[MB] kernel panic bij gebruik USB-stick

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb sinds 2 maanden een MB 2Ghz.
Nu heb ik gister een oude USB stick van 256MB in de USB poort gestoken, welke hij niet mounte als 'drive' en binnen 2 minuten kreeg ik een Kernel Panic, waarbij het hele systeem bevroor en ik een in een grijs vak een meer-talige melding kreeg dat ik moest rebooten.

Dit is mij 2 keer achter elkaar gebeurd.
Hierna heb ik een andere stick gebruikt die het wel deed. Kan iemand mij vertellen wat de reden kan zijn dat mijn appel bij 1 USB-stick dood valt?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

Sorry ik kan het niet laten :+
Is de stick misschien van de boze heks van sneeuwwitje?

Kijk even in je log of je iets kan vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door iMars op 18-07-2007 09:27 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:21
Je hebt een zeldzame "Stick of Doom" gevonden, die vindt je normaal alleen in bepaalde regio's van Zuid-Amerika :P

Maar even serieus, wat voor content staat er op de stick? Volgens mij indexeert OS X namelijk de stick als je hem erinstreekt, misschien dat er daarbij iets misgaat (aka, haal em eens leeg en kijk eens wat er dan gebeurd).

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
Ja precies als het kan formateer hem op de windows back..
of probeer te booten met die stick in je MB.

inno

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

U3 stickje per ongeluk? Hang dat ding eens in een windows bak en kijk even wat er op staat. DIkke kans dat ie automatisch wil runnen wat er op de eerste partitie staat en dan ineens 2 drives aan wil maken, en ik vermoed dat je MB dat niet snapt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Nee, het is een standaard mp3-speler.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gewoon een brakke speler die zich niet goed aan de regels houdt. Hoogstens kun je proberen 't filesystem opnieuw aan te maken op een windows bak. (Formatteren dus.)

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 18-07-2007 11:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

The Eagle schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:25:
U3 stickje per ongeluk? Hang dat ding eens in een windows bak en kijk even wat er op staat. DIkke kans dat ie automatisch wil runnen wat er op de eerste partitie staat en dan ineens 2 drives aan wil maken, en ik vermoed dat je MB dat niet snapt :)
U3 sticks werken op een NIET Windows systeem als een standaard USB stick (staat meestal ook op de verpakking.
Heb je de logbestanden na gekeken? Dan kan je kijken wat de foutmelding(en) zijn.

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Het was mijn uber-USB stick :) Standaard 256mb mp3 speler/usb stick, mycom-branded. Jaar of 3-4 geleden eens gekocht. Standaard windows geformatteerd, staan alleen een paar mp3's op.

Zal hem binnenkort eens in een powerbook proberen kijken wat voor resultaat dat ding geeft. Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad in win2k/xp/vista systemen.
Pagina: 1