Toon posts:

Isolatie gedoe omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was een tijdje geleden van plan om een peltier aan te schaffen maar vanwege kosten van de voeding toch maar niet gedaan. Nu ben ik weer geintereseerd in een peltier alleen ik loop steeds tegen de isolatie op, nu weet ik dat het opzich niet zo'n probleem is maar wat niet hoeft doe ik niet.
Een peltier koelt je cpu maar en hoe kouder de warme kant hoe kouder de koude kant. Nu is dat natuurlijk ook om gedraaid zo. Dus als je je warme kant warm genoeg houd zodat de koude kant boven kamer temp blijft hoef je niet te isoleren.
Nu is mijn vraag gaat dit wel werken als ik met mijn bestaande waterkoelset mijn cpu al op 16 graden heb. Het gaat trouwens om een E6600 nog niet geoc'd. Kan ik de temp zo hoog krijgen (cpu) dat ik mijn pelt niet hoef te isoleren?

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
En wat is de moeite voor toch ff isoleren tegenover dat je het niet doet, condens op je mobo en alles dood is ?

Waar kies je dan voor ?

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Waarom die extreme koeling als je niet overclocked? 16 graden is al idioot IMO, want das onder kamertemperatuur.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:05:
Hallo,

Ik was een tijdje geleden van plan om een peltier aan te schaffen maar vanwege kosten van de voeding toch maar niet gedaan. Nu ben ik weer geintereseerd in een peltier alleen ik loop steeds tegen de isolatie op, nu weet ik dat het opzich niet zo'n probleem is maar wat niet hoeft doe ik niet.
Een peltier koelt je cpu maar en hoe kouder de warme kant hoe kouder de koude kant. Nu is dat natuurlijk ook om gedraaid zo. Dus als je je warme kant warm genoeg houd zodat de koude kant boven kamer temp blijft hoef je niet te isoleren.
Nu is mijn vraag gaat dit wel werken als ik met mijn bestaande waterkoelset mijn cpu al op 16 graden heb. Het gaat trouwens om een E6600 nog niet geoc'd. Kan ik de temp zo hoog krijgen (cpu) dat ik mijn pelt niet hoef te isoleren?
Zeeeeeeeer knap, om een E6600 op 16 graden te krijgen zonder peltier/phase change.
Dit is onmogelijk........ helemaal met dit weer :) .

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:47
Misschien heeft hij een waterchiller :S

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:58:
Misschien heeft hij een waterchiller :S
In een waterchiller zit een peltier .......

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:47
haha my bad, misschien aangesloten op de waterleiding ;)

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

16 graden met waterkoeling kan gewoon niet,want water is altijd de omgevingstemparaatuur,of je hebt een hele goede airco O-)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Dus je wilt met een peltier je cpu temp boven kamer temperatuur houden om isolatie te omzeilen? Waarom wil je dan een peltier gebruiken? Wat voor nut heeft het om met zon ding rond kamer temperatuur te blijven? Zon ding vreet energie en gaat toch niet beter koelen omdat je rond kamer temp wilt bijven. Blijf gewoon lekker bij je waterkoeling, spaart stroom (veel) en allemaal nutteloze kosten. En is het niet slimmer om naar een waterchiller te kijken? U_R had laatst een regelbare waterchiller gebouwt, sluit die op je systeem aan en zorg dat de temp boven kamer temp blijft.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:00:
[...]

In een waterchiller zit een peltier .......
Ligt eraan, zat waterchillers die hetzelfde werken als koelkasten.

[ Voor 17% gewijzigd door bassie op 18-07-2007 13:08 ]

Verwijderd

bassie_ schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:06:
Dus je wilt met een peltier je cpu temp boven kamer temperatuur houden om isolatie te omzeilen? Waarom wil je dan een peltier gebruiken? Wat voor nut heeft het om met zon ding rond kamer temperatuur te blijven? Zon ding vreet energie en gaat toch niet beter koelen omdat je rond kamer temp wilt bijven. Blijf gewoon lekker bij je waterkoeling, spaart stroom (veel) en allemaal nutteloze kosten. En is het niet slimmer om naar een waterchiller te kijken? U_R had laatst een regelbare waterchiller gebouwt, sluit die op je systeem aan en zorg dat de temp boven kamer temp blijft.

[...]

Ligt eraan, zat waterchillers die hetzelfde werken als koelkasten.
Yep, je hebt gelijk :). Dit valt dan onder het principe phase change.
Al zijn peltiers wel het meest voorkomende.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Isolatie is toch geen gedoe?
Wat neopreen om je socket/waterblok en wat vaseline in je socket..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
El Snorro schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:06:
Isolatie is toch geen gedoe?
Wat neopreen om je socket/waterblok en wat vaseline in je socket..
Dat zeg ik. Iedereen heeft toch Neopreen in huis? 8)7

There is no place like 127.0.0.1

• El Snorro
TheMe schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:54:
[...]

Dat zeg ik. Iedereen heeft toch Neopreen in huis? 8)7
www.bouwplastics.nl

Rubber-->Celrubber--> celrubber band

Gewoon te bestellen :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de link.
En als het geen probleem gaat worden dan isoleer ik het wel even.
En wat ik bedoelde met de cpu temp boven kamper temp te houden: door hem zover te oc dat hij zo warm wordt.
En die 16 graden heb ik uit bios. (Ik dacht ook al wat is hier aan de hand)
En de case temp wordt uiteindelijk 57 graden uitgelezen, dus volgens mij is er iets mis met de temp sensors. Want als ik mijn hand in de case houd dan is het best koel.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:15:
En wat ik bedoelde met de cpu temp boven kamper temp te houden: door hem zover te oc dat hij zo warm wordt.
En de case temp wordt uiteindelijk 57 graden uitgelezen, dus volgens mij is er iets mis met de temp sensors. Want als ik mijn hand in de case houd dan is het best koel.
Voor zo ver ocen, heb je aardig wat volt nodig wat slecht is voor je processor. Of je moet een zwakke pelt nemen.
El Snorro schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:04:
[...]

www.bouwplastics.nl

Rubber-->Celrubber--> celrubber band

Gewoon te bestellen :)
Is dat spul ook in platen te krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door bassie op 19-07-2007 19:54 ]

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:15:
Case temp is gewoon een sensor die gewoon ergens op het moederbord zit hoor. ;)

• El Snorro
[...]

Is dat spul ook in platen te krijgen?
[/quote]

ik heb nog een contactje daarvoor, beweerde destijds alles te kunnen krijgen op isolatie gebied.
Heb echter nog nooit iets bij hem gehaald omdat ik nog genoeg heb liggen.

Check je DM voor het email adres.

Verwijderd

Topicstarter
Is in dit geval 51 graden een normale temp voor een Gigabyte GA-P35-DS3R mobo?
Pagina: 1