengen.

AVCHD zet je niet direct op een disc. Je kan er via de Sony software (of een van de editting pakketen) een DVD van maken (je raakt dan wel je HD kwaliteit kwijt) of een HD/BluRay disc, maar daar moet je dan wel de writer en speler voor hebben. Zeker omdat mijn PC zo traag is kijk ik het nu meestal af via het HDMI -> mini HDMI kabeltje dat ik erbij gekocht heb via de Sony site.

De bestanden zet je over via USB 2.0. Hier ben ik dik tevreden over, de snelheid is prima.

Ik heb zelf de Sony HDR-SR8 gekocht en ben er prima tevreden over. Lastig is even het editten, omdat mijn PC te traag is. De videocamera gaat automatisch wat moeilijk om met laag licht situaties, maar als je een andere scene-modus selecteert best wel weer goed. De kwaliteit van natuuropnames in mooi buitenlicht en ook de macro-opnames zijn verbluffend! Zeker op een HD tv.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Je kan AVCHD-materiaal in de meeste moderne montage-software gewoon monteren, een snelle computer is wel handig daarvoor maar eigenlijk is vooral 2GB werkgeheugen belangrijk. Je kunt bv. in Nero Vision gewoon AVCHD-materiaal monteren en dat - met behoud van de HD-kwaliteit - branden naar een normale DVD. Je moet dan echter wel een Blu-Ray of HD-DVD speler hebben om dit materiaal weer te kunnen afspelen.

Het is natuurlijk wel mooi dat de SR7 en SR8 optische beeldstabilisatie hebben, maar voor die honderden euro's extra vind ik dat een beetje onzin. Ook is de 4MP beeldchip van de SR5 duidelijk gevoeliger bij weinig licht waardoor de beelden van deze camera in veel omstandigheden juist BETER is. Voor het verschil in prijs kun je heel wat statieven en steadycams kopen dacht ik zomaar. :)

Volgende maand komt de ModoSteady van Manfrotto op de markt - een ideaal statiefje voor je SR5.