(ADSL2) Upgrade van centrales naar ADSL2

Pagina: 1
Acties:

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Wie o wie kan mij helpen aan een overzicht van geplande upgrades van de telefooncentrales van KPN.

Ik bedoel, ik wil gewoon weten wanneer ik nou eens serieus internet kan krijgen. Ik heb me al rot gegoogled en kom steeds op sterk verouderde sites terecht.

Dus wie heeft er enige inside KPN info over mogelijke upgrades van adsl naar adsl2 centrales? Of ben ik gewoon de sjaak en moet wachten op een nieuwe standaard?

http://yor.minitroopers.com

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:59
Alle providers waar je boven de 8Mbit/s kan aanschaffen op een bepaalde postcode kun je er van uit gaan dat er adsl2 is je kunt kijken hoe dat in jouw omgeving verdeelt is of verandert.
Beetje veel werk....
En dan nog jouw afstand tot centrale als beperkende faktor.

[ Voor 13% gewijzigd door EnderQ op 18-07-2007 03:14 ]

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
EnderQ,

Lol, zover was ik zelf ook al. Ik zal het anders neerzetten;

Ik heb een adsl lijn, zit 330 meter van de centrale, kan geen abbo hoger dan 12 Mbit nemen en kan nergens kijken wanneer dat nu eens verandert.

Ik zit gewoon op een adsl1 centrale. Bijna elke provider levert wel één of ander abbo hier, maar geen enkele met een serieuze snelheid, dus 15 Mbit of Hoger.

Wat ik dus zoek is een lijst, pagina of een persoon die mij meer kan vertellen over upgrade plannen.

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Mogelijk heb je hier iets aan.
http://www.adslcentrale.n...ynamic_content=adsl2check

[ Voor 37% gewijzigd door qwerty_running op 18-07-2007 03:50 ]

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Thx Qwerty,

Maar laat dat nou net zo een oude kapot gegoogelde site zijn...
Anyway, niemand met inside info hier?

Verwijderd

Wel inside info en heb geduld is het advies, ADSL2/2+ is so 2006 ;) ... Er wordt nu een hoop geinvesteerd in de verglazing van de netwerken en de volgende stap zal voor de consumenten waarschijnlijk gewoon VDSL worden :) . Dat verklaart ook waarom je nu weinig recente info tegenkomt op websites met postcodechecks met geplande upgrades, doodeenvoudig omdat het niet meer gaat lonen om te investeren in ADSL2/2+ momenteel.

Heb hier waar ik woon pas 3 jaar breedband liggen (ADSL) en heb er deze week een dag uitgelegen omdat ze de centrale aan het verglazen zijn :P ...

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
12 mbit is al ADSL2 :) Als je geen 20 mbit kan krijgen moet daar een reden voor zijn. Vraag het anders aan de betreffende ISP waar je een abbo wilt nemen.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Centrales worden in principe niet meer uitgebreid naar ADSL2+. Als je 12 Mbits aan kan vragen moet je eens bij de xs4all postcodecheck kijken of je daar het snelste abo aan kan vragen, dan zit je op een ADSL2+ centrale. Als je dit abo niet aan kan vragen staat er bij de omschrijving dat je niet op een ADSL2+ centrale zit.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Er is inderdaad geen eenduidig overzicht met centrale's. Wel kan je hier zien waar BBned zit en of ze er ADSL2+ leveren. Je kan er ook zien of Tiscali (BaByXL) er levert, daar is alles ADSL2+ als ze er leveren (staat er niet expliciet, maar Tiscali heeft alle apparatuur ADSL2+ geschikt gemaakt).

Voor Orange moet je even de postcode check doen en voor het netwerk van Verstel (Tele2) ook even.

Dan blijft KPN over met haar ADSL netwerk en daar is geen lijst van. Dan moet je gewoon even bij XS4all of Speedlinq een postcode check doen en kijken of je 20Mbps kan bestellen.

Bij mijn weten is niemand meer aan het ombouwen/uitrollen met ADSL2+. Dus als je op een (kleine) centrale bent aangesloten met alleen KPN-ADSL en die levert geen ADSL2+ heb je kans dat het nooit zal komen sneller.

Vreemd is wel dat je wel 12Mbps kan bestellen, dat is ADSL2 en niet ADSL2+ vermoed ik (je kan ook 12Mbps hebben op ADSL2+ techniek natuurlijk technisch gezien). Of je afstand naar de centrale is niet 350meter maar (veel) langer waardoor niemand je hoger kan leveren op je adres.

Waar woon je ergens? Welke centrale ben je op aangesloten (als je niet je postcode wilt posten)?

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 18-07-2007 10:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Johny_B
Ik zou niet de postcode check bij Speedlinq doen als je info over een KPN centrale wilt weten. Speedlinq levert naar mijn weten geen ADSL2+ over het KPN netwerk.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:21

knakworst

Get more sats!

Johny_B schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:04:
Ik zou niet de postcode check bij Speedlinq doen als je info over een KPN centrale wilt weten. Speedlinq levert naar mijn weten geen ADSL2+ over het KPN netwerk.
Ze zijn eigendom van KPN dus met de postcodecheck van speedlinq moet het wel lukken :)

• Johny_B
knakworst schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:48:
[...]

Ze zijn eigendom van KPN dus met de postcodecheck van speedlinq moet het wel lukken :)
Ze zijn eigendom van KPN, maar opereren als onafhankelijke ISP. Wel een goede postcode check btw, zover ik het zie vrij compleet.

[ Voor 21% gewijzigd door Johny_B op 18-07-2007 21:50 ]

• bjck
Klink bij Speedlinq maar eens op het 'ADSL + Bellen' tabje, dan zie je ook via het KPN DSL netwerk 20000kbps staan in de aanbieding.

Speedlinq controleert bij 3 partijen via hun postcode check (BBned, KPN & Tiscali) wat er leverbaar is.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Thx voor de reacties, ben net terug van werk en heb eindelijk vakantie!

Maar goed, on-topic;

Ik zit op deze centrale :

Nummercentrale Heerlen-Nuth (Hrl-Nh)

en heb adsl-direct van KPN. Toen ik het abbo afsloot kon ik kiezen t/m 12 Mbit. Na de problemen met internetplusbellen, die jullie allemaal vast wel kennen, viel mij op dat KPN opeens het hoogste abbo niet meer aanbood.

Ook de test op Speedlinq levert max. 8Mbit op. Wel goedkoop zie ik , dus misschien eens een overstap maken binnenkort.

Ik dnek zelf dat het gewoonweg voor KPN en andere ISP's niet interessant is om deze centrale te upgraden of dat ze hopelijk idd wachten op nieuwere technnieken zoals VDSL. Tot die tijd dan maar wachten he?

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 18:10
Hou er rekening mee dat de afstand die je op sommige sites krijgt ook niet altijd klopt. Ik zou volgens verschillende sites op ongeveer 800 meter van de centrale zit. De line attenuation die ik bij IPB had en nu bij tiscali heb doet vermoeden dat het eerder 2500 meter is,

• bjck
Yor_13 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:59:

Ook de test op Speedlinq levert max. 8Mbit op. Wel goedkoop zie ik , dus misschien eens een overstap maken binnenkort.
Lees even goed de reacties door op dit forum. Belangrijkste klacht van mensen is dat de helpdesk €0.70 per minuut kost.

Andere providers die via het KPN netwerk leveren zijn Orange (biedt 4Mbps aan dan) en Solcon.
Ik dnek zelf dat het gewoonweg voor KPN en andere ISP's niet interessant is om deze centrale te upgraden of dat ze hopelijk idd wachten op nieuwere technnieken zoals VDSL. Tot die tijd dan maar wachten he?
Tot die tijd wachten ja.

Pagina: 1