Er is een klein probleem met een windows xp home machine , deze start niet meer op in windows. Tijdens het opstarten verscheen er eerst de volgende melding :
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
Dus hierna de hal.dll bestand vanaf de cd naar de system32 map gekopieerd , blijkbaar miste dit bestand en was het niet corrupt want de pc vroeg niet om het bestand te overschrijven.
Hierna de pc opnieuw opgestart , toen verscheen er een ander probleem met deze melding tijdens het opstarten :
de benodigde dll-bestanden voor de kernel laden
Dus hierna de volgende bestanden vanaf de cd gekopieerd :
ntoskrnl.ex_ naar c:\windows\system32
ntlr naar c:\
ntdetect.com naar c:\
Dit hielp dus jammergenoeg ook niet , dus toen chkdsk /r/p uitgevoerd onder de xp reparatie console.
Er waren enkele fouten gevonden , maar deze kon de pc dus reparen
Daarna de volgende commando's uitgevoerd :
Fixboot c: en Fixmbr
Nog steeds dezelfde fout , dus daarna geheugen vervangen en de schijf gecontroleerd op fouten (geen fouten gevonden) , randapparatuur eraf gekoppeld , bios flash uitgevoerd , default van de bios geladen. Niets van dit alles hielp.
Daarna heb ik geprobeerd te boot.ini te herbouwen met het volgende commando : bootcfg /rebuild.
Hierna verscheen de volgende fout/melding:
Kan de schijven niet controleren op installaties van windows. Deze fout word mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandsysteem dat de controle door bootcfg verhinderd. Gebruik chkdsk als schijfcontrole als u fouten wilt opsporen.
Daarna weer chkdsk /r/p uitgevoerd , en wederom werkte bootcfg /rebuild niet.
Kort daarna de boot.ini verwijderd d.m.v. de volgende commando's :
ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
En jammergenoeg weer een foutmelding dat bootcfg word verhinderd.
Toen daarna heb ik windows eroverheen proberen te draaien , maar de pc vond geen windows installaties. Maakt niet uit welke cd ik gebruik (home/pro)
Na even wat zoeken vond ik bcupdate2.exe , alleen dit krijg ik niet aan de gang . Volgens mij is het bestand corrupt.
Weet iemand nog een paar tips/trucs om dit probleem te verhelpen?
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
Dus hierna de hal.dll bestand vanaf de cd naar de system32 map gekopieerd , blijkbaar miste dit bestand en was het niet corrupt want de pc vroeg niet om het bestand te overschrijven.
Hierna de pc opnieuw opgestart , toen verscheen er een ander probleem met deze melding tijdens het opstarten :
de benodigde dll-bestanden voor de kernel laden
Dus hierna de volgende bestanden vanaf de cd gekopieerd :
ntoskrnl.ex_ naar c:\windows\system32
ntlr naar c:\
ntdetect.com naar c:\
Dit hielp dus jammergenoeg ook niet , dus toen chkdsk /r/p uitgevoerd onder de xp reparatie console.
Er waren enkele fouten gevonden , maar deze kon de pc dus reparen
Daarna de volgende commando's uitgevoerd :
Fixboot c: en Fixmbr
Nog steeds dezelfde fout , dus daarna geheugen vervangen en de schijf gecontroleerd op fouten (geen fouten gevonden) , randapparatuur eraf gekoppeld , bios flash uitgevoerd , default van de bios geladen. Niets van dit alles hielp.
Daarna heb ik geprobeerd te boot.ini te herbouwen met het volgende commando : bootcfg /rebuild.
Hierna verscheen de volgende fout/melding:
Kan de schijven niet controleren op installaties van windows. Deze fout word mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandsysteem dat de controle door bootcfg verhinderd. Gebruik chkdsk als schijfcontrole als u fouten wilt opsporen.
Daarna weer chkdsk /r/p uitgevoerd , en wederom werkte bootcfg /rebuild niet.
Kort daarna de boot.ini verwijderd d.m.v. de volgende commando's :
ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
En jammergenoeg weer een foutmelding dat bootcfg word verhinderd.
Toen daarna heb ik windows eroverheen proberen te draaien , maar de pc vond geen windows installaties. Maakt niet uit welke cd ik gebruik (home/pro)
Na even wat zoeken vond ik bcupdate2.exe , alleen dit krijg ik niet aan de gang . Volgens mij is het bestand corrupt.
Weet iemand nog een paar tips/trucs om dit probleem te verhelpen?