Toon posts:

[VBA] Array count, geen lbound gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben aan het werken in VBA (Access 2000) en ik gebruik een array, ik heb opgezocht hoe je die moet tellen en dit moet blijkbaar met de Lbound en Ubound functie, maar mijn editor vindt deze functies niet, Op internet vindt ik niet welke verwijzingen ik moet importeren, kan iemand me hierbij helpen of uitleggen hoe het komt de ubound en lbound functies niet beschikbaar zijn?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De UBound en LBound functies zijn bij mijn weten native VBA functies; je zou er dan ook geen references voor moeten hoeven leggen. Heb je een voorbeeld van je code?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon terwijl ik aan het programeren ben dat hij de functies niet vindt in de dropdownlist en als ik ze gewoon typ dan krijg ik de fout:
quote: VBA
Compileerfout:
Verwacht Aanduiding

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:34:
het is gewoon terwijl ik aan het programeren ben dat hij de functies niet vindt in de dropdownlist
Dat kan kloppen. VB6 heeft de LBound en de UBound ook niet in intellisense staan. Maar dat wil toch nog niet zeggen dat je het niet kunt gebruiken :? Een "IF" komt er ook niet in voor, evenals vele andere language constructs.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:34:
en als ik ze gewoon typ dan krijg ik de fout:
Laat de code dan eens zien?

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 18-07-2007 09:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, domme fout van me, ik had het nog geen waarde laten toekennen :/
deze mag gesloten worden...
Toch bedankt voor de snell reply RobIII

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voortaan even verder kijken dan je neus lang is ;)
Voor wat betreft het sluiten van dit topic: Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

Wel behoort dit topic (zie Waar hoort mijn topic?) in OFF en niet in PRG (laat, maar toch :P )

PRG >> OFF

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 18-07-2007 09:45 ]

Over mij

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:49
Volgens mij wordt dat ding als een soort statement gezien, net als Dim of Public en zal dus ook niet in de object browser oid tevoorschijn komen.

Een andere fout zou kunnen zijn dat je de Nerderlands versie van VBA gebruik en dattie daar 'BovensteArrayGrens' heet :P

Anyway, die compileerfout krijg je denk ik omdat je het ding verkeerd gebruikt

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

vb.
Visual Basic:
1
2
msgbox lbound(array(1,5,9))
msgbox ubound(array(1,5,9))
geeft 0 & 2 als resultaat.
maar kijk in de vbe eens naar tools->references/extra->verwijzingen of er geen missing:/ontbrekende: bibliotheekverwijzingen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 11:11 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:10:
vb.
Visual Basic:
1
2
msgbox lbound(array(1,5,9))
msgbox ubound(array(1,5,9))
geeft 0 & 2 als resultaat.
maar kijk in de vbe eens naar tools->references/extra->verwijzingen of er geen missing:/ontbrekende: bibliotheekverwijzingen zijn.
Het was al opgelost hoor ;) Daarnaast heeft het niets met references te maken, omdat het gewoon een native functie is.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 18-07-2007 11:16 ]

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:15:
[...]

Het was al opgelost hoor ;) Daarnaast heeft het niets met references te maken, omdat het gewoon een native functie is.
ik gaf het reference verhaal even mee omdat het in access som kan voorkomen dat native functies niet werken wegens het ontbreken van bibliotheekverwijzing die niet noodzakelijk met de probleemfunctie vandoen heeft. (en de "nativeness" van bepaalde functies moet ook met een korrel zout genomen worden).
Pagina: 1