P75, hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een oud pjoetertje gekregen van de buurman, om die als een servertje te gebruiken. Probleem is alleen dat de proc. kapot is. Dus ik heb er een p75 op gezet, maar nu doet hij dus vreemd.

Ik heb hem een maand geleden of zo al aan de praat gekregen en heb er even win9x op gezet. Even kijken hoe hij draaide. Nu, een maand later, wil ik er mee verder gaan om hem echt te gaan installeren. Alleen, hij doet niets.....

Ik hoor wel de schijf opspinnen, en de CD-ROM knippert ook. Fan van proc draait ook. Ik hoor geen piepjes, maar krijg geen beeld. Ik heb er al een andere PCI kaart ingezet, doet niets. Ook een ISA kaartje geeft geen uitkomst. Hij heeft het wel gedaan, ik heb hem alleen even aan de kant gezet.

Wat moet ik nu doen?

Thanks in advance

Verwijderd

wat is het voor pc, wat zit er in?????? Is wel handig als je dat ook ff hier neerzet.

• sus

sus

Topicstarter
ow ja, was ik vergeten zie ik nu |:(. Nou komt ie:

proc: p75
mobo: ???
chipset: VIA
BIOS = Award
HD: Western Digital Caviar 850 MB
Floppy
CD-ROM (8x)
16 MB ram
Cirrus Logic 2MB video

De kast (+ mobo) is oorspronkelijk van Vobis, er zat een p133 in, die is nu vervangen door een p75

• sus

sus

Topicstarter
Mijn geheugen-reepjes zitten in bank 0, is dat goed, of moeten ze in bank 1??

En hoe ziet een FCC nummer eruit. Ik zie nl. wel een nummer, maar er staat geen FCC voor. Ik ben bezig om te achterhalen wie de fabrikant is.

Verwijderd

Heb je de jumpertjes wel op de goede plaats zitten? Als dat niet zo is doet ie het ook niet in de meeste gevallen.

Verwijderd

hmm

Verwijderd

Alles er uit, en stuk voor stuk er weer inzetten. Wel steeds ff chenken of ie 't doet. Heeft mij wel eens geholpen...

Verwijderd

Hey jongen, je heb ook al op de vobis forum gepost hehehe... hier is wat je zoek over et mobo:

Dit moederbord is van FIC. Meer info is te vinden op :
http://www.fic.com.tw

mzzls

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Misschien stomme opmerking, maar je hebt toch wel op je mobo ingesteld dat er nu maar een P75 Proc in zit? Anders heb je wel kans dat je processor een beetje aan het dood gaan is.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 16:15 schreef mboogie2 het volgende:
Misschien stomme opmerking, maar je hebt toch wel op je mobo ingesteld dat er nu maar een P75 Proc in zit? Anders heb je wel kans dat je processor een beetje aan het dood gaan is.
Dat zei ik dus ook al!

• sus

sus

Topicstarter
Yup, dat heb ik gedaan. Zoals ik al had gemeld, heeft hij ook gewerkt, er heeft win95 op gestaan (oke, hij stond toen OC't als een p90).

De jumperinstellingen staan goed (1,5 x 50 MHz)

Ik heb al twee PCI video-kaarten geprobeerd (in alle 4 de PCI sloten), en ook twee ISA kaarten (in alle 3 de ISA sloten).

Ik heb geen enkel idee wat er aan de hand is. Ik heb de proc. inmiddels even op mijn eigen mobo gehad, en dat werkte gewoon, dus de proc. is niet kapot.

edit:

Inmiddels doet het systeem het weer, had een klein beetje kortsluiting in de CPU-fan.. |:(

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet het eigenlijk niet zeker, maar volgens mij werken de P60 & P75 op een ander voltage dan de rest van de Pentium familie...

Never stop seeking what seems unobtainable...

Pagina: 1