Toon posts:

Geforce 8800GTS 640MB Opstart probleem beep

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een 8800GTS 640Mb aangeschaft maar probleem is dat hij maar beep codes op de videokaart blijft geven. Mobo is goed want heeft voorheen een 1950XT 256MB opgezeten. met een pci video kaart komt hij door de post heen en krijg ik gewoon beeld tezien.

Spec's
600Watt Voeding Igreen Coolermaster 700Watt Peak
Geforce 8800GTS 640MB DDR 3
AMD 4600+ 512KB 2,4Ghz am2
2x 1GB Dual channel hyper x geheugen cl4 800Mhz
2x 250GB in Raid 8MB
Asus m2n32 Sli Prmium vista edition am2
Zalman reserator 2 Water cooling

Tijdens de Post krijg ik de beep code 1 lange en 4 korte. beeld blijft zwart en monitor blijft uit. gekeken op internet en blijkt me videokaart tezijn.

Iemand mischien een oplossing waar ik nog naar kan kijken.

dacht zelf dat het probleem ligt bij mijn Voeding maar naar wat gegoogle heb ik toch zo me twijfels erbij dat het dat niet kan zijn. de Igreen is toch een goede voeding speciaal voor sli nu vraagt de 8800 wel 26ampere maar bij de revieuw bij alternate zijn er genoeg mensen die een 550watt voeding vna thermaltake waarvan de 12v lijn 19a geeft en in totaal 56a bij elkaar draait met een 8800 en als ik mijn 12v lijnen op tel kom ik om 38a..

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
In de handleiding van je mobo boekje staat het wel. Anders moet je em even van de asus website downloaden.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

het is een open deurtje:

heb je ook de extra molex op het moederbord aangesloten?

want piepen van de videokaart is namelijk 90% van de tijd een gebrek aan stroom.

en niet vergeten, hij trekt veel af van de 12v, en die is bij vel voedingen vrij ondermaats. kan goed dat hij met die cpu van je gewoon te weinig krijgt, 600w is krap aan hoor met zo'n setup.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
ja 4punt's voeding voor de cpu heb ik aangesloten want zonder die zou er helemaal geen piepje zijn.

spec's van de voeding: AC input 115v/230v 10A/5A 60/50Hz
DC output: +3.3v +5v +12v 1 +12v 2 +12v 3 -12v 5vsb
Peak: 25A 25A 19.5A 19,5A 19A 0,8A 3,5A
continuity: 20A 20A 16A 14A 8A 0,5A 3,0A
Max power --166W-- -- 456W -- --6W- -15W--
------------------600W (continous)-------------------------

de processor werkt ok gewoon want met een pci videokaart oude werkt de pc gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 09:20 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

als je je tabel goed leest ken je maar 16 en 14A van je 12v aftrekken. en dat is WEL aan de krappe kant.

dus of je videokaart is stuk OF je voeding trekt het niet.

ren even naar de buurman oid en leen zijn voeding en verdeel je computer over die 2 voedingen of test je videokaart in een ander systeem.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 16:08

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

DIt probleem heb ik ook gehad. Asus P5B met EVGA 8800 GTS 640 erop. Die piepjes staan bij Asus dus NIET in de handleiding omschreven, hoe vreemd ook. Misschien gevalletje van vergeetachtigheid aldaar. In elk geval is je videokaart stuk, dat was bij mij ook de oorzaak van het probleem.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Praetor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Videokaarten geven over het algemeen een ononderbroken hoge (zeer irritante ;)) piep wanneer hij niet genoeg stroom krijgt. Deze lijken dan ook van je mobo te komen die waarschijnlijk een probleem met je videokaart heeft.

Eerste gok zou bij mij ook zijn dat je videokaart defect is, heb je de mogelijkheid om deze te testen in een andere pc?

Planet Earth is a nice place to visit, but I wouldn't wanna live there

Verwijderd

Topicstarter
ik zal deze eens testen in een andere pc en een andere voeding ga ik ok wel bestellen. maar zodra de video kaart geen stroom krijgt gaat deze oid piepen. maar dat de videokaart kapot is lijk me sterk mischien dat het dan is gekomen dat hij teweinig stroom heeft gekregen. maar zoals ik lees op internet vraagt de 8800GTS 26A ik lees bij revieuws van alternate dat er mensen zijn die perfect draaien op een voeding welke 19A maar heeft met een totaal van 38A toch raar want als ik mijn 12v Lijnen optel kom ik ok op 38..

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 16:08

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Al die techno termen heb ik geen verstand van, maar ik heb een 520W voeding (dus minder vermogen dan jouw voeding) en mijn 8800 GTS draait perfect. Als je gewoon de voeding hebt aangesloten op de kaart, en je krijgt die genoemde piepjes, en geen beeld, dan heb je exact hetzelfde probleem als ik heb gehad: een defecte videokaart. Zou me verbazen als het iets anders zou zijn.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

Verwijderd

Topicstarter
welke voeding heb je precies als ik het vragen mag? dan kan ik hem vergelijken met mijn amperage..

Verwijderd

flippy.nl schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:56:
als je je tabel goed leest ken je maar 16 en 14A van je 12v aftrekken. en dat is WEL aan de krappe kant.

dus of je videokaart is stuk OF je voeding trekt het niet.

ren even naar de buurman oid en leen zijn voeding en verdeel je computer over die 2 voedingen of test je videokaart in een ander systeem.
ik denk niet dat het aan die voeding ligt, als je kijkt zijn er 3 12v lijnen, de 16, 14 en 8, dus 38 amperes. 38x12 = 456, aangezien hdd's 15 verbruiken heb je ongeveer 425 over voor de cpu en gpu, dus ruim voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
het lampje op mijn voeding brand ok niet dat hij overbelast is.. maar kan een voeding stuk gaan door hem aantesluiten op een voeding welke niet toereikend is lijkt me sterk..

Verwijderd

Topicstarter
gezien de lage amperage op mijn voeding denk ik gewoon dat hij niet werkt waardoor hij niet gedetecteerd word door het moederbord..

• flippy
  • Niet online

flippy

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:34:
[...]

ik denk niet dat het aan die voeding ligt, als je kijkt zijn er 3 12v lijnen, de 16, 14 en 8, dus 38 amperes. 38x12 = 456, aangezien hdd's 15 verbruiken heb je ongeveer 425 over voor de cpu en gpu, dus ruim voldoende.
je vergeeet dat het GESCHEIDEN lijnen zijn, dus 8A voor die set kabels, 14 voor een andere en 16 voor weer een andere.

probeer eens kabels rond te gooien, voor hetzelfde geld heb je die 8A lijn op je kaart aangesloten, dan doet ie ook niet veel.

maar het risico dat ie inderdaat stuk is is behoorlijk aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
heb de kabels al eens stuk voor stuk getest.. heb zojuist de kaart eruit gehaald en toen de pc nog eens aangezet en zelfde pieptoon is tehoren 1lang 4kort denk toch echt dat gewoon de voeding niet toereikend is.
Pagina: 1